واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبیر پنجمین جشنواره بازیهای رایانه ای؛
مهمترین کار ما فراهم آوردن شرایط توزیع و معرفی بازیهای دربازاربود
شناسهٔ خبر: 2896725 - چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
فرهنگ > فرهنگ عمومی
دبیر پنجمین جشنواره بازیهای رایانه ای مهمترین ویژگی جشنواره امسال را اتصال بازیهای برگزیده به بازار و فراهم آوردن شرایط توزیع بهتر و معرفی و تبلیغ بیشتر در سایتها و شبکه های اجتماعی دانست به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بازیهای رایانه ای دقایقی پیش آغاز شد.متین ایزدی در این مراسم با اشاره به اینکه بازیهای رایانه ای دوره کودکی را پشت سر گذاشته و به بلوغ رسیده اند و بیان کرد: ما شعار بلوغ را برای این دوره از جشنواره انتخاب کردیم. چراکه بازی سازان از شلنگ کهنه حمایت های دولتی بریده و بدون توجه به پشتیبانی های مالی بنیاد بازی های رایانه ای به کار خود ادامه داده و بازی جدید تولید کرده اند.دبیر پنجمین جشنواره بازیهای رایانه ای با اشاره به حال بد این نوع بازی ها گفت: هر قدر اوضاع بازی های رایانه ای خراب است، بازی های موبایلی از شرایط خوبی برخوردارند. بازی سازان می دانند که چه می کنند. به همین خاطر، به سراغ بازی های موبایلی رفتند، چرا که امکان رقابت در این گونه از بازی ها بیشتر است.ایزدی به این دوره از جشنواره بازی های رایانه ای اشاره و بیان کرد: ما ابتدا با مخالفان و موافقان جشنواره جلسه گذاشتیم تا نقاط ضعف و قوت جشنواره را بدانیم و مشکلات و موانع را استخراج کنیم. اولین معضل عدم ارتباط جشنواره با بازار بود به همین خاطر با شبکه های توزیع داخلی و فروشگاه های عرضه اینترنتی ارتباط گرفته و تفاهم نامه امضاء کردیم. پس اولین قدم پیدا کردن حلقه گم شده و اتصال جشنواره به بازار بود.دبیر پنجمین جشنواره بازیهای رایانه ای گفت: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه می شد، معرفی و تبلیغ بازیهای برگزیده بود؛ ما با شبکه ای از رسانه ها تماس برقرار کردیم تا به معرفی بازی ها در سایتهای خود و همچنین در شبکه های اجتماعی بپردازند.به گفته ایزدی در این دوره از جشنواره، دست اندرکاران تلاش کردند تا شائبه های داوری را به حداقل برسانند، کوشیدیم امسال داوری شبیه به یک ظرف شیشه ای باشد به همین خاطر دایره داوری را بزرگ کردیم و از حضور داوران بین المللی بهره بردیم. همچنین در تمام جلسات داوری نماینده صنف بازی سازان هم حضور داشت.به گفته ایزدی جایزه های اندک نقدی یکی دیگر از مشکلات جشنواره های پیشین بود، برای مثال وقتی برای یک بازی رایانه ای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون هزینه می شد، یک جایزه ۱۰ میلیون تومانی به کار بازی ساز نمی آمد و دردی را درمان نمی کرد. بنابراین تصمیم گرفتیم به جایزه های جنبه کاربردی بدهیم. پس بسته های تبلیغاتی تعریف کردیم، قرار شده بنیاد ملی بازیهای رایانه ای از امکانات خود برای معرفی بازی ها استفاده کند، در رسانه های مختلف به تبلیغ بازی ها بپردازد و امکان حضور بازی سازان در نمایشگاه های داخلی و خارجی را فراهم آورد.این نویسنده و بازی ساز رایانه ای از نمایندگان مجلس، وزارت فرهنگ و ارشاد، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا با توجه به نبود قانون کپی رایت و رقابت درست میان بازیهای داخلی و خارجی شرایط را برای فروش و توزیع عادلانه بازیهای ایرانی فراهم آورند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]