تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798921550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیزش مار زخمی قسمت اول


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: می‌دانی چه چیزی انسان را بی برو و برگرد از پای در می‌آورد؟ شاید هزاران مورد به ذهنت برسد. اما برای من برنده ترین خنجر، انتقام است. در آن طرف اگر عطشش تو را فرا گرفت، آنچنان کاری با تو می‌کند که خونین ترین دشمنت نیز با تو نکرد. کاری‌ می‌کند خودت را موجودی پلید حس کنی که در آن اوضاع کاری از دستش بر نمی‌آید. انتقام وجود من را فرا‌گرفت. از دست تمام دولت مردانی که ادعای انسانیت می‌کنند. من! اسنیک بزرگ! به این کار خاتمه می‌دهم. از چیزی ترس ندارم. لقب استادم از من گرفته شد و حتی به خائن نامیدننیز بسنده نکردند. کاری می‌کنم که دشمنان در اوج خوشحالی، بدترین لحظات را ببینند. امروزه فرانچایز‌های مورد علاقمان به شدت علاقه به جاده خاکی دارند. خودشان مثل یک آدم هشیار می‌دانند و در لا‌به‌لاب قلبمان به دنبال روزنه‌ای برای کسب سعادت هستند. در حالی‌ که این رسالتشان بیشتر شبیه یک گل به خودیست. Metal Gear Solid خوش خط‌ترین عنوانیست که دیده‌ام. خطی که باعث و بانی جلالت قدر این سری است . قطعاً  خط زیبای این سری در دفتر تاریخ گیم به خاطر خطاطی ماهر است. در لفظ کلامش، نه می‌گویم فرشته نجات، نه می‌گویم استاد. فقط اسمش برای رو کردن جلالتش کافیست. کسی که بی برو و برگرد، صاحب این فرانچایز دوست داشتنیمان است. اگر چه رابطه‌اش با صاحبان نانتی این فرانچایز به کاهدان زده است. 

بازگشت نام آشنای صنعت بازی بی اغراق می گویم؛ علاقه کوجیما به رمز و راز شاید حتی از علاقه‌ی وی به صنعت گیم نیز بیشتر باشد! شاید در جهان تیم توسعه دهنده این سری، آزاد‌ترین گروهی باشد که دیده‌ایم. چرا؟ چون هر لقمه‌ی بزرگی که بر‌می‌دارند، اندازه دهنشان است. دهانی که همواره نفسی تازه در روح سبک مخفیکاری می‌دمد. شما را نمی‌دانم ولی برای من، بیش از هر چیز دیگری منش سازندگان در معرفی دست پختشان مهم است تا نمایش بازی که تدارک دیده‌اند. لازم نیست بگویم که تیم سازنده در این خصوص سنگ تمام گذاشت.  جایی که کوجیما در جشن تولد این سری، تعریفی نو از جنون را نشان داد و از نسخه پنجم این سری تحت عنوان Metal Gear Sild V:Ground Zeroes رونمایی کرد. همه چیز عالی بود و ما با رخ مشعوف خود، هایپ می‌کردیم و بقیه نیز شوق تجربه دست پخت جدید استاد از شدت شعف و شور زلف‌هایشان رنگ و بوی دیگر به خود گرفت. اما همه‌ی این ها مدتی طول نکشید تا باز شایعاتی بزرگ تولید شد؛ کوجیما من به تو چه بگویم؟ در همایش VGA 2012(خدا خیرش دهد که حسابی باحال بود) عنوانی تحت نام The Phantom Pain رونمایی شد و از قضا ظاهراً شباهت هایی با MGS جدید نیز داشت و این عاملی مهم برای خلق شایعاتی بزرگ بود که با توجه به سابقه کوجیما، دور از ذهن نیز نبود. با این حال هر چه قدر خودمان را به در و دیوار زدیم تا چیزی بیابیم فایده‌ای نداشت و حتی چیزی فراتر از آب در هاون کوبیدن بود. گره‌ی این‌کار فقط با دستان مبارک کونامی باز‌می شد. و سرانجام این اتفاق افتاد و عیان شد که  MGSV با دو قسمت تحت عنوان GZ و TPP منتشر خواهد شد. در این بین GZ، حکم مقدمه‌ و پیش لرزه کوچک را داراست و زودتر از همتای بزرگش عرضه می‌شود. برای خیلی‌ها این دورنگار از نسخه اصلی به خاطر مهلت گیم پلی کم‌اش و صد‌البته برگزاری المپیک حشرات در جیب خالی گیمر‌ها آنچنان باب طبع ظاهر نشد. ولی هر چه که بود، عظمت کوجیما را به شخصه برای من حفظ کرد.

نه برای ثروت و سیاست، فقط برای انتقام بی شک زبان خیلی‌ها مودر‌آورده است؛ از بس که گفته‌اند کوجیما سلطان داستان سراییست. اصلاً شاید ایمان به این قضیه نماد جدید باکلاسی خیلی از ما شده‌است. GZ در رخ خود چیزی غیر از یک وقت تلفی چند ساعته با یک ماجرای ساده نداشت اما در بطن خود حقیقتاً فک برانداز بود. هیچ وقت سکانس انتهایی GZ را فراموش نمی‌کنم و اگر چه در تعجبم چرا هنوز هالیوود علاقه‌ای به تعظیم در قبالش ندارد؛ بی‌خیال! این تعظیم، امروز و فردا دارد ولی سوخت و سوز ندارد. GZ  به عنوان اولین قسمت این سری اگر‌چه از جهاتی مایه خشم بی سر و ته ما بود  اما  با پایان فوق العاده و فک‌ براندازش، عطش ما را برای تجربه قسمت دوم به سرحدی از کمال رساند. در نسخه GZ مشاهده کردیم که پایگاه اسنیک یعنی Mother Base، توسط دشمن درجه یک و جدیدی وی یعنی Skull Face (که حسابی برای له کردنش نرمش کرده‌ایم) نابود شد و هلیکوپتری نیز که خود وی در آن قرار داشت، به واسطه بمب گذاری به قبرستان آهن پاره‌ها رفت. در نسخه TPP، اسنیک  این‌بار بعد از نه سال کما باز می‌گردد. بی خبر از همه جا خودش را در بیمارستانی کج و معوج می‌بیند، و سرانجام با فردی اسماعیل نام و صدالبته به لطف زیاد آسلات( به عنوان یک آشنای قدیم و همراه جدید اسنیک) نجات میابد. بعد از آن و ریکاوری که حافظه‌اش میابد، تصمیم می‌گیرد گروه خود را دوباره بسازد و برای این‌کار میلر(رفیق و شفیق قدیمی اسنیک) که اسیر شده است را با خود‌ همراه می‌کند و به گروه Diamond Dogs می‌پیوندد تا برای رسیدن به هدفش با دستانی پر مبارزه کند؛ نه برای ثروت، نه برای قدرت و تنها برای انتقام. انتقامی که آتش آن در گذشته وی شعله‌ور شده بود.  شخصاً به شخصیت پردازی تک بعدی علاقه‌خاصی ندارم.(نه تنها و شاید خیلی از شما) همیشه در این حیرت بودم که کوجیما برای راضی کردن این قشر چه در آستین دارد. این انتظار مدتی طول نکشید تا کوجیما لب به سخن بگشاید.  اگر مدل جدید اسنیک فقط یک هدف و آن هم انتقام می‌داشت صد در صد به کوجیما شک می‌کردم. از بین هزاران راهی که به ذهنم رسید فراموشی اسنیک بهترین چیزی بود که می‌شد برای وی تدارک. در بعد اول شخصی زخم خورده، شجاع و تقلاگر در راستای ایجاد عدالت می‌بینم و در بعد دوم نیز وی را شخصیتی می پنداریم که همواره در حال مبارزه با درون خود است. درونی که از دید وی شیطان مانند است. بیش از هر کس دیگر، مار خوش خط و مال خودش به خودش گل به خودی می‌زند. این پا به آن پایش می‌گوید:<<سر جایت بنشین>>. در کنارش خلق موقعیت برای ضربه زدن به حریفش نیز می‌کند. علاقه‌ی من به چگونگی کنار آمدن اسنیک با این نفس درونی‌اش از خون Skull Face نیز برایم ارزشمند است. اما اسنیک در راه رسالتش تنها نیست. علاوه بر شخصیت‌های نام آشنا مثل آسلات و میلر، با افراد جدیدی نظیر Quiet (با آن پوشش جنجالی‌اش) رو‌برو خواهیم بود و البته این آخرین همراه وی نیز نخواهد بود. با این همه تفاسیر می‌دانیم که TPP در خلق تکه های پازل داستانی‌اش حرف ندارد. در کنارش، در  روایت ابتدایی و انتهایی صاحب سبک است. چیزی که در نحوه چینش اتفاقات غافلگیر کننده، ابتدا و پایان بازی کاملاً مشخص و محسوس است. محسوس‌تر از این نکته، الگو بردری درست و به جا در شکل دادن به داستان بازیست و به طبع موجب پدیدار گردیدن یک معجون تمام عیار در ارائه داستان است. البته MGSV بیشتر از آن‌که الگو گیرنده از صنعت فیلم و سریال باشد، ابدا کننده و حتی الگو بسیاری از آثار سینمایی نیز بوده است. سینما و هالیوود را خیلی‌ها انگشت کوچک کوجیما می‌دانند. بیایید کمی بیشتر از یک فرد صادق، حرف بزنیم؛ این چنین روایت چند بعدی کار یک نویسنده یا کارگردان عادی نیست. علاقه‌ای نیز به رفتن به جاده خاکی برای عامه پسند‌شدن عناوینش ندارد.

سکوت، آزادی، خونریزی و دیگر هیچ! در نسل جدید که خیلی‌ها بین کلیشه و تغییر سرگردان هستند، تیم سازنده بازی حد نساب خاصی را تعیین کرده‌اند. به قول معروف نه می‌گذارند سیخ بسوزد و نه کباب! در تعریف دیگر، حال دایره خلاقیت ها و محدودیت‌ها شکسته شده است و این‌بار می‌توانید شاهد اکشنی به مراتب با آزادی عمل فوق العاده باشید. اما اشتباه نکنید! قرار نیست که مخفیکاری به باد فراموشی سپرده شود و همچنان کوجیما تمرکزویژه‌ای را بر روی این مورد گذاشته‌است. حالت مخفیکاری GZ از بس برای بعضی ها خیلی سخت بود که تا سر به جهنم زدن فاصله‌ای نداشتند. مکانیزم و المان های مخفیکاری در این شماره بیشتر دست خوش افزایش چالش شده اند که اکثر، به لطف طراحی هوش مصنوعی کامل و بی نقص است. هنگامی که کنترل اسنیک را بر عهده گرفتید حتی صدای نفستان نیز برای دشمنانتان گوش خراش خواهد بود. چالش‌های بازی به این موارد خلاصه نمی‌شوند و تا آن حد خاصی که حسابی از خجالتان در‌بیایند تفاوت دارند. یکی از این تدابیر این است که چالش های آب و هوای بازی را تاثیرگذار‌تر کند. به طبع شب و روز خصوصیات خاص خود را دارند و تفاوت آن‌ها به تغییر نورپردازی و یک پوشش سطحی خلاصه نمی‌شود. خوش بختانه سازندگان برای اجبار نکردن گیمر در این خصوص قابلیت Phantom Cigar را اضافه کرده اند و به موجب آن می‌توانید به راحتی در شب و روز تغییر ایجاد کنید. یار بی کلک جدید اسنیک نیروهای جدید همچو سگ همراه اوست. با این‌کار می توانید توجه دشمنانتان را به جای دیگر معطوف کنید و دیگر خوش به حال گیمر! البته این سگ همراه تنها حیوان کمک کننده اسنیک نیست و در این بین اسب اسنیک نقش بسزایی در این کار علاوه بر جابجایی دارد. می‌توانید به هنگام نظاره کردن دشمنان در حالی‌که سوار بر اسب هستید خود را به طرف دیگر سوق دهید و این چنین از دید دشمنان مخفی بمانید و صرفاً یک اسب بی خانمان از دید آن‌ها قابل رویت باشد! Quiet نیز که همانطور که قبلاً گفتم بزن بهادر عجیبی‌است. نتیجه یک تیم خاص می‌شود که شاید بیشتر از یک کابوس باشد. براستی لقب بالاتر از کابوس چیست؟ MGSV:TPP دنیای باز و وسیعی دارد. دنیایی که با وسایل نقلیه مختلف و اسب، می‌توانید سرتاسر آن را بگردید. وسعتی که در آن  هیچ‌‌گونه اجباری وجود ندارد. صرفاً هدف برای شما نمایان می‌شود واین خود شمایید که تعیین می‌کنید چگونه بازی را پیش ببرید. علاوه بر وجود مسیرهای مختلف برای حرکت مختارید که یا به دل دشمنان بزنید و یا مثل یک مار، بی سر و صدا جلو بروید.

اگر راه مخفیکاری را پیش بگیرید می‌توانید کارتان را با اعتراف‌گیری آمیخته کنید و این چنین از رمز و راز‌های محیطی که در آن قرار دارید با‌خبر شوید. اگر نیز بخواهید با تیراندازی آشوب به پا کنید باید گفت یکی از لذت بخش ترین بخش ها را به واسطه تنوع سلاح ها، دشمنان متفاوت و هوش مصنوعی خوب دشمنان، تجربه خواهید‌کرد. حال ممکن است به خاطر اشتباهتان، مخفی بودن شما توسط دشمنان لو برود و از قضا علاقه‌ای نیز به کشت و کشتار مستقیم نداشته باشید، تکلیف چیست؟ نگران نباشید! هر دشمنی که از شما آگاه شود می‌توانید به واسطه المانی به خصوص، وی را شناسایی کرده و در حالتی که زمان کند شده است آن را ناک‌‌اوت کنید. در این قسمت به پایان قسمت اول پیش نمایش پایانی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain رسیدیم . باید بدانید در طوفانی که در سال 2015 به پا شده است و کاندید‌های بهترین بازی سال نیز به فلک رسیده‌اند، MGSV:TPP با شانس زیاد قصد تصاحب این جایگاه را دارد . عنوانی که وداع کوجیما با این سری خواهد بود. خداحافظی که بی شک شکوهی وصف ناپذیری را داراست. خیلی ها منتظریم تا دست پخت جدید کوجیما را بچشیم و غرق در دنیای جدید اسنیک شویم. نه به عنوان یک هوادار این سری بلکه در جایگاه یک منتقد، MGSV دریچه جدیدی در سبک و حالت خود می باشد . دریچه‌ای که تاثیراتش در آیندگان، در هر مخیله‌ای نمی‌گنجد. عنوانی که به نظر می‌رسد وداع ما با MGS کوجیما باشد. خودتان را که هیچ!  پلتفرمتان را آماده‌کنید که شب و روز نخواهد داشت . در قسمت دوم مقاله در خدمت شما خواهیم بود .... نویسنده : حسین رضایی



2 شهريور 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 351]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن