تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819654522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشديد تدابير امنيتي برگزاري مراسم پايان جنگ جهاني در پکن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۵۵ب.ظ)
تشديد تدابير امنيتي برگزاري مراسم پايان جنگ جهاني در پکن موج - پکن خود را براي برگزاري مراسم سالگرد پايان جنگ جهاني دوم آماده مي کند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از رويترز، مراسم سالگرد پايان جنگ جهاني دوم، قرار است 3 سپتامبر (12 شهريور) در پکن برگزار شود و اين شهر در حال آماده شدن براي برگزاري اين مراسم است.
حدود 12 هزار سرباز که عمدتا چيني هستند و عده اي از سربازان روس و ديگر کشورها، وظيفه ايجاد امنيت در ميدان مرکزي تيان آن من پکن را برعهده دارند.
به گفته منابع خبري براي ايجاد امنيت در اين ميدان از تانک، خودروهاي زرهي و جت هاي جنگنده نيز استفاده شده است.
روز 3 سپتامبر و حين برگزاري مراسم، تا چند کيلومتري محل برگزاري، افراد حق استفاده از خودرو ندارند و خيابان ها بسته مي شود، همچنين در اين روز کارخانجات اطراف شهر نيز تعطيل خواهند بود.
در اين روز دو فرودگاه اصلي پکن تعطيل مي شوند و به افرادي که در اطراف محل برگزاري مراسم زندگي مي کنند نيز هشدار داده شده که در اين روز از باز کردن پنجره هاي خانه هايشان خودداري کنند.
در اين مراسم شي جين پينگ، رئيس جمهور چين به همراه ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه، عمر حسن البشير، رئيس جمهور سودان و نيکولاس مادورو، رئيس جمهور ونزوئلا در جايگاه ويژه حضور خواهند داشت.
تقريبا تمامي رهبران کشورهاي اروپايي از حضور در اين مراسم امتناع کرده اند که اين موضوع نشان دهنده نگراني آنها نسبت به جاه طلبي هاي نظامي پکن است.
همزمان با برگزاري اين مراسم دولت چين با مشکلاتي از قبيل کاهش رشد اقتصادي، آشفتگي در بازارهاي سهام، تضعيف شاخص هاي اقتصادي و مرگ حداقل 145 نفر در حادثه انفجار انبار شيميايي در بندر تيانجين روبرو است.
در روز برگزاري مراسم پايان جنگ جهاني دوم، قرار است رژه بزرگ چين نيز برگزار شود که با وجود پوسترهاي بزرگي که از جنايات ژاپني ها در طول جنگ جهاني عليه چين در پکن به چشم مي خورد، ايجادکننده نگراني درباره روابط توکيو-پکن است. به ويژه ژاپني هايي که در چين زندگي مي کنند در مورد اقدامات ضدژاپني چين در اين روز نگران هستند و معتقدند که اين اقدامات مانند آنچه در سال 2012 در تظاهرات خشونت آميز خياباني در نتيجه مناقشات مرزي پيش آمد، زندگي آنها را مختل خواهد کرد.
برخي از ژاپني هايي که در چين زندگي مي کنند اظهار کرده اند که در شرايط فعلي ترجيح مي دهند که از منزل خارج نشوند و در انظار عمومي به زبان ژاپني صحبت نکنند.
وزار امور خارجه ژاپن در مورد ترس ژاپني هاي ساکن چين، طي بيانيه اي که به رويترز ارسال کرده، اعلام کرده است که دولت چين حقوق مشروع خارجي هايي که در اين کشور زندگي مي کنند را بر اساس قانون حفظ خواهد کرد.
شينزو آبه، نخست وزير ژاپن پيش تر اعلام کرده بود که در شرايطي در مراسم پيش رو در پکن شرکت خواهد کرد که اين مراسم ماهيت ضدژاپني نداشته باشد.
هفته گذشته دولت ژاپن از حضور نيافتن آبه در اين مراسم خبر داد و اگرچه منابع خبري دليل شرکت نکردن آبه در مراسم جنگ جهاني دوم در پکن را مشغله کاري نخست وزير ژاپن اعلام کرده اند، اما؛ کارشناسان اين موضوع را بي ربط به درگيري هاي دو کشور در مورد بقاياي تاريخي و ذهني جنگ جهاني دوم نمي دانند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن