تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799086120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف گروه نان از برنامه غذايي باعث سوءتغذيه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۳۲ب.ظ)
حذف گروه نان از برنامه غذايي باعث سوءتغذيه مي شود موج - افرادي که به دنبال کاهش وزن و لاغر شدن هستند به هيچ وجه نبايد گروه نان را از برنامه غذايي خود حذف کنند؛ زيرا با حذف اين مواد دچار سوءتغذيه مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، بي شک حذف مواد نشاسته‌اي؛ به ويژه نان و برنج از برنامه غذايي با تصور کاهش وزن و لاغر شدن، کاملاً باور اشتباهي است به طوري که حذف اين مواد مفيد از برنامه غذايي باعث مي‌شود شخص احساس گرسنگي مداوم کند و به خوردن تنقلات روي آورد، همچنين با توجه به اينکه اين مواد بسيار پرکالري، است شخص با خوردن اين مواد احساس سيري نمي‌کند، بنابراين باعث پرخوري شده و در نتيجه باعث چاقي مي‌شود.
کارشناسان تغذيه بر اين باورند افرادي که به دنبال کاهش وزن و لاغر شدن هستند به هيچ وجه نبايد گروه نان را از برنامه غذايي خود حذف کنند زيرا با حذف اين مواد دچار سوءتغذيه مي‌شوند.
همچنين اين کارشناسان معتقدند نان‌هاي سبوس‌دار باعث ثابت نگه داشتن قندخون در افراد مي شود که نتيجه آن احساس سيري طولاني مدت است و اين امر از ابتلا به چاقي و اضافه وزن پيشگيري مي‌کند. از سويي ديگر سبوس موجود در اين نان‌ها باعث تأمين شدن برخي از ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نياز بدن است که از سو تغذيه نيز جلوگيري مي‌کنند.
البته ناگفته نماند که کيفيت نان به نوع آرد بستگي دارد و در صنعت نان، آرد گندم به چهار روش مختلف توليد و مصرف مي‌شود. آرد کامل، آرد خبازي، آرد ستاره و آرد نون.
آرد کامل در تهيه نان سنگک و محصولات سبوس‌دار به کار مي‌رود و نوعي است که پوسته گندم در زمان آسياب‌شدن از دانه جدا نمي‌شود و بالاترين ارزش غذايي را دارد.
آرد خبازي که در نان لواش و تافتون به کار مي‌رود سبوس کمتري داشته و آرد ستاره که در تهيه بربري و نان‌هاي فانتزي مصرف مي‌شود از نظر ميزان سبوس در مقام سوم قرار دارد. آرد نول هم در تهيه انواع شيريني‌ها و کيک استفاده مي‌شود و پايين‌ترين ميزان سبوس را به خود اختصاص داده و ارزش تغذيه‌اي پاييني دارد.
همچنين بايد تاکيد شود که با توجه به اين که تمام آردهاي توزيعي در کشور بين 15 تا 20 درصد سبوس‌گيري مي‌شود، برخي توليدکنندگان، آرد يا خمير نان را با افزودن مقادير مشخصي آرد سويا، پودر آب پنير، سبوس و برخي ويتامين‌ها غني مي‌کنند تا علاوه بر جبران فقر غذايي نان از ايجاد سوء تغذيه، کم خوني، پوکي استخوان و غيره نيز در جامعه جلوگيري شود.
در ميان خانواده‌ها بسيار ديده مي‌شود افرادي که قصد لاغري دارند، براي پرهيز از خوردن هله‌هوله از نان‌هاي خشک مغزدار، نان سوخاري، نان‌هاي خشکي که طعم زيره، شويد و زنجفيل دارد يا نان خشکي همچون نان اسکو که مانند لواش مسطح است، استفاده مي‌کنند.
به اين گمان که اين نان‌ها به جهت ترد و نازک‌بودن کالري کمتري داشته و از همه مهم‌تر جلوي اشتهايشان را مي‌گيرد، اما واقعيت اين است که 100 گرم نان خشک در مقايسه با 100 گرم نان تازه کالري بيشتري دارد. چرا؟ چون نان خشک حاوي آرد است، ولي نان تازه ترکيبي از آرد و آب است. از سويي نان خشک به دليل کم حجم بودن به ميزان بيشتري خورده مي‌شود.
موضوع ديگر آن که مغزها و دانه‌هايي چون تخمه آفتابگردان، کنجد و شاهدانه که روي نان‌هاي خشک مغزدار قرار گرفته، بسيار پر روغن بوده و کالري هر گرم آن با کالري روغن معمولي و حيواني برابري مي‌کند و چند برابر نان‌هاي معمولي چاق‌کننده است. در مورد نان سوخاري هم، اين فرآورده حاوي ترکيباتي چون آرد، روغن، شکر، شير خشک و تخم‌مرغ است و در مقايسه با انواع نان‌هاي حجيم پرکالري‌تر است.
در پايان ذکر اين نکته ضروري به نظر مي‌رسد که با وجود آن که مصرف نان، برنج و ساير مواد نشاسته‌اي در برنامه غذايي روزانه همه افراد ضروري است اما به‌ هيچ وجه نبايد در مصرف اين گروه غذايي زياده روي کرد؛ زيرا باعث افزايش وزن و چاقي مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن