تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820073899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید به سمت ابداع فن آوری های بومی و داخلی حرکت کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان بسیج مستضعفان: باید به سمت ابداع فن آوری های بومی و داخلی حرکت کنیم خبرگزاری پانا:رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: هم اکنون کشور ما در عرصه فناوری های دفاعی از جمله ساخت موشک جزو قدرت های برتر جهان است و موشک های ساخت داخل چندین هزار کیلومتر برد دارند.
۱۳۹۴ دوشنبه ۹ شهريور ساعت 14:44

رئیس سازمان بسیج مستضعفان:خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار محمد رضا نقدی در آیین اختتامیه همایش سراسری معاونت های علمی پژوهشی و مدیران خانه نخبگان نواحی سپاه سراسر کشور در اردبیل افزود: اگر می خواهیم بساط احصار علمی و فن آوری غرب بویژه امریکا برچینیم باید غلبه علمی پیدا کرده و با دست یابی به فن آوری های نوین استقلال خود را استحکام بخشیم .
وی با بیان ضرورت بومی سازی صنایع کشور گفت : متاسفانه صنایعی چون خودروسازی ما با اینکه 50 سال از عمرش می گذرد ، ولی هنوز نتوانسته به سمت بومی سازی حرکت کند.
وی دلیل پیشرفت نکردن در عرصه ساخت موتور اتومبیل را واردات از کشورهای مختلف ذکر کرد و گفت: این موضوع باعث شده ما به توانمندی ها و استعدادهای خود اتکا نکرده و در تولید خودرو عقب بمانیم.
وی با بیان اینکه تحریم ها عزم ما را به تولید علم و فن آوری جزم می کند، گفت: تحریم ها در حوزه ساخت موشک دانشمندان کشور را واردار به ساختن بهترین و پیشرفته ترین موشک ها در جهان کرده است.
سردار نقدی توجه به مدیریت دانش بویژه در بین نخبگان علمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: آزمایشگاه ها و پژوهشگاه های ما در داشتن تجهیزات آزمایشگاهی از برخی کشورهای قدرتمند علمی پیشرفته تر است ، ولی از این تجهیزات در اموری غیر از تولید علم و فن آوری استفاده می شود.
وی بیان کرد: در بحث پیوند بین دانشگاه و صنعت نیز مشکل داریم و دانشگاه های ما با صنعت بیگانه اند و بسیاری از صنعتگران ما به صورت علمی از تجهیزاتی که استفاده می کنند ، شناخت چندانی ندارند.
وی تقویت فعالیت های دانش بنیان در پارک های علم و فن آوری را از مهم ترین اقدامات مدیریت علمی برشمرد و خواستار تمرکز بر حوزه تولید علم و فن آوری بومی شد.
سردار نقدی با بیان اینکه مشکل جامعه بشری امروز این است که علم در دست عوامل ناصالح جهان قرار دارد اظهار داشت: انسان هایی که حق انسانیت را می شناسند ، تمام ابعاد علم را در اختیار ندارند.
وی با اشاره به قتل عام انسان های بی گناه در فلسطین و یمن ، این قتل ها عام را ناشی از قرار گرفتن علم جهانی در دست قدرت های استکباری و ناصالح عنوان کرد.
وی گفت: امروز پرونده های دانشمندان آمریکایی ، انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی پر از جنابت است و حتی افرادی هم که دانش خود را در اختیار آمریکا و اروپا می گذارند، نیز در جرم و جنابت این کشورها شریک هستند.
سردار نقدی با بیان اینکه تمامی شبکه های جاسوسی به اتکا علم در اختیار این کشورها قرار دارد ، افزود: اصلی ترین ابزاری که تا عمق خانه ها ما رسوخ کرده و فرزندان ما را نابود و اخلاق و شرف و انسانیت آن ها از بین می برد ، ماهواره و شبکه های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه اقتصاد ورشکسته و در حال احتضار آمریکا تنها با فن آوری انحصاری تنفس مصنوعی می کشد ، گفت: آمریکا در هیچ یک از مولفه های اقتصاد از جمله نیروی انسانی ، انرژی ارزان و مواد اولیه مزیتی ندارد و تنها راه حفظ حیات اقتصاد این کشور فن آوری انحصاری است.
سردار نقدی تنها عامل سر پا نگهداشتن استکبار جهانی را فن آوری انحصاری عنوان کرد و گفت: برای از بردن سلطه آمریکا وضعیت کنونی باید تغییر یافته و ابزار این کشور از دستش خارج شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن