تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820540165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افغانستان و ترکمنستان 5 قرارداد همکاري امضا کردند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۳۰ب.ظ)
افغانستان و ترکمنستان 5 قرارداد همکاري امضا کردند موج - منابع خبري از امضاي 5 قرارداد همکاري ميان افغانستان و ترکمنستان در جريان سفر رئيس جمهور ترکمنستان به کابل خبر دادند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، به نقل از خبرگزاري صداي افغان، مقامات دو کشور افغانستان و ترکمنستان 5 قرار داد همکاري را در بخش هاي مختلف با يکديگر امضا کردند.
ديروز محمد اشرف غني، رئيس جمهور افغانستان با قربان قلي بردي محمد اف، رئيس جمهور ترکمنستان ديدار و گفتگو کردند و پس از ديدار اعلاميه مشترکي توسط آنها صادر شد.
تفاهم نامه هاي مذکور در زمينه هاي مبارزه با پول شويي، تروريسم، انرژي، ورزش و همکاري هاي علمي امضا شد.
رئيس جمهور افغانستان پس از اين نشست ضمن اشاره به جمعيت 1 ميليون و 600 هزار نفري مرتبط با بخش قالي بافي در افغانستان، اعلام کرد: دستاوردهاي سفر محمد اف به افغانستان براي مردم اين کشور به ويژه در بخش قالي بافي موثر خواهد بود.
وي در ادامه تأکيد کرد: در نتيجه توافقات صورت گرفته، برق صادراتي ترکمنستان به افغانستان به ميزان 5 برابر قبل افزايش خواهد يافت.
افغانستان هفتمين شريک تجاري ترکمنستان محسوب مي شود و صادرات ترکمنستان به افغانستان سالانه بيش از 1 ميليارد دلار است.
در ادامه محمد اف تصريح کرد: ترکمنستان خواستار گسترش روابط با افغانستان است و نتايج گفتگوهاي انجام شده بسيار مفيد بوده است.
وي اظهار کرد: ترکمنستان خواستار برقراري روابط گسترده تر با کابل بر اساس احترام متقابل، بيطرفي کامل و عدم مداخله در امور داخلي يکديگر است.
وي همچنين تصريح کرد: اقدامات اجرايي پروژه انتقال گاز ترکمنستان به هندوستان در سال جاري ميلادي آغاز مي شود و ترکمنستان خواستار همکاري بيشتر کابل در اين پروژه است.
مهم اينکه؛ در اين ديدار رئيس جمهور ترکمنستان، همتاي افغان خود را براي شرکت در جشن بيستمين سال بيطرفي ترکمنستان دعوت کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن