تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820526239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه نماينده کردها براي حضور در دولت موقت ترکيه دعوت شدند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سه نماينده کردها براي حضور در دولت موقت ترکيه دعوت شدند
جمهوریخواهان آمریکا می گویند برای تصمیم گیری درمورد تصویب یا رد موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران در رای گیری ماه سپتامبر کنگره دسترسی به این سند (بین ایران و آژانس) ضروری است.
کد خبر: ۵۲۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ - 26 August 2015


اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به گزارش ها درمورد اینکه موافقتنامه جانبی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران امکان خواهد داد به جای بازرسان بین المللی از کارشناسان خود برای بازرسی از سایت های هسته ای احتمالی استفاده کند واکنش نشان داد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی «بریت بارت breitbart »، رویس این اقدام را یک «بازی خطرناک» نامید و گفت این بازرسان بین المللی هستند که باید بازرسی های بین المللی را انجام دهند.

وی افزود معیار بازرسی ها «از هر جا و در هر زمان» که برای یک موافقتنامه واقعی ضروری است به بازرسی های «هر زمان که ایران بخواهد و هر جا که ایران بخواهد و همچنین برپایه شروط ایران» تبدیل شده است . کنگره چند هفته است دسترسی به این سند را درخواست کرده است تا امکانپذیر بودن اقدامات در زمینه بازرسی ها را ارزیابی کند. کنگره اکنون باید بررسی کند آیا این تمهید بی سابقه می تواند از فریبکاری ایران جلوگیری کند یا خیر.

گزارش های منتشر شده درباره «موافقتنامه های جانبی» بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نگرانی هایی را در سنای آمریکا بوجود آورده است به ویژه اینکه اسناد مربوط به این موافقتنامه هنوز در اختیار کنگره قرار نگرفته است.

رویس اوایل این ماه با ارسال نامه ای برای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نگرانی خود را در مورد این موافقتنامه های جانبی اعلام کرد.

وی تصریح کرد توافق جداگانه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد بازرسی از تاسیسات پارچین بدون شک ازسوی تهران به عنوان یک دسترسی بی سابقه برای آژانس به منظور بازرسی از مراکز مشکوک در ایران تلقی می شود. این مسئله قرار گرفتن توافق های صورت گرفته بین ایران و آژانس را در اختیار کنگره به منظور بررسی کامل آنها در دوره 60 روزه ارزیابی موافقتنامه هسته ای ایران ضروری می سازد.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی چندی پیش در تلاش برای کاهش نگرانی روزافزون در کنگره آمریکا درمورد موافقتنامه هسته ای ایران ، به کنگره رفت.

آمانو قرار بود در این نشست به دو موافقتنامه جانبی محرمانه بپردازد که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی آنها را امضا کرده اند. واشنگتن این موافقتنامه های جانبی را «موافقتنامه های فنی» نامیده و معتقد است شامل موافقتنامه ای درخصوص ارائه اسناد ایران درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای خود است.

آمانو پس از نشست با قانونگذاران آمریکا گفت نمی تواند نسخه ای از سند بازرسی هسته ای آژانس با ایران را در اختیار کنگره آمریکا قرار دهد.

این در حالی است که جمهوریخواهان آمریکا می گویند برای تصمیم گیری درمورد تصویب یا رد موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران در رای گیری ماه سپتامبر کنگره دسترسی به این سند (بین ایران و آژانس) ضروری است.

آمانو تاکید کرد به لحاظ قانونی وظیفه دارد این سند را محرمانه نگه دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن