تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815055429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلی بر روند فعالیت های توسعه و تحول در سال۹۳ در چهارمحال وبختیاری(۱)


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تحلیلی بر روند فعالیت های توسعه و تحول در سال۹۳ در چهارمحال وبختیاری(۱) استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال وبختیاری در یاداشتی روند تحول و توسعه در استان را در سال ۹۳ تشریح کرد

استان چهارمحال و بختياري در نيمه اول سالجاري و سال ۱۳۹۳، با توجه به تنگناهاي فراواني كه در ارتباط با مسايل بودجه در كشور وجود داشت، موفقيت‌هاي مطلوبي را كسب كرد. تحقق شعار «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملي و مديريت جهادي» در سال ۱۳۹۳ با تلاش مسولان و عزم راسخ اقشار مختلف مردم هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، با وجود چالش ها و پيشرفت ها، تا حد قابل قبولي در چهارمحال و بختياري اتفاق افتاد. در سال گذشته بخش اقتصادى به كمك مسئولان و مردم شكوفا شد و بخش فرهنگى با همت آنان به سمت و سوى رشد و توسعه حركت كرد و با پرداختن به فرهنگ اقتصادي كار، در جامعه شكوفايي اقتصاد را شاهد بوديم. در سال جاري «دولت و ملّت، همدلي و هم‌زباني» هرچه بين ملّت و دولت صميميّت بيشتر و همكاري بيشتري باشد، كارها بهتر پيش خواهد رفت چراكه همدلي و همزباني ميان مردم و دولت موجب تقويت روح اعتماد سازي مي شود.
عنوان سالجاري، زيرساخت اصلي اقتصاد را مد نظر قرار داده است و از ايجاد بستري مناسب و آرام براي سرمايه گذاري هاي اقتصادي خبر مي دهد كه در نيمه اول امسال در چهارمحال و بختياري شاهد تحقق نسبي اين شعار تاكنون بوده ايم.
"همدلي و همزباني" اگر ايجاد شود، نتيجه طبيعي اش، ايجاد فضاي آرام و مناسب براي سرمايه گذاران است و نتيجه اين سرمايه گذاري هم، رونق اقتصادي مي باشد. در اين يادداشت به تحليل دستاوردهاي مختلف اقتصادي فرهنگي استان چهارمحال و بختياري در سال هاي ۹۳و ۹۴ پرداخته مي شود: ۱-در سال ۱۳۹۳، استان چهارمحال و بختياري ميربان ‌ رئيس جمهور محترم و هيئت دولت بود و با مسولان استاني رايزني هاي زيادي كه با اعضاي كابينه داشتند، موفق به قرار دادن پروژه‌هاي متعدد نيمه تمام در برنامه‌هاي اين سفر پرخير و بركت شدند. در سفر هيات دولت به استان تلاش زيادي براي جذب اعتبارات و شناساندن مشكلات استان به مسوولان كشوري و كسب اعتبارات مورد نياز شد و در اين راستا پروژه‌هايي همچون؛ اتصال راه آهن سراسري اصفهان - اهواز - شهركرد، تكميل جاده كارون چهار، برنامه‌‍ريزي براي تكميل زنجيره توليد فولاد تا ورق خودرو، اعلام استان به عنوان يكي از قطب‌هاي گردشگري كشور مورد توجه و بررسي قرار گرفت، و حدود ۸۴ پروژه نيمه تمام كه رئيس جمهور دستور داد با تأمين اعتبار حداكثر در سال ۱۳۹۴، به بهره‌برداري برسند.
پروژه جاده هاي جايگزين، كارون چهار كه سال‌ها بازگشايي آن به طول انجاميد، يك هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال هزينه برداشت كه ۷۳۰ ميليارد ريال آن در دولت تدبير و اميد و ۵۰۰ ميليارد ريال آن، بعد از سفر رئيس جمهور و با دستور مستقيم رئيس جمهور تخصيص داده شد. نتيجه تخصيص اعتبار به جاده جايگزين كارون چهار با ۹ تونل و يك پل قوسي بسيار بزرگ به طول ۳۷۰ متر و ۱۱ كيلومتر راه و كوه‌بري بسيار عظيم، افتتاح آن توسط معاون اول رئيس جمهور در ۲۶ خرداد سال ۹۴ بود.
يكي از دستاورد سفر هيات دولت در مرداد ماه ۱۳۹۳ به چهارمحال و بختياري مصوبه انتقال آب آشاميدني و صنعت از زاينده رود به بن-شهركرد و بروجن بود كه سه هزار ميليارد ريال هزينه دارد، يك هزار و ۸۰۰ ميليون ريال از اين اعتبار توسط دولت و يك هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال از سوي بخش خصوصي تأمين خواهد شد، كه اعتبارات تاميني از سوي بخش خصوصي در بازه زماني سه ساله هزينه خواهد شد و در بخش اعتبارات دولتي، رديف بودجه آن از ۱۳۰ ميليارد ريال بودجه سال ۱۳۹۳ به ۴۰۰ ميليارد ريال در سال ۱۳۹۴ ارتقا يافت، بنابراين با ۴۰۰ ميليارد ريال رديف دولتي در سالجاري و ۵۰۰ ميليارد ريال برگزاري مناقصه بخش خصوصي، اعتبار ۹۰۰ ميليارد ريالي پروژه تامين خواهد شد تا ظرف مدت سه سال اين پروژه مهم كه چندين سال از آغاز آن مي گذرد به اتمام برسد.
فاز اول پروژه تكميل زنجيره فولاد كه آهن اسفنجي است، دستاورد ديگري از سفر هيات دولت در سال ۹۳ است كه تا شهريور ماه سال ۹۴ افتتاح مي شود و طبق برنامه، در سال آينده بايد ذوب يك و سال بعد ذوب دو و سال چهارم نورد گرم و سال پنجم نورد سرد، يعني زنجيره توليد تكميل مي شود.
پروژه راه آهن كه مطالعاتش از سال ۱۳۴۵ آغاز و سال ۱۳۸۸ نيز در آن تجديد نظر صورت گرفت، در سفر رئيس جمهور به چهارمحال و بختياري دستور اكيدي براي احداث اين پروژه داده شد و وزارت راه و شهرسازي و مسوولان ذيربط، كار مضاعفي را شروع كردند و استانداري و مجموعه مديران مرتبط هم به موازات آن‌ها پيش رفتند، تا موفق به تصويب طرح توجيهي آن براي كسب رديف اعتبار در كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي شدند و بعد از آن از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، رأي كميسيون ماده ۲۱۵ براي اين پروژه گرفته شد و هم اكنون در شرف انتخاب كنسرسيوم سرمايه‌گذار با راهكار تأمين منابع مالي قرار دارد و در نيمه دوم سال ۹۴ عمليات اجرايي آن شروع مي شود.
براي ديگر مصوبه سفر هيات دولت به استان كه تبديل چهارمحال و بختياري به قطب گردشگري كشور بوده، طرح جامع گردشگري استان تهيه و تدوين شد. بزودي طرح جامع گردشگري در هيات دولت به تصويب مي رسد تا اعتبارات لازم براي توسعه زيرساختهاي گردشگري استان تخصيص يابد.
در سال ۱۳۹۳ با جذب اعتبارات عمراني در زمينه محورهاي مواصلاتي تحرك عظيمي رخ داد، به شكلي كه ۱۱۰ كيلومتر جاده جديد ساخته شد و۲۶۰ كيلومتر آسفالت و روكش آسفالت جديد انجام شد، ۳۸ كيلومتر جاده چهار خطه در محور ارتباطي لردگان طبق دستور رئيس جمهور تكميل و به بهره برداري رسيد و اين محور ارتباطي تا پايان ۹۴ چهارخطه مي شود، ۲۴ كيلومتر از جاده شهركرد - بن افتتاح شد و در مجموع يك هزار و ۵۷۰ ميليارد ريال در حوزه راه‌ها هزينه شده است. جاده شهركرد- مسجد سليمان هم در سال ۱۳۹۳ پيشرفت فيزيكي مطلوبي داشت به طوريكه از چري تا تارازبه طور كامل آسفالت شد و امسال هم از دوآب صمصامي آسفالت آن شروع شد و در بزودي احداث تونل چري هم در اين مسير آغاز مي شود. تونل مسير فارسان - بازفت - مسجد سليمان پس از ۱۲ سال چشم انتظاري در حال احداث شد به گونه اي كه يك هزار و ۵۲۰ متر كه اصل تونل بود كوه‌بري شد، احداث اين تونل زماني كه در دولت تدبير و اميد شروع شد، كمتر از ۷۰۰ متر آن حفر شده بود و ۸۲۰ متر آن در همين دولت حفر شد و اكنون در حال طي شدن مراحل زيرسازي و لاينينگ است.
در زمينه آب آشاميدني درزمان شروع به كار دولت تدبير و اميد ۲۲۲ شهر، روستا و شهرك صنعتي استان با تانكر آبرساني مي‌شد كه با تأمين اعتبار، اصلاح شبكه آبرساني ۱۷۶ روستاي آن با اعتباري بيش از ۴۴۰ ميليارد ريال صورت گرفت. در پروژه‌هاي آب شهري حدود ۲۲۰ ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافت و از اين پروژه‌هاي آب شهري ۸۰ پروژه افتتاح شد و مابقي نيز در سالجاري پيگيري مي‌شود. در سال ۱۳۹۳ اعتبارات خوبي به بخش بهداشت و درمان اختصاص يافت به طوريكه ۴۰ خانه بهداشت جديد ساخته شد و به بيمارستان‌هاي در دست احداث، ۱۲۰ ميليارد ريال اعتبار تخصيص داده شد.
سال گذشته در زمينه فرهنگ، اعتبارات قابل توجهي هزينه شد، به فرهنگسراي بزرگ شهركرد كه ۱۱ تا ۱۲ سال از شروع به احداث آن گذشته بود، با ۳۰ ميليارد ريال اعتبار تخصيص به بهر‌برداري رسيد. سال ۱۳۹۳ رشد اعتبارات استان چهارمحال و بختياري مطلوب بود، در سال ۱۳۹۲، تخصيص اعتبارات چهارمحال و بختياري ۲۲ و چهار دهم درصد بود، در سال ۱۳۹۴، متوسط تخصيص اعم از منابع ملي، مواد ۱۰، ۱۲ و ۱۸۰، توازن منطقه‌اي و تبصره ۲۲، بالاي ۸۰ درصد بود.
در زمينه اعتبارات خشكسالي و حوادث، اعتبارات در يك سال و نيم گذشته، حدود دو و هفت دهم برابر كل اعتبارات دولت‌هاي نهم و دهم بود.  

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 13:18:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن