تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804761456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش خدمات بهداشتي در شهرهاي بالاي 50هزار نفر/23 درصد جمعيت روستايي اختلالات رواني دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۲۶ب.ظ)
معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد: گسترش خدمات بهداشتي در شهرهاي بالاي 50هزار نفر/23 درصد جمعيت روستايي اختلالات رواني دارند موج - علي‌اکبر سياري پيش‌بيني کرد در سال 94 اعتبار احداث و تعميرات اساسي و خريد تجهيزات در حوزه بهداشت کشور حدود هزار ميليارد تومان باشد.
به گزارش خبرنگار موج، علي‌اکبر سياري در نشست خبري که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به شرح اقدامات و آمار خدمات وزارت بهداشت در حوزه بهداشت عمومي در طرح تحول نظام سلامت پرداخت.
وي با بيان اينکه در جهت تکميل نيروي انساني مورد نياز مراکز و پايگاه‌هاي سلامت تعداد 2552 نفر جذب شده‌اند، گفت: تعداد کل پايگاه‌هاي سلامت ما 254 پايگاه در بخش دولتي، 334 پايگاه در بخش خصوصي است که در حال واگذاري 333 پايگاه ديگر نيز هستيم.
به گفته وي؛ در 6 ماهه دوم سال گذشته برنامه اجرايي طرح تحول در جمعيت حاشيه‌نشين و شهرهاي 20 تا 50 هزار نفر در 22 دانشگاه علوم پزشکي آغاز شد و بقيه دانشگاه‌ها نيز درگير سرشماري، بلوک‌سنجي جمعيت و تکميل مراکز و پايگاه‌هاي سلامت بوده‌اند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: از اعتبارات اين برنامه به علت تخصيص ديرهنگام مبلغ 5560 ميليارد ريال در 3 ماهه چهارم سال گذشته به دانشگاه‌ها تخصيص يافت که در سال جاري نيز 3260 ميليارد ريال به حساب دانشگاه‌ها واريز شده است.
با اشاره به اينکه در سال گذشته حدود 173 مرکز سلامت جامعه و 588 پايگاه سلامت راه‌‌اندازي شد که اين آمار در حال افزايش است از جذب 2115 پزشک عمومي جديد را از ديگر اقدامات معاونت بهداشت خبر داد.
وي گفت: 348 کارشناس مامايي جديد و افزايش تعداد 86 قلم دارو در پايگاه‌هاي سلامت، تامين 5 قلم مکمل دارويي و واکسن پنتاوالان، تعمير 2225 مرکز روستايي با اعتبار 61 ميليارد تومان و تجهيز 3203 مرکز با اعتبار 83 ميليارد تومان، تعمير و تجهيز 1673 واحد دندانپزشکي، تعمير و تجهيز 2579 محل زيست پزشکان، تأمين 2403 خودروي استيجاري و ادغام برنامه‌هاي فشار خون، ديابت، سلامت روان و هايپوتيروئيدي در برنامه پزشک خانواده از جمله اقدامات ما بوده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت از اختلالات رواني در 23 درصد جمعيت روستايي پرداخت و گفت: 5 درصد روستائيان ديابت و 15 درصد آنها فشار خون دارند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت پيش‌بيني کرد در سال 94 اعتبار احداث و تعميرات اساسي و خريد تجهيزات در حوزه بهداشت کشور حدود هزار ميليارد تومان باشد.
وي در مورد خدمات بهداشتي براي حاشيه‌نشين‌ها گفت: 10 ميليون حاشيه‌نشين در 700 سکونتگاه شناسايي شدند که براي هر 12 هزار و 500 نفر يک پايگاه سلامت و هر 30 تا 50 هزار نفر يک پايگاه سلامت جامعه راه‌اندازي شده است.

پوشش 98 درصدي واکسيناسيون طي 30 سال
سياري از تغيير نگرش در خانه‌هاي بهداشت خبر داد و گفت: تاکنون خدمات به صورت فعال ارائه مي‌شد به اين معني که اگر بيمار مراجعه مي‌کرد خدمت دريافت مي‌نمود اما با اجراي طرح تحول مورد ديگر مراجعه محوري در دستور کار قرار ندارد بلکه شرح خدماتي براي بهورزان نوشته شده تا بر اساس آن اقدام کنند به طور مثال براي هر نفر در حاشيه شهرها يک پرونده تشکيل مي‌شود که وضعيت سلامت آن در آن ذکر مي‌گردد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بيان اينکه ابتداي انقلاب تنها 6 واکسن در کشور تزريق مي‌شد، گفت: اين ميزان به 9 واکسن رسيده بود با پوشش 98 درصدي که اخيراً واکسن پنتاوالان را نيز در همه خانه‌هاي بهداشت به مردم ارائه مي‌دهيم.
وي با بيان اينکه 36 ميليون نفر در سال به علت 4 بيماري سرطان، ديابت، سکته‌هاي قلبي و مغزي و آسم جان خود را از دست مي‌دهند، گفت: اين بيماري‌ها قابل پيشگيري هستند و ما براي آن برنامه‌هاي خودمراقبتي داريم.
سياري همچنين به پوشش شبکه بهداشت در کشور اشاره کرد و گفت: براي شهرهاي 50 تا 500 هزار نفر نيز شبکه بهداشت راه‌اندازي مي‌شود به طوري که تمام استان قم تحت پوشش قرار مي‌گيرد چرا که ما اکنون اکثر روستاها و شهرهاي زير 50 هزار نفر را تحت پوشش داريم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنين در مورد برنامه‌هاي آتي معاونت بهداشت گفت: توانمندسازي مديران، پايش و نظارت بيماري‌ها، تشکيل شبکه هوشمند سلامت و پرونده الکترونيک، تکميل شبکه بهداشت، ارتباط با مراکز تحقيقاتي، همکاري با دانشگاه‌ها براي آموزش بهورزان، بسته خدمت در مورد بيماري‌هاي غيرواگير از جمله خدماتي است که ما در پي آن هستيم که ارائه دهيم.

مادران باردار زير 18 و بالاي 35 سال،هشت بار در مراکز بهداشتي درماني تحت معاينه قرار مي گيرند
در ادامه اين نشست محمد اسماعيل مطلق رييس مرکز سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت، اظهار کرد: اجراي برنامه هاي بهداشتي و مراقبت از مادران و نوزادان در کشور باعث شد که ميزان مرگ و مير نوزادان در کشور به 10 در هزار تولد زنده کاهش يابد و ميزان مرگ مادران نيز به 19 درصد هزار تولد زنده کاهش يافته است.
رييس مرکز سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت گفت: زنان بارداري که در سن زير 18 سال يا بالاي 35 سال هستند، سالانه هشت بار در مراکز بهداشتي درماني تحت معاينه قرار مي گيرند و بقيه زنان باردار نيز سالي شش بار از مراقبتهاي دوران بارداري بهره مند مي شوند.

شش مورد ابتلا به ويروس کرونا سال گذشته در ايران شناسايي شد
مهدي گويا رييس مرکز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت با بيان اينکه همه گيري چشمگيري از بيماري کرونا در عربستان شکل گرفته و بويژه شهر رياض در اين کشور با شيوع بالاي اين بيماري مواجه است ادامه داد: اين بيماري در بسياري از شهرهاي عربستان از جمله مدينه، مکه و جده البته با شيوع پايين تر وجود دارد.
گويا گفت: موارد اوليه اين بيماري در عربستان در سال 2012 ميلادي بر اثر تماس با شتر يا مصرف لبنيات شتر، عامل بروز آن بود اما عمده موارد انتقال اين بيماري در عربستان در بيمارستان صورت گرفته است.
رييس مرکز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت افزود: تمام افرادي که از ايران به عربستان مي روند، آموزش هاي لازم را براي پيشگيري از اين بيماري را دريافت مي کنند و بعد از بازگشت به کشور نيز تا دو هفته تحت نظر هستند، يک تيم فوق تخصصي نيز از طرف هيات پزشکي حج ايران به عربستان رفته و عنوان نماينده وزارت بهداشت، وضعيت اين بيماري را در بين ايرانيان رصد مي کند.
وي گفت: در ايران فقط سال گذشته شش مورد ابتلا به ويروس کرونا را در استان کرمان داشتيم که چهار مورد آن انتقال بيمارستاني بود و بعد از آن موردي از اين بيماري در کشور گزارش نشده است.

گويا همچنين در مورد آخرين وضعيت ريشه کني بيماريها در جهان افزود: تنها بيماري که در دنيا تاکنون ريشه کن شده و هيچ آثاري از آن در انسان، دام و گياه وجود ندارد، آبله است و هيچ بيماري ديگري ريشه کن نشده است.
وي افزود: بيماري ديگري که در شرف ريشه کني است، فلج اطفال است که هنوز مواردي از آن در برخي کشورهاي همسايه شرقي ايران وجود دارد.

تکميل تجهيزات آزمايشگاهي براي نظارت و پايش آب هاي آشاميدني
خسرو صادق نيت رييس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز از برنامه وزارت بهداشت براي بهبود نظارت بر عرضه کنندگان مواد غذايي خبر داد و گفت: مطابق آن قرار است با استفاده از امکانات و توان اصناف شرکتهاي خصوصي براي نظارت در اين زمينه تشکيل شوند و مسووليت نظارت بر مواد غذايي را بر عهده بگيرند.
وي گفت: شرکتهاي نظارت بر عرضه کنندگان مواد غذايي از تجهيزات فني لازم براي نظارت و آزمايش فني برخوردار خواهند بود. بعد از آموزش به عرضه کنندگان مواد غذايي در ابتدا به گزارش خود اظهاري آنان را ثبت مي کنند.
صادق نيت در مورد وضعيت بهداشت آب در کشور نيز توضيح داد: نظارت بر آب آشاميدني در مرحله اول به عهده وزارت نيرو است اما وزارت بهداشت نيز نظارت عالي دارد البته اين وزارتخانه تاکنون تجهيزات لازم براي آزمايش و نظارت را در اختيار نداشت و بيشتر تجهيزات آزمايشگاهي اش در اين زمينه فرسوده بود که طي يک برنامه جديد مراکز آزمايش و پايش آب دروزارت بهداشت نوسازي و به تجهيزات روز مجهز مي شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن