تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804419623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلينيک‌هاي اقماري براي ارائه خدمات پزشکي به زائران راه اندازي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۳۵ب.ظ)
کلينيک‌هاي اقماري براي ارائه خدمات پزشکي به زائران راه اندازي مي شود موج - رئيس بيمارستان جمعيت هلال احمر گفت: امسال حدود 140 پزشک و کادر پزشکي از ايران به عربستان اعزام شده‌اند که اين افراد شامل پزشکان متخصص و عمومي، پرستاران، تکنسين آزمايشگاه، راديولوژيست، کادر درماني و... هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس بيمارستان جمعيت هلال احمر در مدينه منوره گفت: به منظور ارائه هر چه آسان‌تر خدمات پزشکي به زايران کلينيک‌هاي اقماري راه‌اندازي شده است.
طاهر درودي، رئيس بيمارستان جمعيت هلال احمر، با بيان اين که از دو هفته قبل نيروهاي پزشکي و امدادي پيش پروازي به عربستان عزيمت کرده‌اند، افزود: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته نيروهاي خدمات رسان پزشکي در گروه‌هاي 15 و 20 نفره ساماندهي شده‌اند تا بتوانند خدمات در خور شان زايران سرزمين وحي را ارائه کنند.
وي با بيان اين که امسال حدود 140 پزشک و کادر پزشکي از ايران به عربستان اعزام شده‌اند، گفت: اين افراد شامل پزشکان متخصص و عمومي، پرستاران، تکنسين آزمايشگاه، راديولوژيست، کادر درماني و... هستند.
رئيس بيمارستان جمعيت هلال احمر در مدينه منوره با تاکيد بر اين که هنوز منتظر صدور مجوز آغاز فعاليت‌هاي پزشکي خود از سوي عربستان هستيم، خاطرنشان ساخت: به نظر مي‌رسد بتوانيم از روز هشتم شهريور در بيمارستان‌هاي هلال احمر بيماران را پذيرش کنيم.
مشاور رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت با بيان اينکه عربستان امسال نسبت به سال‌هاي قبل مقررات سخت گيرانه تري نسبت به ورود دارو از ايران داشته است، گفت: تمام داروهايي که از ايران وارد عربستان شده و در سيستم پزشکي اين کشور ثبت گرديده است به تأييد وزارتخانه‌هاي بهداشت و امور خارجه رسيده است.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا تمام داروهاي مورد نياز زايران به عربستان وارد شده است يا خير، گفت: تمام داروهاي مورد نياز وارد عربستان شده که در اين ارتباط آخرين محموله هم از طريق فرودگاه جده وارد و بين بيمارستان‌ها و مراکز پزشکي و کلينيک‌هاي اقماري توزيع شده است.
درودي همچنين با تاکيد بر اين که سعي شده است در تمام حوزه‌هاي مورد نياز پزشک داشته باشيم، خاطر نشان کرد: امسال سعي شده است از متخصصان قلب، زنان و زايمان، گوارش، گوش و حلق و بيني، اعصاب و... و پزشکان عمومي در ديگر حوزه‌هاي مورد نياز استفاده کنيم.
وي افزود: به فراخور نياز اين پزشکان در بيمارستان‌هاي مکه و مدينه مستقر بوده و پاسخگوي مراجعان خواهند بود.
رئيس بيمارستان جمعيت هلال احمر در مدينه منوره در ادامه با بيان اينکه سعي شده است دسترسي زايران بيمار به مراکز پزشکي به سهولت صورت گيرد گفت: براي اين که زايراني که به پزشک نياز دارند به راحتي بتوانند به مراکز پزشکي مراجعه کنند کلينيک‌هاي اقماري را راه‌اندازي کرده‌ايم.
وي يادآور شد: تاکنون مجوز راه‌اندازي چهار کلينيک اقماري دريافت شده که سعي مي‌کنيم اين تعداد را به 6 کلينيک افزايش داده و در صورت نياز تعداد بيشتري راه‌اندازي کنيم.
درودي افزود: اين کلينيک‌ها 24 ساعته آماده خدمات‌رساني به زايران خواهند بود.
وي همچنين با اشاره به اين که بيشترين موارد مبتلابه زايران شکستگي دست و پا، گوارش و ناراحتي‌هاي قلبي است، تاکيد کرد: ضروري است تا افراد سالخورده در آمد و شد و استفاده از توالت‌هاي فرنگي نهايت دقت را داشته باشند چرا که بيشترين موارد شکستگي در اين مواقع ديده مي‌شود.
وي اعتدال در مصرف مواد غذايي، استفاده از آب فراوان و زدن ماسک‌هاي تنفسي را به زايران توصيه کرد و گفت: زايران بايد توجه داشته باشند که در هنگام بيماري تحت هيچ شرايطي خوددرماني نکرده و به پزشک مراجعه نمايند.
رئيس بيمارستان جمعيت هلال احمر در مدينه منوره در خاتمه از همکاري خوب بيمارستان‌هاي سعودي با کادر پزشکي ايران تقدير کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون بيمارستان‌ها و کادر پزشکي سعودي ارتباط خوب و تنگاتنگي با تيم‌هاي پزشکي و کادر درماني ايران داشته‌اند که اميدواريم اين روند تا پايان حج ادامه داشته باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن