تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820940449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت 260 اکيپ گشت حفاظت از اراضي کشاورزي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۵۵ق.ظ)
فعاليت 260 اکيپ گشت حفاظت از اراضي کشاورزي در کشور موج - مدير کل حفظ کاربري سازمان امور اراضي کشور از فعاليت 260 اکيپ گشت حفاظت از اراضي کشاورزي در استان‌هاي کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، گودرزي در قزوين گفت: گشت‌هاي حفاظت از اراضي کشاورزي که در سال 92 ايجاد شده بود، در سال 93 به 130 گشت و در سال جاري اين ميزان به 260 گشت رسيد که وظيفه حفظ اراضي کشاورزي و جلوگيري از تغيير کاربري اراضي زراعي را بر عهده دارند.
وي اظهار داشت: سازمان امور اراضي کشور به عنوان يک سازمان حاکميتي در کشور وظيفه‌اش مديريت بر سازمان و اراضي کشاورزي، زراعي و باغي است.
اين مسوول بيان داشت: کل اراضي کشور، اراضي محدودي است که از اين ميزان، اراضي زراعي و باغي 18 ميليون و 700 هکتار است.
مدير کل حفظ کاربري سازمان امور اراضي کشور با بيان اين که در سال 74 قانون حفظ کاربري اراضي زراعي و باغي انجام و به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده که در سال 85 اصلاحيه آن تصويب شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصلاحيه قانون حفظ کاربري نيز مطرح است که پيش‌نويس آن تهيه شده تا در مجلس شوراي اسلامي به تصويب برسد که اميدواريم با تصويب اين قانون، گام مهمي در راستاي حفظ کاربري کشاورزي برداشته شود.
وي تاکيد کرد: در اين راستا سازمان امور اراضي کشور درصدد است اراضي که از محدوديت خاصي برخوردارند را حفظ کند همچنين برنامه دارد علاوه بر اجراي قانون همراهي با ساير ادارات و ارگان‌هاي ديگر، اراضي کشاورزي حفظ شود.
گودرزي با اشاره به اجراي برنامه‌هاي مختلف براي حفظ اراضي کشاورزي در تمامي استان‌هاي کشور، اظهار داشت: در سال جاري در بحث اکيپ‌ها و تدارک گشت‌هاي ويژه حفظ کاربري، 7 گشت را براي استان در نظر گرفته‌ايم که وظيفه دارند بر اراضي کشاورزي نظارت داشته باشند.
وي با تاکيد بر فرهنگ‌سازي و ترويج اراضي کشاورزي به عنوان يک عامل براي توسعه پايدار کشور، افزود: با فرهنگ‌سازي بايد در جهت توسعه پايدار و حفظ اراضي و توليد محصولات کشاورزي کشور حرکت کرد تا بتوان از وابستگي نجات يافت.
مدير کل حفظ کاربري سازمان امور اراضي کشور با بيان اين که استان قزوين به عنوان يکي از قطب‌هاي مهم کشاورزي کشور محسوب مي‌شود، اظهار داشت: استان قزوين داراي زمين‌هاي زراعي و دشت حاصلخيزي است که درصدد هستيم اين اراضي به گونه‌اي که هست حفظ شود.
به گفته وي، چون محدوديت منابع اراضي در کشور وجود دارد، اين محدوديت بايد به عنوان يک موضوع مهم در حفظ اراضي قلمداد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن