تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820821588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محيط بانان، نيروي خط مقدم سازمان محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۶ق.ظ)
محيط بانان، نيروي خط مقدم سازمان محيط زيست موج - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: محيط بانان، نيروي خط مقدم سازمان حفاظت محيط زيست در تمام عرصه ها و حفظ مناطق و گونه ها هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، در مراسم گراميداشت مقام محيط بان و تجليل از محيط بانان برگزيده که با حضور حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني يادگار بنيان‌گذار انقلاب اسلامي با اشاره به اين که 18 ميليون هکتار از عرصه ايران در اختيار محيط زيست قرار دارد، گفت: دنيا به اين واقعيت رسيده است که اگر از عرصه‌هاي سرزميني حفاظت نکند به زودي کل زمين نابود خواهد شد.
ابتکار ادامه داد: طي 70 سال گذشته 50 درصد از گونه‌هاي گياهي و جانوري از بين رفته‌اند و اين ناشي از شکار، صيد و برداشت بي رويه انسان‌هاست تا جايي که در سال 2015 انسان‌ها ظرفيت زيستي زمين را طي هشت ماه نخست سال به پايان رساندند.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اين که ظرفيت زيستي دنيا و توان بازسازي طبيعت محدود است، گفت: در حال حاضر ميزان بهره کشي انسان‌ها از طبيعت بيشتر از ظرفيت زيستي زمين است به گونه اي که براي هر يک سال زندگي انسان‌ها بر روي کره زمين يک سال و نيم زمان براي بازسازي نياز است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: بر همين اساس، ايران نيز با بهره گيري از ترجبه جهاني اقدام به حفاظت از مناطق خاصي در کشور به منظور حفظ ميراث آيندگان انجام داده است و البته اولويت ما براي حفاظت اين مناطق بهره گيري از طرح‌هاي مديريت و مطالعات مناطق، نگاه‌هاي علمي، تجربه‌هاي جهاني و ملي، مشارکت مردم محلي و بومي از جمله روستاييان، عشاير، کشاورزان و دامداران و استفاده از تکنولوژي‌هاي هوشمند همچون پهپادها است.

محيط بانان، نيروي خط مقدم سازمان محيط زيست
وي تاکيد کرد: نيروي خط مقدم سازمان حفاظت محيط زيست در تمام عرصه‌ها و حفظ مناطق و گونه‌ها که برخي از آن‌ها همچون يوزپلنگ و گورخر آسيايي در معرض تهديد و آسيب نيز قرار دارند؛ به ويژه در بحث مقابله با شکار غيرقانوني، محيط بانان هستند.
ابتکار ضمن يادآوري سختي‌ها و مشقت‌هاي کار محيط باني، اظهار کرد: محيط بانان با شجاعت پذيراي سختي‌ها و خطرات شده‌اند تا محيط زيست ايران را حفظ کنند.
معاون رئيس جمهور اشاره اي هم به دوره آموزشي محيط بانان در سال گذشته داشت و افزود: آموزش 850 محيط بان از سراسر کشور و تهيه و تدوين دستورالعمل يگان حفاظت محيط زيست با همکاري ناجا و ستاد کل نيروهاي مسلح از جمله مهم‌ترين اقدامات صورت گرفته براي توانمندسازي محيط بانان بوده است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست مروري هم بر اقدامات صورت گرفته جهت بهبود شرايط معيشتي محيط بانان داشت و خاطرنشان کرد: عدم تناسب شرايط پرداختي و معيشتي محيط بانان با شرايط سخت کاري آن‌ها که شيفت‌هاي 18 شبانه روزي در مناطق صعب العبور گوشه اي از اين سختي است، منجر به عزم جدي دولت يازدهم براي بهبود شرايط شد و 3000 امتياز فوق العاده سختي کار به همين دليل به تصويب هيات دولت رسيد.
ابتکار اشاره اي هم به اقدامات صورت گرفته براي ارتقا و تأمين تجهيزات و امکانات مورد نياز محيط بانان داشت و افزود: يکي ديگر از فعاليت‌هاي صورت گرفته براي ارتقاي جايگاه اجتماعي محيط بانان را معرفي يک محيط بان به عنوان کارمند نمونه کشوري و دريافت لوح تقدير از رئيس جمهور براي نخستين بار اعلام کرد.
وي يادآور شد: اين محيط بان در حالي از رئيس جمهور جايزه و لوح تقدير خود را دريافت کرد که هفتاد ساچمه در بدن داشت.

بيانات رهبري تمام شائبه‌ها در زمينه حفظ و اهميت محيط زيست را رفع کرد
رئيس سازمان محيط زيست با بيان اين که در محيط زيست مديون حمايت‌هاي مقام معظم رهبري و رئيس جمهور هستيم، گفت: بيانات رهبري در 17 اسفند سال گذشته ترسيم روشن خط مشي محيط زيستي کشور در حفظ محيط زيست بود و حتي اگر شائبه اي پيش از اين در زمينه حفظ و اهميت محيط زيست وجود داشت، با بيانات رهبري اين شائبه‌ها نيز مرتفع شد.
ابتکار ادامه داد: با امام پيمان مي‌بنديم که هرگز از مسيرش خارج نشويم و کاري کنيم تا نظامي که حاصل تلاش و ميراث امام (ره) است، کارآمدي و کارايي لازم را در همه زمينه‌ها از جمله عرصه‌هاي مختلف محيط زيست همچون حفاظت، مديريت و بهره برداري صحيح داشته باشد.
وي افزود: امروز با امام تجديد پيمان مي‌کنيم که در راه امام و انقلاب بمانيم و همه توان ذهني و جاني خود را در حفاظت از عرصه‌هاي طبيعي ايران به کار ببنديم، تا ضمن حفظ سربلندي ايران، طبيعت آن براي آيندگان باقي بماند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ضمن يادآوري 116 محيط بان شهيد محيط زيست، گفت: اين شهدا با نثار جانشان، ميراث گران بهايي در حفظ محيط زيست بر جا گذاشته‌اند و ما موظف به حفظ اين ميراث ارزشمند هستيم.
ابتکار اشاره اي هم به مخاطرات زيست محيطي کشور داشت و افزود: خشک شدن تالاب‌ها، افت سطح آب‌هاي زيرزميني و آلودگي رودخانه‌ها از جمله اين مشکلات است که خوشبختانه دولت يازدهم با عزم جدي و رويکرد و برنامه محيط زيستي تلاش دارد تا با اين چالش‌ها مقابله و آن‌ها را رفع کند.
معاون رئيس جمهور تاکيد کرد: در اين مسير از تمام همکاري‌ها از سوي دستگاه‌ها و مردم استقبال مي‌کنيم که نمونه اين همکاري را در فعاليت بانک‌ها از جمله همکاري بانک ملت در برگزاري مراسم تقدير از محيط بانان در سال جاري شاهد هستيم.
ابتکار گفت: به خاطر هم افزايي و هماهنگي از نمايندگان ساير يگان‌هاي حفاظت از جمله يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، منابع طبيعي و آبخيزداري، ميراث فرهنگي و گردشگري و شيلات هم به واسطه کار مشترکي که داريم دعوت کرده‌ايم که در اين مراسم حضور داشته باشند.

اهداي لباس و کارت هميار محيط زيست به يادگار امام
در پايان اين ديدار که همزمان با هفته دولت و به مناسبت 4 شهريور روز ملي محيط بان برگزار شد از 70 محيط بان نمونه کشوري با اهداي لوح و جايزه ملي «ضامن آهو» که باني آن بنياد ملت به‌عنوان حامي محيط زيست بود، تجليل و همچنين لباس و کارت محيط باني و هميار محيط زيست به حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني يادگار امام اهدا شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن