تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821089450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص ۳۰ درصد سود ساليانه پالايشگاه‌ها به پروژه‌هاي ارتقاي کيفيت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۲۳ق.ظ)
اختصاص ۳۰ درصد سود ساليانه پالايشگاه‌ها به پروژه‌هاي ارتقاي کيفيت موج - مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران از اختصاص ۳۰ درصد از سود ساليانه پالايشگاه‌ها به پروژه‌هاي ارتقاي کيفيت محصولات شان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، شهاب‌الدين متاجي، مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، به مناسبت هفته دولت، با اشاره به اين‌ که کشور به خودکفايي در توليد بيشتر محصولات پالايشگاهي رسيده است و صادرات انجام مي‌دهد، گفت: هم‌اکنون بايد محصولات توليدي را به کيفيت بالا براي عرضه به دنيا رساند و پروژه‌هاي بهبود کيفيت را در پالايشگاه‌ها انجام داد تا بازار آن‌ها را از دست ندهيم.
وي با بيان اين‌که بهبود کيفيت و سودآور کردن پالايشگاه‌هاي کشور از اولويت‌هاي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران است، تصريح کرد: اين شرکت با توجه به تخفيف ۵ درصدي به خوراک طبق قانون و احتساب قيمت پنج فرآورده اصلي بدون اعمال کيفيت محصولات، نظارت بر تعريف و اجراي پروژه‌هاي پالايشي را به سمت ارتقاي بهره‌وري تشويق مي‌کند.
متاجي با اشاره به اين‌ که محصولات پالايشگاهي بر مبناي قيمت خليج‌فارس قيمت‌گذاري مي‌شوند، اظهار کرد: اگر قيمت واقعي براي محصولات پالايشگاهي کشور در نظر گرفته شود، قيمت آن‌ها به دليل تفاوت در کيفيت، پايين‌تر از محصولات مشابه خواهد بود و پالايشگاه‌ها درآمد کمتري کسب مي‌کنند.
وي افزود: اما؛ پالايشگاه‌ها در قبال کمک شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران به سودآوري آن‌ها، بايد ۳۰ درصد از سود ساليانه خود را در پروژه‌هاي ارتقاي کيفيت محصولات شان سرمايه‌گذاري کنند.
مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان اين‌که پالايشگاه‌ها از امسال موظف به انجام اين برنامه شده‌اند، گفت: در صورتي که پالايشگاه‌ها برنامه قابل قبولي همسو با افزايش کيفيت محصولات ارائه نکنند، قيمت محصولات به صورت واقعي محاسبه مي‌شود و سود آن‌ها کاهش مي‌يابد.
متاجي با اشاره به کاهش ۱۰ درصدي توليد مواد سنگين در پالايشگاه‌ها بر اساس قانون اصلاح الگوي مصرف، اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۰ درصد محصولات پالايشگاه‌ها قيمتي کمتر از قيمت ماده اوليه دارند که با اين روند پالايشگاه‌ها درآمد چنداني کسب نخواهند کرد، بنابراين در برنامه ششم توسعه آمده که مجموع توليد سوخت مايع و مواد سنگين پالايشگاه‌ها از حدود ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش يابد.
مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با اشاره به اين‌که اولويت با توسعه پالايشگاه‌هاي موجود است و سپس ساخت پالايشگاه جديد، تصريح کرد: پالايشگاه‌هاي فعلي، توان بالقوه‌اي دارند که با هزينه کمتري، محصولات نفتي بيشتري توليد مي‌کنند.
به گفته وي، هم‌اکنون حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت کوره در کل پالايشگاه‌هاي کشور توليد مي‌شود که قابل تبديل به محصولات با کيفيت ديگر است و با استفاده از آن مي‌توان ۳۰۰ هزار بشکه فرآورده توليد کرد، بنابراين منطقي است که به جاي ايجاد پالايشگاهي جديد، محصولات با کيفيت را با ارتقاي پالايشگاه‌هاي فعلي توليد کنيم.
وي با اشاره به طرح نوسازي و بهينه‌سازي پالايشگاه آبادان در برنامه پنجم توسعه يادآور شد: جايگزيني سيستم‌هاي قديمي با سيستم‌هاي جديد در پالايشگاه آبادان حدود ۳ ميليارد دلار هزينه دارد که در صورت اجراي آن محصولات پالايشگاه به محصولات کيفي يورو ۵ تبديل و اين پالايشگاه سود ده مي‌شود.
متاجي به تأمين حدود ۶۵۰ ميليون دلار از هزينه مورد نياز پالايشگاه آبادان اشاره و اظهار کرد: طرح نوسازي و بهينه‌سازي پالايشگاه از افزايش کيفيت نفت گاز شروع و به‌تدريج در ديگر واحدها انجام مي‌شود.
مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با اشاره به اين‌که پروژه بهبود کيفيت محصولات پالايشگاه بندرعباس ادامه دارد، گفت: ايجاد واحد بنزين سازي جديد، سولفورزدايي، نفت گاز و نفت سفيد پالايشگاه بندرعباس و همچنين بهبود کيفيت محصولات پالايشگاه لاوان تا پايان سال انجام مي‌شود.
متاجي تأخير در انجام اين پروژه را به دليل تأمين تجهيزات و مشکلات تحريم اعلام و تصريح کرد: شرکت‌هاي سرمايه‌گذار خارجي آماده همکاري با ايران هستند و شرکت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي نيز مذاکراتي در اين زمينه انجام داده است و از اين فرصت بايد استفاده کرد تا صنعت پالايش نفت جهش بزرگي به سمت پيشرفت انجام دهد.
وي با اشاره به اين‌که براي افزايش سودآوري در پالايشگاه بندرعباس بايد توليد نفت کوره و قير آن را کاهش داد، اظهار کرد: انجام پروژه بهينه‌سازي در پالايشگاه‌هاي کشور به غير از اراک که اين پروژه در آن انجام شده است، به بالغ‌ بر ۱۰ ميليارد دلار اعتبار نياز دارد که اين امر نيازمند ورود سرمايه‌گذاران خارجي است.
متاجي به پروژه بهبود کيفيت واحد بنزين سازي پالايشگاه شيراز اشاره کرد و افزود: انجام اين پروژه در واحدهاي ديگر پالايشگاه شيراز بستگي به تصميم‌گيري در مورد پالايشگاه پارس شيراز دارد.
مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران درباره توليد بنزين يورو ۴ همسو با حذف آلاينده‌هاي زيست‌ محيطي اظهار کرد: به طور متوسط توليد بنزين يورو ۴ در سال ۹۲، ۳ ميليون ليتر بوده که به ۲۲ ميليون ليتر در سال ۹۳ رسيده و همچنين در سه ماه نخست سال ۹۲، ۰.۳۴ ميليون ليتر در روز و در سه ماه نخست سال ۹۳، ۲۰.۴۸ ميليون ليتر در روز بوده است.
وي توليد نفت گاز کشور را در سال ۹۲، ۵.۴ و در سال ۹۳، ۲۲.۹ ميليون ليتر در روز عنوان کرد و افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۲، ۶.۸۲، در سه ماهه نخست سال ۹۳، ۱۵.۱ ميليون ليتر در روز نفت گاز توليد شده است.
به گفته وي، طبق برنامه‌ريزي به عمل آمده تعميرات اساسي در پالايشگاه اراک که تأمين‌کننده اصلي بنزين يورو ۴ است تأثير چنداني روي توزيع يورو ۴ نداشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن