تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820866409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطار شهری به اردبیل می آید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


قطار شهری به اردبیل می آید استان‌ها > اردبیل - شهردار اردبیل گفت: هر چند عده‌ای باورشان نمی‌شود که اردبیل به قطار شهری یا مونوریل مجهز شود اما قصدمان بر این است این طرح ا هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

شهردار اردبیل در نشست مشترک با مدیرعامل بانک شهر آغاز همکاری با بانک شهر را فرصتی مغتنم برای شهر اردبیل دانست و از برنامه ریزی قبلی شهرداری اردبیل برای آغاز مذاکرات با مسوولان این بانک در تهران خبر داد و اظهار کرد: از اینکه امروز شاهد حضور مدیران محترم بانک شهر در اردبیل هستیم از این میزبانی بسیار خرسند و خوشحالیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان مختصری از مباحث شهری مرتبط با امور قابل مشارکت با بانک شهر، افزود: پیش از این در خصوص پروژه های عمرانی در دست اجرا، در دست برنامه ریزی و مشارکتی شهرداری اردبیل با بانک شهر مذاکراتی داشتیم و امیدواریم امروز با نهایی شدن مباحث و عقد تفاهم نامه سرمایه گذاری، حضور فعال بانک شهر در زمینه اجرای پروژه های عمرانی شهر اردبیل را شاهد باشیم.





لطف اللهیان با اشاره به وجود دریاچه شورابیل با 400 هکتار مجموعه گردشگری پیرامون در محدوده شهر اردبیل، از این مجموعه به عنوان تنها دریاچه طبیعی درونشهری ایران و یکی از کم نظیرترین مجموعه های گردشگری کشور نام برد و افزود: دریاچه شورابیل یک فرصت و پتانسیل فوق العاده برای شهر اردبیل محسوب می شود که فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در ابعاد گوناگون گردشگری، تجاری، سلامت و رفاهی این مجموعه وجود دارد.

 تأکید بر ظرفیت های دریاچه شورابیل و رودخانه بالیقلو برای سرمایه گذاری
شهردار اردبیل محدوده قانونی شهر اردبیل را 6 هزار و 200 هکتار بیان کرد و افزود: مجموعه شورابیل هم در داخل این محدوده قرار گرفته که پروژه های متعدد در محدوده این دریاچه هم قابل اجرا بوده و در کنار آن عبور رودخانه ای دارای حیات از مرکز شهر اردبیل را داریم که هر کدام ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارند.

لطف اللهیان اضافه کرد: اکثر رودخانه های موجود در شهرهای کشور تقریبا بدون حیات هستند و رودخانه بالیقلو که در مسیری به طول بیش از 7 کیلومتر در مرکز شهر جاریست از حیات برخوردار بوده و جلوه زیبایی به شهر اردبیل بخشیده است.

وی نگاه سنتی و کشاورزی محور نسبت به امر توسعه استان اردبیل در گذشته را یادآور شده، افزود: امروز با توجه به نگاه علمی به موقعیت و پتانسیل های منطقه به این نتیجه رسیده ایم که پایه و اساس توسعه اردبیل در امور گردشگری نمود پیدا کرده که توسعه این بخش در کنار توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی مدرن می تواند توسعه پایدار و واقعی استان و شهر اردبیل را رقم بزند.         

لطف اللهیان خاطرنشان کرد: نگاه سنتی در بخش مدیریت شهرها نیز در شرایط فعلی دیگر پاسگو نبوده چرا که بر خلاف گذشته ها امروزه اکثر نیازهای یک شهروند ساکن در شهر به نوعی با مجموعه شهرداری ها در ارتباط است، بنابراین شهر را موجودی زنده و دارای حیات واقعی می دانیم و بر این واقعیت هم تأکید داریم که شهرداری ها جدا از وظایف سنتی خود در زمینه ارائه خدمات عمرانی و خدماتی؛ امروزه با دامنه گسترده ای از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مواجه است.

بازگشت سرمایه در صنعت گردشگری اردبیل قطعی است

وی بازگشت سرمایه در هر نوع سرمایه گذاری در ارتباط با صنعت گردشگری در شهر و استان اردبیل را قطعی و مسجل دانست و تأکید کرد: موقعیت استراتژیک و جغرافیایی استان اردبیل این نوید را می دهد که این استان در آینده ای نزدیک بتواند به پیشروترین استان کشور در امر جلب سرمایه گذار تبدیل شود.


شهردار اردبیل در پایان سخنان خود با اذعان به اینکه بانک شهر متعلق به شهرداری ها و در خدمت رفاه و آسایش شهروندان می باشد، تأکید کرد: مجموعه شهرداری اردبیل نیز با دارا بودن نزدیک به 3 هزار پرسنل از فرصت بوجود آمده برای افزایش سطح همکاری و تعامل با بانک شهر استفاده لازم را خواهد برد.

لطف اللهیان همچنین پروژه هایی نظیر احداث هتل 5 ستاره، قطار شهری، خطوط BRT ، مجموعه شورابیل، طرح سرمایه گذای میدان بسیج، سرای برنج فروشان(دوگی چی بازاری)، بلوار مقدس اردبیلی، چرم مغان، پارک مسافر زرناس، باغ شریعت، بازار آهن فروشان، پارک 300 هکتاری جاده خلخال و خیابان 16 متری شهیدگاه را از جمله طرح هایی برشمرد که قابلیت سرمایه گذاری از سوی بانک شهر و شرکت های تابعه این بانک را دارد.

 پروژه در دست اجرای بزرگراه ولایت، نقاط پیش بینی شده برای اجرای تقاطع های غیرهمسطح، پروژه های مشارکتی در دست اجرا، مجموعه شورابیل، مجموعه تاریخی و جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و ... از جمله نقاطی بودند که پیش از برگزاری نشست مشترک در شهرداری و در معیت شهردار اردبیل مورد بازدید مدیرعامل بانک شهر و هیئت همراه قرار گرفت.    

کلید واژه ها: استان اردبیل -




سه شنبه 3 شهریور 1394 - 20:11:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن