تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805163674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چک نکردن مخازن باعث انفجار در خودروهاي گازسوز مي شود/ خودروسازان به مخازن توليد داخل اعتماد ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵۸ب.ظ)
زيرساخت هاي استفاده از گاز طبيعي فراهم نشده است: چک نکردن مخازن باعث انفجار در خودروهاي گازسوز مي شود/ خودروسازان به مخازن توليد داخل اعتماد ندارند موج - يک کارشناس خودرو با بيان اين مطلب که حتي خودروسازان نيز در بحث مخازن به توليد داخل اعتماد ندارند، گفت: به دليل همين استانداردها اين مخازن از خارج از کشور وارد مي شود.
علي قاسميان کارشناس خودرو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، در رابطه با سياست تغيير سوخت، گفت: سياست تغيير سوخت با رويکرد استفاده از گاز طبيعي سياست خوب و هوشمندانه اي است اما مانند بسياري از ديگر اتفاقات خوبي که در کشور مطرح مي شود ابزارها و زيرساخت هاي لازم را مي طلبد. به اين معنا که قبل از اينکه مستقيم به سمت پياده کردن هدف برويم، ابتدا بايد زيرساخت هاي مناسب را ايجاد کنيم.
قاسميان تصريح کرد: سياست هاي سوختي هم مانند بسياري از برنامه هاي کشور بدون پيش زمينه و ايجاد زيرساخت هاي کارشناسي شده در کشور اجرا شد و همانگونه که مي بينيم عملا اتفاق ويژه اي در اين زمينه صورت نگرفته است، دليل اينکه اين طرح به آن نقطه مطلوب هم نرسيد اين است که کار از ابتدا بر روي پايه هاي مناسبي بنا نشد.
وي افزود: يکي از موارد ايجاد زيرساخت که به آن اشاره کردم موضوع چک کردن خودروهاي گازسوز است به اين معنا که بايد نيروي متخصص و سازوکارهاي تخصصي براي انجام اين کار در اختيار داشته باشيم.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: اما بحث ايمن نبودن خودروهاي گازسوز را من اصلا قبول ندارم. در رابطه با مخازن صحبتي شنيده مي شود مبني بر اينکه مخازن گاز طبيعي خطرناک هستند و به عنوان مثال در صورت وقوع تصادف منفجر مي شود که بايد بگويم به هيچ وجه اينگونه نيست. در توليد مخازن يکسري تست هايي انجام مي شود و فشارهايي به اين مخازن وارد مي شود.
قاسميان در ادامه با بيان اين مطلب که حتي خودروسازان نيز در بحث مخازن به توليد داخل اعتماد ندارند، گفت: به دليل همين استانداردها اين مخازن از خارج از کشور وارد مي شود. بنابراين، علت اصلي انفجار در خودروهاي گازسور دقيقا به همين مساله چکاپ برمي گردد.
وي افزود: به هرحال اين مخازن قطعات مکانيکي هستند که به مرور زمان مستهلک مي شوند و هر سه سال يک بار بايد نشتي و بست ها و مسير سوخت رساني آنها مورد بازرسي قرار بگيرد که اين اتفاق اصلا در کشور ما اتفاق نمي افتد. اين در حاليست که خودروي گازسوزي که برچسب و تاييديه بازرسي نداشته باشد اصلا نبايد اجازه سوخت گيري داشته باشد.
اين کارشناس خودرو در ادامه در رابطه با انفجار خودروهاي گازسوز گفت: بنابراين انفجار در خودروهاي گازسوز در دوحالت اتفاق مي افتد يکي اينکه خودروها به صورت دستي و غيراستاندارد گازسوز شده باشد و ديگ اينکه مدت زمان زيادي از کارکرد خودرو گذشته باشد ولي چک نشده باشد. وگرنه خودروسازهاي داخلي هم اگر نگوييم در حد استاندارد جهاني اما به هر حال يکسري استانداردهاي حداقلي را راعايت مي کنند و اينگونه نيست که مخازن بدون هيچ تستي روي خودروها نصب شوند.
وي خاطرنشان کرد: بنابراين وقتي سياست CNG مطرح مي شود بايد تکنسين ها آموزش داده شوند، جايگاه ها مشخص شود و سازوکاري ايجاد شود تا اپراتورها تمامي خودروها را چک کنند و اگر خودرويي بررسي نشد اجازه سوخت گيري نداشته باشد.
قاسميان بيان کرد: وقتي طرحي ارائه مي شود و بعد مردم را رها مي کنيم مسلم است که مردم هم تا يک جايي همراهي مي کنند و وقتي ببينند اجراي طرح با مشکل همراه است يا به صرفه نيست مي روند سراغ استفاده از بنزين و اينگونه مي شود که مي بينيم اين طرح هنوز به نقطه مطلوب نرسيده است.

گراني قطعات يکي از مشکلات استفاده از خودروهاي گازسوز
وي گراني قطعات را از ديگر مشکلات استفاده از اين خودروها دانست و افزود: علت گراني قطعات هم اين است که هنوز به توليد انبوه نرسيديم و تکنولوژي ساخت قطعات خاص است. علت اينکه اين تکنولوژي هم خاص مانده اين است که به سمت آن نرفتيم. بنابراين ميبينيم که چرخه معيوب ادامه دارد. به عبارت ديگر به دليل اينکه استفاده از گاز CNG فراگير نشده توليدکننده داخلي به سمت آن نرفته و براي همين هم قطعات خودروهاي گازسوز گران است. همانگونه که جايگاه داران به سمت آن نرفته اند چون به صرفه نيست.
قاسميان ادامه داد: دليل آن هم اين است که چون دولت خدمات اوليه مورد نياز را در اختيار اين طرح قرار نداده مردم هم به استفاده از آن تشويق نشده اند و از اين رو براي بخش خصوصي هم به صرفه نيست که به اين طرح ورود پيدا کند.

تنها موتور گازسوز در کشور ما EF7 است که در برخي از خودروهاي سمند استفاده شده
وي تاکيد کرد: نکته ديگري که در بحث فراگير نشدن خودروهاي گازسوز مطرح است بحث عملکرد آنهاست. به اين معنا که وقتي خودرويي گازسوز مي شود موتور آن حدود 15 تا 20 درصد افت توان دارد. مگر اينکه موتور خودرو از همان ابتدا براي سوخت گاز طبيعي طراحي شده باشد. يعني از همان نقطه صفر طراحي ديده شده باشد که قرار است در اين موتور سوخت گاز مصرف شود. تنها موتوري که در حال حاضر در کشور ما به اين منظور توليد شده موتور EF7 است که در برخي از خودروهاي سمند استفاده شده است.
اين کارشناس خودرو با تاکيد بر اين نکته که در خودروهاي گازسوز دماي احتراق بالا بوده و موتوري که براي سوخت گاز طراحي مي شود بايد از آلياژ و سيستم خنک کاري مناسب بهره گيرد که دماي بالا موتور خودرو را از بين نبرد، تصريح کرد: نکته ديگري که در بحث زيرساخت ها بايد به آن توجه کرد موضوع پيمايش اين خودروهاست. يک باک گاز در مقايسه با يک باک بنزين مسافت کمتري را طي مي کند و چون جايگاه هاي گاز CNG در کشور فراوان نيستند باعث مي شود افراد تمايلي به استفاده از اين خودروها نداشته باشند.
قاسميان در رابطه با تاثير لغو تحريم ها در اين حوزه گفت: در صورت لغو تحريم ها آينده خوبي در انتظار اين حوزه خواهد بود، علت آن هم اين است که مشکل اصلي ما در تامين مخازن است. در کشور مخازن توليد مي شود اما نمي دانم تا چه حد در صنعت خودروسازي کشور از اين محصولات استفاده مي شود. چرا که هنوز هم بسياري از توليدکنندگان خودرو از مخازني که در داخل توليد مي شود استفاده نمي کنند و در همين دوران تحريم هم هرطور که بود مخازن با استاندارد وارد کشور مي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن