تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820587651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد وزير بهداشت جاي قدرداني دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۵۵ب.ظ)
نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس: عملکرد وزير بهداشت جاي قدرداني دارد موج - نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: گزارش امروز وزير بهداشت در صحن مجلس بسيار خوب، کامل و جامع بود و واقعيت‌ها را بيان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مراد هاشم‌زهي گفت: وزير بهداشت هيچ گاه ادعاي اين که کاري که انجام مي‌دهد بدون نقص است را ندارد و حتي نقايص و اشکالاتي که مربوط به دولت‌ها و وزراي قبل بوده است را بدون آن که اين اشکالات را باز کند، برعهده مي‌گيرد.
هاشم زهي تصريح کرد: وزير بهداشت از بهترين وزراي دولت روحاني است اما متاسفانه روش برخي افراد مخالفت کردن است.
وي گفت: با آشنايي که از برخي از دوستان کميسيون بهداشت داريم برخي از افراد اصلاً به نظر جمعي احترام نمي‌گذارند در حالي که در کميسيون بهداشت که يک کميسيون تخصصي است بايد واقعيات گفته شود.
وي با بيان اين که عملکرد وزير بهداشت جاي قدرداني دارد، گفت: متاسفانه اين افراد پشت به تخصص همکاران هم‌طراز خود مي‌کنند و با اين گونه صحبت‌هاي دور از انصاف در جامعه شائبه ايجاد مي‌کنند.
هاشم‌زهي در پاسخ به برخي انتقادات مبني بر حقوق بسيار زياد اعضاي هيات علمي با اشاره به افزايش تدريجي حقوق گفت: ميزان حقوق دريافتي اعضاي هيئت علمي در شروع کار و بدو استخدام در سطح بسيار پايين است و پس از 25 يا 30 سال تلاش و کار به تدريج افزايش مي‌يابد و نهايتاً به 10 ميليون تومان مي‌رسد که حاصل کار پر استرس و تلاش اين افراد بوده است.
وي افزود: اگر در جامعه، صنف پزشکان را با افراد و برخي اصناف غيرپزشک مقايسه کنيم متوجه مي‌شويم که برخي از افراد بدون هيچ مدرک تحصيلي، در کاري که مثلاً از 20 سال پيش شروع کرده‌اند، به لحاظ کسب درآمد به مراتب شرايط مالي بهتري از پزشکاني که در همين مدت کار کرده‌اند، دارند.
نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس تاکيد کرد: آنچه مسلم است برخي از پزشکان در حال حاضر به رغم تلاش‌هاي شبانه‌روزي، در هزينه‌هاي زندگي خود و تأمين مسکن مشکل دارند و بايد اين واقعيت‌ها را بيان کنيم.
دکتر هاشم زهي گفت: ممکن است معدود متخصصيني در برخي از شهرستان‌ها که از آن‌ها به عنوان پنجه طلا ياد مي‌شود به دليل مهارت در کار و انجام اعمال جراحي، مراجعين بيشتري داشته باشند و درآمد بيشتري کسب نمايند که اسم اين درآمد، حقوق نيست و نبايد درآمد اين معدود افراد را به کل جامعه پزشکي نسبت دهيم و اين مقايسه دور از انصاف و اخلاق است.
هاشم‌زهي تصريح کرد: زيبنده يک پزشک متخصص نيست که در حال حاضر که خودش دست از کار تخصصي خود کشيده است پشت به صنف خود بکند و درخصوص اين صنف و وزير بهداشت که براي رضايتمندي مردم تلاش مي‌کند اين‌گونه اظهار نظر نموده و اعتماد بين مردم و پزشکان را خدشه‌دار نمايد.
وي گفت: اکثر نمايندگان مجلس عملکرد وزير بهداشت را قبول دارند کما اينکه امروز در واکنش به زير سوال بردن عملکرد وزير بهداشت در صحن مجلس واکنش نشان دادند و هنگامي که رئيس کميسيون مجلس که فردي بي‌طرف مي‌باشد و براساس واقعيت‌ها در دفاع از وزارت بهداشت صحبت کرد اکثر نمايندگان مردم گفته‌هاي ايشان را تائيد کردند و واکنش مناسب نشان دادند.
وي گفت: تنها يکي از همکاران ما هستند که با وجود اين که با دولت همفکر و هم جناح مي‌باشد به وزير دولتي که تفکرش همگام با دولت است انتقاد مي‌کند و عليه اين وزير بزرگوار و فرهيخته کشور صحبت مي‌کند.
دکتر هاشم‌زهي خاطرنشان کرد: گزارش دکتر هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در صحن مجلس عين واقعيت است و همان‌طوري که وزير بهداشت نيز بيان کردند تعرفه‌هاي پزشکي 30 سال بود که تغييري نکرده بود.
نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس يادآور شد: وزير بهداشت در منطقي کردن تعرفه‌ها با استفاده از نظر کارشناسان و همکاران خود و گرفتن مشورت از آن‌ها شروع به از بين بردن پديده نامتعارف زيرميزي و اصلاح آن کرده است که اين اقدام شايسته تقدير است. اين در حالي است که هيچ يک از مسوولان قبلي تاکنون جرأت افزايش تعرفه‌ها را نداشته‌اند و البته بايد بدانيم در حال حاضر به طور کامل واقعي نشده است.
وي با اشاره به انتقاد برخي از منتقدان حوزه سلامت که اقدام به مقايسه درآمدهاي پزشکان خارج با پزشکان ايران مي‌کنند، گفت: اين مقايسه‌ها نيز صحيح نيست در سفري که حدود سه سال گذشته به يکي از کشورها داشتم ويزيت پزشک عمومي در آن زمان 700 هزار تومان بود اين در حالي بود که پزشکان عمومي در آن زمان دو تا سه هزار تومان ويزيت دريافت مي‌کردند واين گونه مقايسه‌ها درست نيست؛ چرا که در کشورهاي خارجي بيمه‌ها همه هزينه‌ها اعم از ويزيت را قبول مي‌کنند.
دکتر هاشم‌زهي يادآور شد: اين در حالي است که افرادي که به وزير بهداشت انتقاد مي‌کنند مي‌خواهند عملکرد او را در اصلاح تعرفه‌ها زير سوال ببرند و نمي‌گذارند حال که وزير خوبي بر سر کار آمده است به کار خود ادامه دهد و در مسير او سنگ‌اندازي مي‌کنند.
وي با اشاره به سابقه آشنايي چندين ساله خود با وزير بهداشت گفت: دکتر هاشمي نيازي به اين گونه مسووليت‌ها ندارد و فردي فرهيخته و متدين و با ايمان است و متأسفانه برخي از افراد نمي‌گذارند که اين افراد فرهيخته و با دين و ايمان به کار خود ادامه دهند.
هاشم زهي در پايان، راهکار برون رفت از مشکلات سلامت را همدلي و همراهي همه دولت و مجلس اعلام کرد و گفت: مجلس و دولت بايد اعتبارات مربوط به ساير وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي بيمه‌گر را تخصيص دهند تا آن‌ها نيز بتوانند خدمات ارائه شده را پوشش دهند و نقايص طرح تحول سلامت که رضايتمندي مردم را در پي داشته است برطرف شده و استمرار يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن