تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۰۵ قرارداد معاملات شرکت‌هاي خرده‌فروشي برق در بورس معامله شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱:۴۷ق.ظ)
۲۰۵ قرارداد معاملات شرکت‌هاي خرده‌فروشي برق در بورس معامله شد موج - مديرعامل بورس انرژي ايران با بيان اين‌که معاملات شرکت‌هاي خرده‌فروشي برق از ۲۳ فروردين ۹۴ در بورس انرژي ايران آغاز شده است، تعداد قراردادهاي معامله شده توسط اين شرکت‌ها را ۲۰۵ قرارداد (معادل ۴۹۲۰ مگاوات ساعت و به ارزش ۲ ميليارد و ۳۴۴ ميليون ريال) اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدعلي حسيني، مديرعامل شرکت بورس انرژي ايران با اعلام اين خبر اظهارکرد: تاکنون ۲۲ شرکت حقوقي موفق به اخذ پروانه خرده‌فروشي از وزارت نيرو شده‌اند که از اين تعداد تاکنون ۵ شرکت خرده‌فروشي پس از طي مراحل قانوني، موفق به اخذ کد معاملاتي بورس انرژي شده‌اند.
وي درباره شرکت‌هاي خرده فروشي گفت:شرکت‌هاي خرده‌فروشي برق شرکت‌هايي بازرگاني هستند که به خريد برق از طرق مختلف از جمله خريد از طريق بورس انرژي و فروش آن به مشترکان نهايي طرف قرارداد خود اقدام مي‌کنند.
حسيني با اشاره به اين نکته که شرکت‌هاي مذکور در صورت داشتن پروانه معتبر خرده‌فروشي صادره از جانب وزارت نيرو و انجام هماهنگي در خصوص تحويل فيزيکي قراردادهاي معامله شده با آن وزارتخانه، مجاز به فعاليت در معاملات برق بورس انرژي هستند، گفت: فعاليت اين شرکت‌ها در بورس انرژي در قالب کد معاملاتي عام صورت مي‌گيرد و اطلاعيه مربوط به مراحل صدور کد معاملاتي مذکور براي شرکت‌هاي خرده‌فروشي برق در سايت رسمي شرکت بورس انرژي قابل مشاهده است.
مشاور رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره عوامل محدود بودن ارزش معاملات شرکت‌هاي خرده‌فروشي برق گفت: وجود برخي ناهماهنگي‌ها در شرکت‌هاي تابعه وزارت نيرو در زمينه تحويل فيزيکي برق شرکت‌هاي خرده‌فروشي، همچنين محدوديت‌ها و موانع موجود در زمينه هماهنگي شرکت‌هاي خرده‌فروشي با شرکت‌هاي مالک شبکه (شرکت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع نيروي برق) جهت تحويل فيزيکي و محدود بودن ظرفيت مجاز قابل تحويل شرکت‌هاي خرده‌فروشي برق از جمله عوامل پايين بودن ارزش معاملات شرکت‌هاي خرده فروشي برق است.
حسيني ابراز اميدواري کرد: با توجه به تقاضاي مناسب و پيگيري شرکت‌هاي خرده‌فروشي در اين زمينه و همچنين نگاه مثبت و عزم جدي مديران ارشد وزارت نيرو بر گسترش فعاليت شرکت‌هاي خرده‌فروشي شاهد حضور موثرتر اين شرکت‌ها در فرآيند کشف قيمت برق در بورس انرژي باشيم.
وي افزود: از تاريخ شروع معاملات بورس انرژي ايران تا ابتداي شهريور ۹۴، حجم معاملات برق بورس انرژي معادل ۱۳ ميليون و ۸۲۹ هزار و ۳۲۵ مگاوات ساعت و به ارزش بالغ‌بر ۵هزار و ۸۱۸ ميليارد ريال بوده است. همچنين ارزش معاملات اين کالا از ابتداي سال ۹۴ تاکنون حدود يک هزار و ۸۳۷ ميليارد ريال است که نسبت به دوره مشابه سال ۹۳ رشد ۱۷۵ درصدي را از خود نشان مي‌دهد.
بر اساس اين گزارش، روزهاي گذشته برخي مديران وزارت نيرو از عملياتي شدن معاملات بازار خرده فروشي برق طي چندماه آينده در بورس انرژي خبر داده بودند در حالي که از ابتداي سال تاکنون شرکت‌هاي خرده فروشي برق در بورس انرژي معاملات خود را داشته‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن