تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804547026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاش ارنست: مسببان حمله به عراق، با توافق هسته ای مخالفند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جاش ارنست: مسببان حمله به عراق، با توافق هسته ای مخالفند


سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: همان افرادی که ما را به جنگ در عراق کشاندند (مانند دیک چنی، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا ) اکنون نیز با توافق هسته‌ای ایران مخالفند و تلاش دارند این توافق را از بین ببرند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه کنفرانسی خبری روز گذشته (جمعه) جاش ارنست، یکی از خبرنگاران درباره نحوه پایدار ماندن وتوی رئیس جمهور گفت: اصولاً این معیاری بسیار پایین است، زیرا شما فقط به یک سوم از آراء مجلس نمایندگان آمریکا یا سنا نیاز دارید تا وتوی رئیس جمهور را پابرجا نگه دارید. همین خبرنگار سپس از سخنگوی کاخ سفید پرسید: این چه چیزی درباره این توافق به شما می گوید که چنین اکثریت چشمگیری از نمایندگان منتخب مردم آمریکا، آن را رد می کنند؟

ارنست گفت: ما هنوز رأی گیری در کنگره درباره این توافق نداشته ایم و از اینرو، ما منتظر نتایج رأی گیری خواهیم ماند. شکی نیست که ما شاهد تبلیغاتی نیرومند برای کشتن (از بین بردن) این توافق بین المللی بوده ایم. این همان نوع تبلیغاتی است که ما در آستانه جنگ عراق در سال های 2002 و 2003 میلادی مشاهده می کردیم. در حقیقت، بسیاری از همان افراد، اکنون نیز دقیقاً همان نوع استدلال ها را می آورند.

ما می دانیم که در اولین هفته سپتامبر امسال، با فاصله کمی پس از تعطیلات روز کارگر، دیک چنی، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا، برنامه سخنرانی دارد که طی آن وی همان ردای سابق را خواهد پوشید و همان نقش آشنا را در رابطه با تبلیغ علیه دیپلماسی و به نفع جنگ، ایفا خواهد کرد. این اولین بار نیست که وی (چنی) چنین استدلال هایی در خصوص اینگونه تصمیم گیری ها، می آورد.

ارنست در پاسخ به این سوال که آیا قادر نیستید در مناظره با چنی، پیروز شوید گفت: به نظر من این برای شما خیلی زود است که پیش بینی کنید که آیا ما آن مناظره را خواهیم برد یا نه. دومین مطلب این است که او (چنی) تنها شخصی نیست که چنین استدلال هایی می آورد. ما می دانیم که سناتور تد کروز و همچنین دونالد ترامپ (نامزد حزب جمهوریخواه) میزبان راهپیمایی بزرگ «حامی جنگ» روی پله های ساختمان کنگره خواهند بود. من حدس می زنم که این صرفاً در ادامه برنامه راهپیمایی است که سناتور کروز در اوایل تابستان امسال در مقابل کاخ سفید راه انداخته بود.

رئیس جمهور نیز به همین مسئله در سخنرانی خود در دانشگاه آمریکایی در اوایل همین ماه  اشاره کرده بود، مبنی بر این که، آن افرادی که از این نوع استدلال ها علیه توافق ایران استفاده می کنند، همان افرادی هستند که در سال های 2002 و 2003 ، به تبلیغات برای وارد کردن ما (آمریکا) به جنگ عراق اقدام می کردند.

از اینرو، هر کس که اصولاً سیاست آمریکا را طی 12 تا 13 سال گذشته تحت پوشش خبری قرار داده باشد، باید با نقاط اصلی اختلاف نظر و اختلاف رویکرد میان دو طرف در این مناظره کاملاً آشنا باشد. من می دانم شما تعداد بی شماری از سخنرانی های چنی معاون رئیس جمهور را پوشش خبری داده اید که همین نوع استدلال ها را می آورده است. البته من امیدوارم که این مسئله (تکراری بودن استدلال های چنی) شما را از پوشش خبری سخنرانی قریب الوقوع وی باز ندارد.

یکی دیگر از خبرنگاران پرسید: برخی در این ساختمان اشاره کرده اند که معطوف شدن تمام توجهات به معاون پیشین رئیس جمهور (دیک چنی) به عنوان مخالف اصلی این توافق، شاید یکی از بدترین بلاهایی نباشد که تاکنون بر سر کاخ سفید آمده است. آیا شما و رئیس جمهور با این دیدگاه موافقید که شاید مخالفت معاون سابق رئیس جمهور (با این توافق) در حقیقت از الطاف خفیه (برای شما) باشد؟

ارنست گفت: من به برخی از تحلیلگران سیاسی فرهیخته و کارکشته در این اتاق اجازه می دهم که خودشان به این نتیجه گیری برسند. البته به هیچ وجه نمی توان این حقیقت را انکار کرد که با فاصله کمی بعد از تعطیلات روز کارگر، ما شاهد خواهیم بود که معاون رئیس جمهور چنی، سناتور تد کروز و دونالد ترامپ به عنوان صداهای اصلی مخالفان توافق ایران ظهور خواهند کرد و من تصور می کنم که در اخبار تلویزیونی و همچنین در مطبوعات سراسر کشور در اوایل ماه سپتامبر به این حقیقت اشاره شود. با این حال این امر، یقیناً در استدلالی که رئیس جمهور درباره عاقلانه بودن این توافق و مؤثر بودن این راهبرد برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، آورده است، هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد.

همان خبرنگار درباره ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، این سؤال را خطاب به جاش ارنست مطرح کرد که: آیا این هنوز بخشی از برنامه شما است که در حالی که به تاریخ 17 سپتامبر (زمان رأی گیری در کنگره برای توافق هسته ای ایران) نزدیک می شویم، مونیز برای گروه های مختلف سخنرانی کند؟  

ارنست گفت: ما یقیناً مونیز را مبلّغی به ویژه متقاعدکننده به نفع توافقی که مانع دستیابی ایران به سلاح های هسته ای می شود، یافته ایم و دلیل آن همان است که معمولاً رئیس جمهور می گوید که او (مونیز) در رابطه با تلاش جهت ممانعت از دستیابی هر کشور به سلاح های هسته ای، به اندازه هر کس دیگر در جهان اطلاعات دارد (اطلاعاتِ هیچکس در دنیا در این خصوص، بیشتر از مونیز نیست). از اینرو، گنجاندن وی در تیم مذاکره کننده، به این نحو که وی شخصاً درباره نکات نهایی این توافق مذاکره کند، نتیجه این مذاکرات را محکم تر و قوی تر کرد. رئیس جمهور از عملکرد وی در این نقش، بسیار خرسند است و من انتظار دارم که شما کماکان مونیز را به طور فزاینده در انظار عمومی ببینید که با قدرت، در خصوص حمایت از این توافق استدلال می آورد. جاش ارنست افزود: شما به یاد دارید که حدود دو هفته پیش، وی (مونیز) از همین تریبون (کاخ سفید) دقیقاً برای استدلال آوردن در حمایت از همان توافق استفاده کرد و من پیش بینی می کنم که وی کماکان به این کار ادامه دهد.
 


شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن