تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817232261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي سامانه ملي مشاغل براي ارتباط بين کارجويان و کارفرمايان/ايجاد اشتغال براي معلولان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۱ق.ظ)
راه‌اندازي سامانه ملي مشاغل براي ارتباط بين کارجويان و کارفرمايان/ايجاد اشتغال براي معلولان موج - معاون توسعه اشتغال و کارآفريني از راه‌اندازي سامانه ملي مشاغل به منظور معرفي کارهاي موجود و ايجاد ارتباط بهينه بين کارجويان و کارفرمايان توسط وزارت کار خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن طايي، معاون توسعه اشتغال و کارآفريني، مهم‌ترين برنامه‌ها و اقدامات معاونت توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در دولت يازدهم را تشريح کرد.
وي اظهار داشت: صدور 48 هزار و 167 مجوز مشاغل خانگي و اعطاي تسهيلات وام قرض‌الحسنه به 22 هزار و 924 نفر از صاحبان مشاغل خانگي از جمله اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي ايجاد اشتغال در سال 93 است.
معاون توسعه اشتغال و کارآفريني گفت: از سال 1392 تاکنون براي بالغ بر 340 هزار نفر از کارجويان با استفاده از مشوق تخفيف بيمه سهم کارفرما در بنگاه‌هاي کسب و کار نوپا، اشتغال پايدار ايجاد شده است.
وي با اشاره به احصاء مشاغل سبز، طراحي و تنظيم بسته آموزشي کارآفريني سبز و تدوين بسته جامع مشوق‌هاي اشتغال سبز، تصريح کرد: اقدامات يادشده مهم‌ترين همکاري‌هاي مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمان حفاظت از محيط زيست در سال جاري است.
طايي با اشاره به طرح کارورزي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي در سال جاري نيز گفت: اين طرح در برخي از استان‌هاي کشور در حال اجرا است.
به گفته معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت کار، هم اکنون الگوي جامع توانمندسازي، اشتغال پذيري و کارآفريني دانشجويان (تاک) با همکاري مشترک وزارتخانه‌هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي، علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و معاونت علمي و فناوري رئيس‌جمهور در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور اجرا مي‌شود.
طايي در ادامه از راه‌اندازي سامانه ملي مشاغل به منظور معرفي کارهاي موجود و ايجاد ارتباط بهينه بين کارجويان و کارفرمايان توسط وزارت کار خبر داد و گفت: طراحي و تنظيم بسته جامع مشوق‌هاي کارآفرينان برتر ملي و استاني در راستاي ترويج و توسعه فرهنگ کار و کارآفريني از ديگر کارهاي معاونت توسعه اشتغال و کارآفريني است.
معاون توسعه اشتغال و کارآفريني اضافه کرد: لايحه قانون تأسيس سازمان نظام کارآفريني به عنوان نهاد غيردولتي، سياست‌گذاري، مديريت و اجراي کليه امور کارآفريني توسط کارآفرينان نيز به‌زودي به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌شود.
طايي افزود: يکي از برنامه‌هايي که وزارت کار مصرانه در پي انجام آن است، ايجاد اشتغال براي معلولان است
وي ادامه داد: در راستاي حمايت از اشتغال معلولان و کمک به خوداتکايي و توانمندسازي آنان، بسته جامع مشوق‌هاي کارآفريني و اشتغال معلولان در اصلاحيه قانون جامع حمايت از حقوق معلولان ارائه شده است.
وي گفت: در راستاي نهادسازي در حوزه کارآفريني و بسترسازي براي حضور مؤثر بخش غيردولتي متخصص و توانمند در اين حوزه، مجوزهاي قانوني بيش از 130 مرکز مشاوره، اطلاع‌رساني و خدمات کارآفريني توسط وزارت کار صادر شد.
طايي همچنين از ايجاد کانون‌هاي کارآفرينان به عنوان شوراهاي سياست‌گذاري و راهبري امور کارآفريني با حضور کارآفرينان برتر استاني در تمام استان‌هاي کشور، خبر داد.
وي اضافه کرد: در راستاي توسعه اشتغال در کشور، 750 مرکز مشاوره شغلي و کاريابي داخلي و بيش از 60 مرکز کاريابي بين‌المللي به منظور ارائه خدمات شغلي به کارجويان و کارفرمايان تحت نظارت وزارت کار فعاليت مي‌کنند.
با توجه به عملياتي شدن توافق هسته‌اي در ماه‌هاي آتي، ترديدي نيست تحرکي در کاريابي‌هاي بين‌المللي براي اعزام نيروي کار تحقق خواهد يافت.
وي از راه‌اندازي سامانه اطلاعات بازار کار (www.amrkar.ir) به منظور ارائه گزارش‌هاي متنوع توصيفي – تحليلي از وضعيت بازار کار کشور خبر داد و گفت: سامانه بانک اطلاعات ايرانيان شاغل در خارج از کشور (shgovahi.mcls.gov.ir) در راستاي ساماندهي و حمايت از نيروي کار ايراني شاغل در خارج از کشور راه‌اندازي شده است.
وي اظهار داشت: به منظور هم‌انديشي با کارآفرينان، سرمايه‌گذاران، کارفرمايان و ذي نفعان بازار کار، تالار گفت‌وگوي کارآفريني و اشتغال (http://karafarini.mcls.gov.ir) راه‌اندازي شده است.
وي در پايان افزود: همچنين همسو با ارائه خدمات شغلي به دانشجويان و ايجاد ارتباط بين دانشگاه و بازار کار، «مراکز خدمات شغلي دانشگاهي» با همکاري وزارتخانه‌هاي آموزشي کشور راه‌اندازي مي‌شود.
بازار کار ايران طي 8 سال فعاليت دولت‌هاي نهم و دهم عليرغم بيش از 800 ميليارد دلار درآمدهاي نفتي نه تنها تحرکي در بازار کار کشور ايجاد نکرد، بلکه موجب تعطيلي بسياري از بنگاه‌هاي اقتصادي را فراهم کرد که در نهايت تعديل نيروي کار را به دنبال داشت.
در شرايط ياد شده طبيعي است که دولت به دليل کمبود منابع که با کاهش قيمت نفت و همچنين تحريم‌هاي اقتصادي بر کشور تحميل شد به‌ سختي مي‌تواند برنامه‌هاي قابل تحققي در عرصه اشتغال ارائه دهد. براي ايجاد اشتغال بايد در انتظار رشد اقتصادي و سرمايه‌گذاري بود که بي‌ترديد اين موارد هم به‌آساني ميسر نمي‌شود.
ايجاد اشتغال همچون کاشت دانه‌اي است که در زمين کشت مي‌شود با نور، گرما و آب به نهالي و در سال‌هاي آتي به درختي تنومند تبديل خواهد شد. موضوع ايجاد اشتغال نظير همان دانه است که بدون تحقق پيش‌نيازها، ناممکن است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن