تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805324839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بافت‌هاي فرسوده شهري به لحاظ وسعت در کلان‌شهرها قابل توجه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۵ب.ظ)
بافت‌هاي فرسوده شهري به لحاظ وسعت در کلان‌شهرها قابل توجه هستند موج - معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بافت‌هاي فرسوده شهري 18 ميليون نفر را در 495 شهر کشور و در مساحتي بالغ بر 130 هزار هکتار در خود جاي داده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيد ايزدي روز دوشنبه در حاشيه نخستين نشست ستاد بازآفريني پايدار شهري استان قزوين افزود: بافت‌هاي فرسوده شهري به لحاظ وسعت در کلان‌شهرها و هم به لحاظ جمعيتي، قابل توجه بوده و به همين جهت همواره از اهميت ويژه برخوردار بوده‌اند.
وي فقر شهري، نابساماني حاصل از ناکارآمد بودن و ناپايداري بناها به لحاظ روبرو شدن با بلاياي طبيعي و در نهايت هويت شهري را مهم‌ترين معضلات و تهديد براي ساکنان اين محدوده‌ها دانست و گفت: بحث بافت‌هاي تاريخي در عرصه‌هاي مرکزي شهرها از جمله بافت‌هاي تاريخي، سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي، پهنه‌هاي حاشيه‌اي و مياني فرسوده و بافت‌هايي با پيشينه روستايي بايد مورد بازنگري و نوسازي قرار بگيرد.
ايزدي در ادامه با اشاره به اين که 50 درصد محدوده‌هاي بافت فرسوده شهري با افت منزلت اجتماعي براساس شاخص‌هاي شوراي عالي شهرسازي روبرو مي‌باشند، تاکيد کرد: تمامي تلاش ما بر آن بوده تا طرح‌هايي در قالب نوسازي در اين محدوده‌ها به اجرا درآيد، اما؛ به دليل محدوده محوري تنها 15 درصد اين مکان‌هاي تاکنون نوسازي و ساماندهي شده‌اند.
به گفته معاون وزير راه و شهرسازي، در دولت يازدهم سعي شده تا با همياري ساکنان محلات و با ارائه تسهيلات و بسته‌هاي تشويقي اقدامات بزرگي رقم زده شود.
اين مسوول وزارت راه و شهرسازي در ادامه به ارائه تسهيلات و بخشودگي‌هاي لازم در امر نوسازي به 300 هزار واحد فرسوده در طول سال اشاره کرد و افزود: با وجود همکاري نکردن بانک‌هاي خصوصي در اين مساله و با توجه به مصوبه بانک مرکزي، خوشبختانه هفت بانک دولتي به صورت فعال وارد اين کار شده و سهميه‌هاي خود را نيز اختصاص داده‌اند.
ايزدي سقف تسهيلات ارائه شده به متقاضيان بافت فرسوده در کلان‌شهرها، شهرهاي بزرگ و شهرهاي زير 25 هزار نفر را به ترتيب 500، 400 و 300 ميليون ريال اعلام کرد و گفت: اين در حالي است که دولت براي وديعه مسکن نيز 150 تا 200 ميليون ريال به صاحبان اين بافت پرداخت مي‌کند و سود تسهيلات نيز 21 درصد براي فروش اقساطي و 24 درصد براي دوران مشارکت است که سهم دولت از اين ميزان 9 درصد براي وام نوسازي و 10 درصد سوبسيد پرداخت مي‌کند که در صورت رعايت مبحث 19 از سوي دريافت کنندگان، يک درصد نيز از معافيت برخوردار خواهند بود.
وي در ادامه به معرفي 35 هزار واحد مسکن به بانک‌هاي عامل براي دريافت تسهيلات در سال جاري اشاره کرد و يادآور شد: اميدواريم با حمايت بانک‌هاي عامل و همکاري بانک مرکزي بتوانيم تسهيلات بيشتري به متقاضيان اين واحدها پرداخت نماييم.
ايزدي با بيان اين که 17 وزارتخانه با تشکيل ستاد بازآفريني پايدار شهري مرتبط مي‌باشند، گفت: اين ستاد، سياست‌ها و منابع مالي خود را در استان‌ها به صورت هدفمند پيگيري مي‌کند و اميدواريم گام‌هاي بلندي در اين رابطه نيز برداشته شود.
معاون وزير راه و شهرسازي به پرداخت 900 ميليارد ريال توسط دولت به شهرداري‌ها براي بهسازي و نوسازي اشاره کرد و افزود: اين در حالي است که 610 ميليارد ريال براي ساماندهي سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي شهرهاي مذهبي تخصيص داده شده و به دليل تأخير در پرداخت‌ها، سال گذشته در بهمن و اسفند توانستيم 32 هزار و 500 واحد براي دريافت تسهيلات به بانک‌هاي عامل معرفي کنيم و امسال نيز به همين تعداد معرفي شده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن