تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814101514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متعهد شدن تمام کشورها براي مبارزه با بيماري‌هاي واگير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۲۲ب.ظ)
متعهد شدن تمام کشورها براي مبارزه با بيماري‌هاي واگير موج - قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل گفت: هدف پروسه استانبول کمک به کشور افغانستان در زمينه سياسي، مواد مخدر و آموزش است.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن اسدي لاري اظهار داشت: در پروسه استانبول 14 کشور به عنوان عضو، 17 کشور به عنوان حامي و برخي از آژانس‌هاي سازمان ملل متحد حضور دارند و جمهوري اسلامي ايران به دليل قرابت فرهنگي، تاريخي، ديني و زباني و با توجه به سياست‌هاي راهبردي کشور، نقش ويژه اي در اين سمينار دارد.
وي تصريح کرد: در پروسه استانبول، آموزش و سلامت را به ايران واگذار کرده‌اند که در همين راستا در گذشته چندين برنامه برگزار شد اما مهم‌ترين برنامه اي که از سوي ايران تا به حال ارائه شده، سمينار جلوگيري از بيماري‌هاي واگير کشورهاي قلب آسيا موسوم به پروسه استانبول است.
اسدي لاري دليل محور قرار دادن بيماري‌هاي واگير از سوي ايران را نياز دولت و مردم افغانستان به مبارزه با اين بيماري‌ها دانست و گفت: متاسفانه بيماري فلج اطفال هنوز در افغانستان ريشه کن نشده و در ماه گذشته نيز چندين مورد از آن در افغانستان گزارش شده بود.
قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل سلامت افراد يک جامعه را لازمه توسعه آن جامعه دانست و خاطر نشان کرد: مبارزه و داشتن برنامه جامع و دقيق در حوزه بيماري‌هاي واگير در افغانستان مانند فلج اطفال، مالاريا، سل يکي از اولويت‌هاي اساسي دولت اين کشور است.
وي با اشاره به ريشه کن شدن بيماري‌هاي واگير در ايران از 14 سال پيش تا کنون گفت: وجود برخي بيماري‌هاي واگير مانند سل، تب دانگي و فلج اطفال در کشورهاي همسايه از جمله افغانستان ممکن است به سلامتي هم ميهنان به ويژه در نقاط مرزي مانند سيستان و بلوچستان، خراسان و کرمان آسيب بزند اما با اقدامات مؤثر، هيچ نگراني در اين زمينه وجود ندارد.
دکتر اسدي لاري ضمن قدرداني از وزارت امور خارجه به دليل همکاري در برگزاري اين سيمنار، گفت: با توجه ويژه وزير بهداشت و همکاري مناسب وزارت بهداشت تلاش شد تا اين سمينار به بهترين نحو برگزار شود.
وي افزود: نخستين سمينار کنترل بيماري‌هاي واگير کشورهاي قلب آسيا موسوم به پروسه استانبول 2 روز به طول مي‌انجامد و در آن بحث‌هاي بسيار خوبي در جهت به اشتراک گذاشتن تجربيات بين المللي به منظور کمک به کشور افغانستان انجام خواهد شد.
قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل با اشاره حضور وزير صحت عامه افغانستان و هيات همراه از اوايل اين هفته در ايران گفت: وزير صحت عامه افغانستان به همره تعدادي از کشورهاي عضو پروسه استانبول طي امروز و فردا از کمپ افاغنه بازديد خواهند کرد و نحوه ارائه خدمات بهداشتي درماني به آن‌ها را مشاهده خواهند کرد.
عمده خدماتي که ايران مي‌تواند به کشور افغانستان ارائه دهد، ارتقاء سطح تخصصي کشور افغانستان به منظور مقابله با بيماري‌ها و همچنين تقويت نظام مراقبت مي‌باشد تا در نهايت، مردم ايران و افغانستان در معرض خطر نباشند و در آينده اي نزديک کل منطقه، عاري از بيماري‌هاي واگير شود.
وي ادامه داد: تلاش خواهيم کرد تا بيانيه پاياني اين سمينار در اجلاس وزراي خارجه عضو سازمان ملل قرائت شود و هر کشوري در دنيا متعهد به انجام اقدامات در اين حوزه شود.
اسدي لاري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به امضاي تفاهم نامه بين وزراي بهداشت ايران و صحت عامه افغانستان در روزهاي گذشته افزود: محورهاي اين تفاهم نامه شامل تقويت نظام سلامت، کنترل بيماري‌هاي واگير، دارو و تجهيزات پزشکي، گردشگري سلامت و تقويت مديريت بيمارستاني در افغانستان و همچنين آموزش نيروهاي تخصصي افغانستان در گروه پزشکي و ساير گروه‌هاي آموزشي پزشکي است.
اسدي لاري افزود: علاوه بر اين تفاهم نامه جامع، دو نقشه راه نيز در روز گذشته امضا شد که يکي از آن‌ها در حوزه آموزش به امضاي وزير صحت عامه افغانستان و دکتر لاريجاني معاون آموزشي وزارت بهداشت ايران و ديگري نيز در حوزه دارو به امضاي وزير صحت عامه افغانستان و دکتر دينار وند رييس سازمان غذا و دارو رسيد.
وي از حضور فعال صنايع دارويي ايران در افغانستان و حمايت همه جانبه از بازار داروي اين کشور در آينده اي نزديک خبر داد و ابراز اميدواري کرد تا بتوان علاوه بر جلوگيري از قاچاق دارو در افغانستان، صنعت دارويي اين کشور را نيز تقويت و توانمند کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن