تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820853476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به دنبال کاهش هزينه‌هاي درمان در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۲۴ب.ظ)
دولت به دنبال کاهش هزينه‌هاي درمان در کشور است موج - رئيس سازمان غذا و داروي کشور با بيان اين که دولت از همان زمان استقرار به دنبال مهار تورم 40 درصدي بود، تصريح کرد: متاسفانه وقتي دولت تحويل داده شد، با حجم بالايي از مشکلات رو به رو بوديم که طي دو سال گذشته با همت صورت گرفته اين تورم به 13 درصد رسيده و کشور در آرامش اقتصادي قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول ديناروند در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته سبزوار با اشاره به اين که دولت به دنبال کاهش هزينه‌هاي درمان در کشور است، اظهار داشت: يکي از طرح‌هايي که دولت در زمينه توسعه سلامت کشور در دستور کار خود قرار داد، اجراي طرح تحول نظام سلامت بود.
وي با بيان اين که دولت تدبير و اميد از همان زمان استقرار حل سه بحران مهم در کشور را در دستور کار خود قرار داده بود، تصريح کرد: متاسفانه ما در شرايطي کشور را تحويل گرفتيم که در سطح جهان با تحريم‌هاي مختلف و تنش با برخي کشورها روبه رو بوديم و در داخل کشور نيز در عرصه بهداشت و درمان با يک بحران مهم دست و پنجه نرم مي‌کرديم.
وي با بيان اينکه در عرصه بين‌المللي نيز دچار يک بحران اساسي شده بوديم، خاطرنشان کرد: با تدبير انديشيده شده و ايستادگي و مقاومت دولت و حمايت مقام معظم رهبري امروز با توافق هسته‌اي بخش زيادي از مشکلات کشور در اين حوزه حل شده و اميدواريم با نهايي‌شدن مسأله توافق تحريم برداشته و حرکت کشور به سمت توسعه سرعت بيشتري پيدا کند.
ديناروند با بيان اين که يکي از مهم‌ترين مشکلات دولت در همان سال‌هاي ابتداي استقرار بحران موجود در بخش بهداشت و درمان بود، عنوان کرد: در زماني که اين دولت را از دولت گذشته تحويل گرفتيم ميزان پرداختي از جيب مردم به بيش از 60 درصد رسيده بود و دولت با کمبود جدي دارو در کشور روبه رو بود.
وي با بيان اين که متاسفانه خدمات سلامت نيز در شهرها و مراکز استان‌ها متمرکز و به نقاط محروم توجهي نشده بود، اضافه کرد: طي دو سال گذشته اقدامات خوبي در اين حوزه صورت گرفت و دولت با اجراي طرح تحول سلامت به دنبال کاهش پرداختي مردم در زمينه بهداشت و درمان و توسعه خدمات به مناطق محروم و دور بود.
ديناروند با بيان اين که امروز با اجراي طرح تحول نظام سلامت بخش زيادي از روستاهاي محروم کشور از نعمت خانه‌هاي بهداشت و پزشک مستقر در منطقه بهره‌مند هستند، ادامه داد: طي دو سال گذشته صدها خانه بهداشت روستايي در مناطق محروم ساخته شده و بيمارستان‌هاي ما در سطح کشور مورد نوسازي و بهسازي قرار گرفته و پزشکان متخصص و عمومي در نقاط مختلف کشور در دسترس مردم قرار دارند.
وي با بيان اين که مهم‌ترين دغدغه دولت در کشور مساله کاهش پرداختي‌هاي مردم در حوزه سلامت بود، گفت: امروز دولت با اجراي طرح‌هاي بيمه‌اي بيش از 10 ميليون نفر را از خدمات بيمه بهره‌مند کرده و با اختصاص اعتبارات از بخش هدفمندي يارانه‌ها و يک درصد از ماليات برارزش افزوده اعتبارات ويژه‌اي را براي اجراي طرح تحول سلامت اختصاص داده که سبب شده تا پرداختي مردم در بخش‌هاي مختلف تا 6 درصد نيز کاهش يابد.
وي با بيان اين که امروز مراجعان در بيمارستان‌ها در بخش بستري 10 درصد از هزينه‌هاي درمان را پرداخت مي‌کنند، افزود: متاسفانه در دولت قبل هزينه‌هاي درمان بيماران خاص ما به اوج خود رسيده بود که حل اين معضل به عنوان دغدغه دولت تدبير و اميد در دستور کار قرار گرفت.
رئيس سازمان غذا و دارو با بيان اين که جمعيت بيماران صعب‌العلاج در کشور تنها 500 هزار نفر است، تصريح کرد: کل هزينه درمان اين افراد در يک سال مبلغي بالغ بر 3 هزار و 500 ميليون تومان است که در سال 91 پرداختي اين بيماران به 45 درصد رسيده بود که با اجراي طرح تحول سلامت، پرداختي اين بخش به 12 درصد رسيده است.
وي در پايان خواستار حمايت مجلس و دولت از اجراي طرح تحول سلامت شد و ادامه داد: اميدواريم دولت با اختصاص به موقع اعتبارات، ما را در اجراي اين برنامه مهم سلامت کشور ياري کند.

افتتاح پروژه‌هاي عمراني و درماني در سبزوار
به مناسبت هفته دولت مقارن با ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناک امامت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) با حضور ديناروند معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو، 4 پروژه عمراني و درماني در سبزوار به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم در راستاي ارتقاي کيفيت هتلينگ، بخش اطفال با مساحت 670 متر مربع و با هزينه اعتباري 6 ميليارد ريال و 7 باب پانسيون پزشکان با مساحت 490 متر مربع با هزينه 2 ميليارد 500 ميليون ريال در مرکز آموزشي درماني واسعي سبزوار به بهره برداري رسيد.
و در ادامه در مرکز آموزشي درماني امداد شهيد دکتر بهشتي بخش جراحي با مساحت 430 متر مربع با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد و 270 ميليون ريال بعد از بهينه سازي، با حضور رئيس سازمان غذا و داروي کشور افتتاح شد
همچنين بخش اورژانس زنان و سالن انتظار مرکز آموزشي درماني شهيدان مبيني تنها مرکز تخصصي مادر و نوزاد با مساحت 460 متر مربع و با هزينه 5 ميليارد و 900 ميليون ريال به بهر برداري رسيد.
گفتني است؛ ديناروند در حاشيه افتتاح اين مراکز به همراه مسوولين دانشگاه علوم پزشکي سبزوار از بخش جراحي قلب باز، بخش راديو تراپي و شيمي درماني، آزمايشگاه تخصصي کنترل مواد غذايي، همچنين از بزرگ‌ترين پروژه درماني در حال ساخت بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي حشمتيه و از پروژه در حال احداث مجتمع دارو سازي طاها نيز بازديد کرد.
نشست با هيأت رئيسه دانشگاه علوم پزشکي سبزوار، شرکت در مراسم روز پزشک، حضور در جمع پزشکان سازمان نظام پزشکي سبزوار و حضور در نمازجمعه سبزوار از ديگر برنامه‌هاي معاون وزير و رئيس سازمان غذا و داروي کشور در طي يک روز اقامت وي در اين شهرستان بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن