تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816586948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قارچهای پوستی و راه درمان آنها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: قارچهای پوستی و راه درمان آنها
دوره درمان یک هفته‌ای تا چند ماهه برای انواع بیماری‌های قارچی پوست لازم است.
آفتاب : دکتر ساکت متخصص پوست و مو درباره‌ علل عمده بیماری قارچی پوست بدن گفت: قارچ‌ها میکروارگانیسم‌هایی هستند که در هوای مرطوب و گرم رشد می‌کنند، بنابراین یکی از دلایل رشد قارچ‌ها در بدن رطوبت و گرما است. علاوه بر این رعایت نکردن بهداشت، تماس افراد با یکدیگر و با حیوانات و از طریق لباس و نپوشیدن کفش مناسب و ... نیز قارچ به بدن فرد منتقل می‌شود.

وی افزود: افرادی که بیماری قند دارند و افرادی که چاق هستند، بیشتر عرق می‌کنند، پوست آنها مرطوب می‌شود و در نتیجه موجب ابتلا به بیماری قارچی پوستی در فرد می‌گردد.

دکتر ساکت در خصوص علائم بیماری قارچی پوست گفت: علائم بیماری قارچی پوست به بخشی از بدن که قارچ در آن است بستگی دارد.

وی ادامه داد: بعضی از قارچ‌ها به صورت ضایعات گرد قرمز و کمی پوسته دهنده است که قابل مشاهده است ولی علائمی ندارد و از دیگر قارچ‌ها می‌توان به قارچ‌هایی اشاره کرد که در کشاله‌ران، زیر بغل و زیر سینه بوجود می‌آید که از علائم آن خارش، سوزش و قرمزی است.

دکتر ساکت درباره بیماری قارچی در پوست سر اذعان کرد: وجود قارچ در ناحیه‌ی سر با پوسته ریزی و گاهی با آبسه، ترشح و کچلی سر همراه است که بیشتر در افراد 12-7 سال شیوع دارد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌ درمان با توجه به نوع قارچ متفاوت خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به نوع قارچ، دوره‌ درمان آن از یک هفته تا چند ماه زمان می‌برد به طور مثال قارچ ناخن که موجب تغییر صفحه  ناخن و پوسته‌دهی زیر ناخن و... می‌گردد حدود 4 ماه دوره درمان آن زمان خواهد برد. اما درمان قارچ‌های سطحی پوست ممکن است یک هفته هم کافی باشد.

این متخصص گوش و حلق و بینی درباره‌ی راه‌های پیشگیری از بیماریهای قارچی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به قارچ بین انگشتان پا و کف ‌پا لزوماً از کفش مناسب و راحت استفاده کنیم و از رفتن به محیط‌هایی مثل استخر که رطوبت زیادی دارد بدون کفش‌ یا دمپایی خودداری کنیم زیرا فردی که قارچ پا دارد اگر در محوطه‌ استخر راه برود و پوسته‌های قارچ پای او روی زمین بریزد و دیگری روی آن راه برود، قارچ به بدن شخص ثانی هم منتقل می‌شود که توصیه می‌شود در محیط‌های عمومی گرم و مرطوب مثل استخر و سونا از دمپایی و در محیط‌های دیگر از کفش چرمی و باز که به استاندارد نزدیک باشد، استفاده کنید.

وی افزود: در فصل تابستان میزان تعریق زیاد است و از آنجا که عرق‌کردن پوست بدن را مرطوب می‌کند لذا موجب رشد قارچ‌های موجود در بدن فرد می‌گردد، بنابراین  توصیه می‌شود که هر روز و یا حتی روزی دوبار دوش بگیرید و لباس‌های خود را زود به زود تعویض کنید. زیرا که لباس‌ها خود از عوامل ایجاد بیماری‌های قارچی پوست هستند.

دکتر ساکت درباره استفاده از شامپو بدن برای کنترل قارچ گفت: شامپو ضد شوره و ضد قارچ بر روی بعضی از قارچ‌ها مؤثر است که این قارچ‌ها معمولاً در بدن نوجوانان و جوانان به صورت لکه‌های رنگی ( در سفید پوست‌ها، لکه‌های قهوه‌ای و در سبزه پوست‌ها به صورت لکه‌های سفید یا قرمز ) ظاهر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در پایان گفت: توصیه می‌کنم که بیشتر به بهداشت خود اهمیت دهید تا هم بیمار نشوید و هم هزینه و زمان خود را صرف درمان نکنید.



تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن