تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820294421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري کنفرانس انرژي ۲۰۱۶ در تهران/ چشم نفتي هاي خصوصي به دنبال بازار يونان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۱۰ب.ظ)
دبير کل اتاق مشترک بازرگاني ايران و يونان: برگزاري کنفرانس انرژي ۲۰۱۶ در تهران/ چشم نفتي هاي خصوصي به دنبال بازار يونان موج - کنفرانس انرژي 2016 به ميزباني تهران در راستاي افزايش ظرفيت هاي اقتصادي مابين ايران و يونان برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد موافق قديري، دبيرکل اتاق مشترک بازرگاني ايران و يونان، درباره ورود ايران به بازار صادارت کنندگان پايدار گاز، اظهار کرد: درسال‌هاي گذشته، فعالان صنعت انرژي ايران تلاش داشته‌اند تا در کنار بسترسازي براي افزايش صادرات نفت، ورود پايدار ايران به باشگاه صادرکنندگان گاز را ممکن سازند.
عضو هيات مديره اتاق مشترک بازرگاني ايران و يونان از "طرح خط لوله گاز اوراآسيا(عسلويه به اروپا)" به‌عنوان يکي از مهم‌ترين اين پروژه‌ها خبر داد و اظهار داشت: از آنجا که در اين طرح، کشور يونان يکي از اهداف اصلي بوده، فعاليت جدي اتاق مشترک ايران و يونان از جمله مواردي است که انتظار مي‌رود مورد توجه باشد.
قديري افزود: اتاق مشترک بازرگاني به اين اميد که نقش کوچکي در بهبود روابط تجاري بين المللي کشور با يونان به عنوان دروازه ورود به اتحاديه اروپا برقرار کند، پيشنهاد برگزاري "کنفرانس انرژي 2016 در تهران" براي بازخواني اين پروژه داده مي شود تا طي آن طرفهاي ايراني با تعامل و مذاکره با شرکتها و سازمانهاي ذينفع ضمن کمک به تجديد حيات اين پروژه با تشويق و جلب نظر سرمايه گذاران خارجي اهرم فشار اقتصادي جديدي را به نفع ديپلماسي مذاکرات کشورمان در راستاي منافع بلند مدت کشور در اختيار کشور قرار دهد.
دبير کل اتاق مشترک بازرگاني ايران و يونان با اشاره به ظرفيت هاي بالاي دو کشور براي گسترش روابط اقتصادي تصريح کرد: ايران و يونان ظرفيت‌هاي بالايي براي گسترش روابط دارند که تاکنون 34 سند همکاري مابين دو کشور در زمينه هاي حمل و نقل دريايي، توريسم، کشتيراني، کشاورزي و... به امضا رسيده است ضمن آنکه تا قبل از تحريم ها، در سال 2011 حدود 23 ميليون بشکه نفت به يونان صادر کرديم.
عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران در ادامه با اشاره به اينکه تا سال 2011 يکي از مشتري‌هاي عمده و ثابت ما در صدور نفت، کشور يونان بود، گفت: اين صادرات بيش از 40 سال است که ادامه دارد و تعدادي از پالايشگاه‏هاي يونان متناسب با نفت استخراجي ايران طراحي شده‏اند، تا قبل از تحريم ها اولين صادر کننده نفت به يونان، عربستان سعودي و کشورمان دومين صادر کننده نفت به يونان بود و روسيه در رتبه سوم قرار داشت.
قديري با بيان اينکه بحث انتقال انرژي نيز يکي از حوزه‌هاي مهم همکاري ميان ايران و يونان است، گفت: يونان در تلاش است تا خود را در مسير ترانزيت انرژي جنوب اروپا و بالکان قرار دهد و به گذرگاه عبور انرژي جنوب اروپا تبديل شود.
وي افزود: يکي از پروژه‌هايي که مدنظر يوناني‏ها است، مربوط به يک خط لوله 900 کيلومتري است که از زير درياي مديترانه عبور مي‏کند و گاز آذربايجان و منطقه خزر و احتمالاً هرکشور ديگري (از جمله گاز ايران)، را به اروپا منتقل خواهد کرد.
به گفته وي، اگر چه کميسيون انرژي اتحاديه اروپا سهمي حدود10 تا 15 درصد را به لحاظ تنوع بخشي منابع انرژي وارداتي اروپا به ايران اختصاص داده است، اما در سالهاي قبل به علت فشارهاي شديد آمريکا، موضوع همکاري ايران در اين خط لوله کم‏رنگ شده است.
قديري با اشاره به اينکه سرمايه گذاري اين خط لوله توسط شرکت‌هاي ايتاليايي و اريکسون انجام مي‏شود، مدعي شد که آمريکا مايل است که اين خط لوله احداث شود، اما تا قبل از تحريم ها به هيچ وجه حاضر نبود ايران در اين پروژه سهمي به دست آورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن