تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798445708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته حمايتي از صنايع ريلي/عدم تناسب نرخ بازگشت داخلي سرمايه‌گذاري ريلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۵۸ب.ظ)
بسته حمايتي از صنايع ريلي/عدم تناسب نرخ بازگشت داخلي سرمايه‌گذاري ريلي موج - معاون ناوگان شرکت راه‌آهن با بيان اين که کارگروه کارشناسي وزارت صنعت، معدن و تجارت روي بسته حمايتي از صنايع ريلي کار مي‌کند، گفت: چنانچه راهکارهاي رفع موانع بانکي در بسته حمايتي از صنايع ريلي پيش‌بيني شود اين بسته آماده ارائه به معاون اول رئيس‌جمهوري مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، بابک احمدي، معاون ناوگان شرکت راه‌آهن، با بيان اين که توليدکنندگان صنعت ريلي استقبال مناسبي از بسته‌هاي حمايتي و تسهيلات در نظر گرفته شده براي اين صنعت انجام دادند، گفت: اقدامات در قالب بسته‌هاي حمايتي مجزا و بر اساس منابع مختلف تدوين شدند و اين اقدام تأثير مثبتي بر حضور بخش خصوصي در صنعت ريلي داشت و موجب توسعه مطلوب منابع ناوگان ريلي شد.
معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران با تأکيد بر اين که براي حضور بخش خصوصي و آوردن سرمايه غيردولتي نياز به تشويق اين بخش وجود دارد، ادامه داد: عدم تناسب نرخ بازگشت داخلي سرمايه‌گذاري ريلي در مقايسه با ساير بخش‌هاي سرمايه‌گذاري، عدم سرمايه‌گذاري جدي دولت در توسعه ناوگان با فرض حضور بخش غيردولتي، عدم جذب مورد انتظار سرمايه‌هاي بخش غيردولتي براي بازپرداخت خريد ناوگان موجود راه‌آهن و وجود تنوع در نوع و محيط‌هاي کسب‌وکار ناوگان راه‌آهن از جمله عوامل بازدارنده توسعه مطلوب ناوگان ريلي هستند.
وي با اشاره به تشکيل کميته حمايت از صنايع ريلي متشکل از مقامات دولتي و بخش خصوصي يادآور شد: در اين کميته که با حضور نمايندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت٬ صندوق توسعه ملي، بانک مرکزي، انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل‌ونقل ريلي، انجمن صنايع ريلي ايران در ارتباط با توسعه ناوگان ريلي تشکيل مي‌شود و رياست آن بر عهده پورسيدآقايي، مدير عامل شرکت راه‌آهن، قرار دارد؛ موانع حضور بخش خصوصي و حمايت از صنعت ريلي مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.
احمدي با بيان اين که نشست‌هاي اين کميته با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف تشکيل شده است، يادآور شد: وزير راه و شهرسازي در نامه‌اي که مديرعامل شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران را به عنوان رئيس کميته «تهيه بسته حمايتي از صنايع ريلي داخلي و بهره‌گيري از فرصت‌هاي بين‌المللي با هدف توسعه حمل‌ونقل ريلي» منصوب کرده است تأکيد دارد حداکثر طي ۶ ماه آينده (از ۲۵ فروردين ۹۴) بسته و راهکارهاي حمايتي و توسعه‌اي لازم از سوي اين کميته تدوين و جهت ارائه به معاون اول رئيس‌جمهوري آماده شود.
وي با بيان اين که اعضاي کميته تا زمان مقرر بسته پيشنهادي خود را تدوين و آماده ارائه به معاون اول رئيس‌جمهوري خواهند کرد، ادامه داد: در حال حاضر در بسته‌هاي تشويقي و حمايتي فقط طرف تقاضا مورد توجه قرار گرفته و تسهيلاتي براي خريد ناوگان و واگن براي آن لحاظ شده است، ولي؛ کميته مذکور به مسائل و مشکلات صنايع ريلي و نيازهايي که توليدکننده با آن‌ها مواجه است، مي‌پردازد.
اين مقام مسوول در شرکت راه‌آهن اختصاص تضامين بانکي به توليدکنندگان، مشکلات ال‌سي‌هاي داخلي و عدم تأمين خطوط بانکي براي توليدکنندگان را ازجمله مشکلات عمده آنان برشمرد، گفت: اگر مشکلات بانکي صنايع حل شود آن‌ها هيچ مشکلي نخواهند داشت و چنانچه اين موانع برطرف شود به علاوه تسهيلات تشويقي راه‌آهن براي خريد ناوگان نيز به طرف متقاضي تزريق شود، زنجيره رونق صنعت ريلي به هم مي‌پيوندد و شاهد شکوفايي در حوزه خواهيم بود.
وي ادامه داد: عمده کار تدوين بسته حمايتي از صنعت ريلي در کارگروه کارشناسي وزارت صنعت، معدن و تجارت باقي مانده که با توجه به جلسه مفصلي که با مهندس نعمت‌زاده وزير صنعت داشتيم مسائل و مشکلات در حوزه صنعت ريلي به ايشان منتقل شد و تيم وزارت صنعت در راستاي حل همين مشکلات بر روي بسته حمايتي مشغول کار هستند.
معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران مهم‌ترين مشکل صنايع ريلي را موانع و مشکلات بانکي دانست و اظهار کرد: چنانچه راهکارهاي رفع موانع بانکي در بسته حمايتي از صنايع ريلي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت پيش‌بيني شود اين بسته آماده ارائه به معاون اول رئيس‌جمهوري خواهد شد.
پيشنهاد تشکيل کميته «تهيه بسته حمايتي از صنايع ريلي داخلي و بهره‌گيري از فرصت‌هاي بين‌المللي با هدف توسعه حمل‌ونقل ريلي» از سوي عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، در ۲۴ اسفند ۹۳ در نامه‌اي با هدف حمايت از صنايع ريلي داخلي و تحقق شعار اقتصاد مقاومتي با حضور نمايندگان وزارت راه و شهرسازي، وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق توسعه ملي، بانک مرکزي، انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل‌ونقل ريلي و انجمن صنايع ريلي ايران در ارتباط با توسعه ناوگان ريلي به اسحاق جهانگيري ارائه که با موافقت معاون اول رئيس‌جمهور همراه شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن