تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805306838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كنترل انصارالله بر قلب استراتژيك يمن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كنترل انصارالله بر قلب استراتژيك يمن
در شرايطي كه چشم‌انداز روشني براي حل بحران يمن از طريق ديپلماتيك ديده نمي‌شود، نيروهاي انقلابي اين كشور به رهبري انصارالله به عمليات نظامي خود براي شكست متجاوزان ادامه مي‌دهند، اين نيروها علاوه بر وارد كردن ضربات مهلك به نظاميان آل‌سعود در منطقه مرزي دو كشور موفق‌شدند بعضي از مناطق از دست رفته در شهر مركزي تعز را پس بگيرند.
روز يك‌شنبه نيروهاي دولتي و مردمي يمن موفق شدند كنترل برخي مواضع استراتژيك را در شهر تعز به دست بگيرند. اين شهر در مركز غربي يمن قرار دارد و از اهميت استراتژيكي زيادي برخوردار است چراكه دروازه ورودي به صنعا از جنوب محسوب مي‌شود. خبرگزاري آناتولي تركيه اواخر شنبه گزارش داد كه «حوثي‌ها توانستند باغ‌هاي الصالحيه و منطقه الضباب را به كنترل خود درآورند.» منابع نزديك به هادي به خبرگزاري آناتولي گفته‌اند كه به دليل «كمبود تجهيزات نظامي اين عقب نشيني تاكتيكي بوده» است، ادعاي اين منبع نزديك به رئيس‌جمهور فراري يمن در حالي است كه نيروهاي مخالف انصارالله از حمايت‌هاي گسترده هوايي، ‌دريايي، اطلاعاتي و لجستيكي برخوردار است. پيشروي انصارالله در تعز بيش از هر چيزي عمليات رواني را كه رسانه‌هاي نزديك به عربستان سعودي اخيراً درباره «فتح صنعا» به راه‌انداخته‌اند، آشكار مي‌كند چراكه نيروهاي تحت حمايت رياض براي رسيدن به صنعا بايد اول تعز را به كنترل خود درآورند. يك منبع امنيتي در كميته‌هاي انقلابي يمن در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اينكه «دشمن سعودي قبل از ورود به صنعا بايد استان‌هاي جنوبي همچون تعز، اب و ذمار را تحت سيطره بگيرد، در حالي كه در سيطره بر شهر تعز و  أب ناكام بوده است»، تأكيد كرد: «آنچه عربستان و رسانه‌هاي آن درباره نبرد صنعا در بوق و كرنا كرده‌اند، جنگ رواني دشمن براي كاستن از فشارها بر شبه‌نظاميان منصور هادي در استان‌هاي جنوبي و بر ارتش عربستان در نجران و جيزان است.»
 
جولان انصارالله در جنوب عربستان
همزمان با پيشروي‌ها در تعز نيروهاي يمني به حملات خود در مناطق مرزي عربستان سعودي ادامه دادند. شبكه العالم گزارش داد كه يگان موشكي ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن روز يك‌شنبه مواضع ارتش عربستان سعودي در مناطق جيزان، نجران و ظهران عسير را با 10 موشك و توپخانه درهم كوبيد. منبعي نظامي در يمن در اين خصوص به خبرگزاري «سبأ» تأكيد كرد پايگاه‌هاي نظامي «الطلعه» و «ثويله» در ظهران عسير هدف موشك‌هاي يمني‌ها قرار گرفت. همچنين پايگاه نظامي «جلاح» در جيزان با هشت راكت و پايگاه «القنبور» در نجران نيز با 14 راكت هدف قرار گرفت. نيروهاي يمني طي يك هفته گذشته ضربات مهلكي به نيروهاي سعودي وارد كرده و موفق شده‌اند بر بخش‌هايي از اين مناطق مسلط شوند. در همين حال، «ابوحسام» فرمانده ميداني كميته‌هاي انقلابي يمن به فارس گفت: «نيروهاي كميته‌هاي انقلابي در درگيري‌هاي غروب ديروز در شهر نجران در شمال يمن سه مستشار امريكايي را كشته و دو مستشار امريكايي ديگر را زخمي كردند.» وي همچنين افزود: «در اين عمليات هفت نظامي ارتش عربستان نيز كشته شدند.»
 
دهها كشته در حمله هوايي
منابع خبري از كشته شدن دست‌كم 30 شهروند يمني در حملات جنگنده‌هاي سعودي خبر دادند. به گزارش پرس تي‌وي جنگنده‌هاي سعودي روز يك‌شنبه (هشتم شهريور) بيش از 15 بار بخش «عبس» در استان الحجه در شمال غرب يمن را بمباران كردند كه در نتيجه 30 غيرنظامي كشته و دهها تن ديگر زخمي شدند. بر اساس اين گزارش، بيشتر قربانيان از كاركنان كارخانه آب معدني «الشام» هستند. در همين حال در حمله جت‌هاي سعودي به منطقه بني صياح در بخش رازح در استان صعده در شمال يمن يك كودك جان باخت.
 
ترور دستاورد آل‌سعود در عدن
هنگامي كه انصارالله از شهر بندري عدن واقع در جنوب يمن عقب‌نشيني كرد، ناظران پيش بيني كردند كه بر اثر اين عقب نشيني خلأ  قدرت در عدن ايجاد شود و القاعده قدرت را به دست بگيرد، اين پيش‌بيني با مرور زمان اعتبار بيشتري پيدا مي‌كند. روز يك‌شنبه شاهدان عيني به رسانه‌ها گفتند سرهنگ عبدالحكيم السنيدي مدير عمليات اداره امنيت شهر عدن توسط افراد مسلح ناشناس ترور شد. به گزارش پايگاه خبري عدن الغد، ترور اين مقام امنيتي ارشد شهر عدن در نزديكي محله ريمي در المنصوره توسط تروريست‌ها رخ داد. اغلب ترورها در يمن توسط گروه تروريستي القاعده كه طي پنج ماه تجاوز عربستان به يمن به دليل دريافت مستقيم كمك‌هاي مالي و تسليحاتي از سعودي‌ها تقويت شد، صورت مي‌گيرد.
 
عدن محور جديد توطئه
پايگاه خبري اخبارالساعه امارات روز يك‌شنبه به نقل از ضاحي خلفان معاون رئيس پليس دوبي از طرح رويايي ضميمه كردن شهرهاي عدن و حضرموت به شوراي همكاري خليج فارس خبر داد؛ توطئه‌اي كه براي اولين بار مطرح شده است. اين پايگاه خبري به نقل از خلفان در صفحه توئيترش افزود: به زودي پرچم استان‌هاي عدن و حضرموت برافراشته خواهد شد و كشورهاي عرب خليج فارس تا حل مشكل در بخش‌هاي شمالي يمن، اين دو شهر را تحت پوشش حمايتي خود قرار خواهند داد. ضاحي خلفان پيشنهاد داده دو استان عدن و حضرموت به صورت موقت به شوراي همكاري خليج فارس ضميمه شود تا پس از آن وضعيت دولت‌ها در شمال و جنوب يمن روشن شود. اين توطئه با استقرار ضدهوايي‌هاي پيشرفته ساخت امريكا در عدن قوت بيشتري گرفت. امارات در حالي اين ضدهوايي را روز گذشته در اين شهر بندري مستقر كرد كه نيروهاي انصارالله و ارتش يمن فاقد هواپيماي جنگي هستند.
 
چشم طمع عربستان به 2 استان يمن
پايگاه خبري صعده پرس يمن روز يك‌شنبه از دسترسي به اسنادي خبر داد كه در آن 95 شخصيت و شيوخ قبايل حضرموت يمن مجبور به امضاي درخواستي از ملك سلمان شاه عربستان شده و خواستار انضمام به خاك اين كشور شده‌اند. به گزارش ايرنا، ‌اين پايگاه خبري افزود: مقامات آل سعود اين شيوخ كه اكثر آنها در عربستان زندگي مي‌كنند را تحت فشار قرار داده ‌اند تا از ملك سلمان شاه عربستان چنين درخواستي داشته باشند تا سعودي‌ها نيز از طريق آن به رؤياها و اهداف خود برسند. در اين خبر آمده است: اين شيوخ قبايل يمني سال‌هاي طولاني است كه در عربستان سعودي به زندگي و تجارت مشغولند و هيچ خاطره‌اي از شهر حضرموت به ياد ندارند. پيش از اين نيز رسانه‌هاي خبري منطقه به نقل از مقامات اماراتي از نقشه كشورهاي ائتلاف تجاوز به يمن به رهبري عربستان براي انضمام دو استان عدن و حضرموت به شوراي همكاري خليج فارس خبر داده بودند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن