تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805837108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي برچسب انرژي ساختمان بايد از بدنه دولت شروع شود/ ايجاد محدوديت در ساخت‌وساز ساختمان‌هاي بدون کيفيت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۱ب.ظ)
اجراي برچسب انرژي ساختمان بايد از بدنه دولت شروع شود/ ايجاد محدوديت در ساخت‌وساز ساختمان‌هاي بدون کيفيت موج - دبير کميته مديريت انرژي سازمان ملي استاندارد با تأکيد بر اين که دولت در اجراي برچسب انرژي ساختمان بايد از بدنه خود شروع کند، گفت: ساختمان‌هاي اداري زيادي در کشور وجود دارند که مصرف انرژي آن‌ها نامناسب است و هيچ کنترلي بر روي آن‌ها انجام نمي‌گيرد و چون دولت هزينه آن‌ها را پرداخت مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، شيرزاد حسن بيگي، دبير کميته مديريت انرژي سازمان ملي استاندارد، افزود: در اين ساختمان‌ها سيستم‌ها قديمي است، عايق‌بندي وجود ندارد و دستگاه‌هاي مصرف کننده انرژي بي‌رويه روشن و استفاده مي‌شوند و نگهداري مناسبي از ساختمان‌ها صورت نمي‌گيرد.
وي تأکيد کرد: سازمان استاندارد، دو استاندارد ملي براي اين موضوع تدوين کرده که اولي استاندارد 14253 است و دستورالعمل برچسب انرژي ساختمان براي ساختمان‌هاي مسکوني را شرح مي‌دهد و ديگري دستورالعمل ملي شماره 14254 مختص ساختمان‌هاي غيرمسکوني شامل اداري و... است.
حسن بيگي با بيان اين که در حوزه مصرف بهينه انرژي، دولت بايد ابتدا ساختمان‌هاي اداري را تحت اجراي اين استانداردها در بياورد، افزود: سپس مي‌تواند از طريق اعمال محدوديت در صدور پايان کار و مجوز ساخت از طرف شهرداري‌ها، با الزام مصرف بهينه انرژي در ساختمان‌ها، کنترل لازم را در ساخت‌وسازهاي بخش خصوصي اعمال کند.
وي با بيان اين که برچسب انرژي به معني شناسنامه يک ساختمان براي تعيين ميزان مصرف انرژي آن است، افزود: همچنين مهندسان ناظر بايد با بحث مصرف بهينه انرژي آشنايي پيدا کنند تا بتوانند اين دستورالعمل را در بحث نظارت بر ساخت‌وسازها پياده کنند.
به گفته مسوول گروه انرژي پژوهشگاه استاندارد، تعداد ساکنان، نوع کاربري، شرايط آب و هوايي به عنوان متغيرهايي هستند که بر مصرف انرژي ساختمان تأثير مي‌گذارند و با در نظر گرفتن اين شرايط ما مي‌توانيم براي هر ساختماني براساس اين دستورالعمل يک برچسب در نظر بگيريم که اين برچسب از رتبه A تا G را شامل مي‌شود و رتبه A معمولا ساختماني است که مصالح مؤثر در کاهش مصرف انرژي در آن به کار رفته و مصرف انرژي آن در سطح حداقل يا بهينه است.
حسن بيگي همچنين در خصوص راهکار اجرايي شدن برچسب انرژي ساختمان گفت: نهادهاي ذي‌ربط از جمله وزارت راه، شهرداري‌ها، سازمان نظام‌مهندسي ساختمان و سازمان ملي استاندارد مي‌توانند، ضمن تعامل با يکديگر و اتخاذ سياست‌گذاري مناسب، روش صحيحي براي اجراي برچسب انرژي ساختمان در پيش گيرند.
دبير کميته مديريت انرژي سازمان ملي استاندارد همچنين اظهار داشت: با استفاده از برچسب انرژي ساختمان مي‌توانيم محدوديتي در ساخت‌وساز ساختمان‌هاي بدون کيفيت ايجاد کنيم تا خريدار بتواند از سازنده، ساختماني را مطالبه کند که از نظر مصرف انرژي وضعيت مناسبي داشته باشد و هزينه‌هاي کمتري به وي تحميل کند.
وي در خصوص لازمه پذيرش برچسب انرژي از سوي مردم تصريح کرد: بهينه‌سازي مصرف انرژي در بين مردم به لحاظ صرفه اقتصادي براي مردم جذابيت خاصي دارد. اگر اين آموزش به مردم ارائه شود که سود بهينه‌سازي مصرف انرژي در گام اول به جيب خود آن‌ها مي‌رود و هزينه انرژي مصرفي آن‌ها تا حد قابل توجهي کاهش پيدا مي‌کند، قطعا استقبال زيادي از آن صورت مي‌گيرد.
حسن بيگي ادامه داد: در گام بعدي با ارائه آموزش‌هاي لازم درباره مسائل اجتماعي و بروز مسائل زيست‌ محيطي ناشي از مصرف بي‌رويه انرژي، مردم از اين موضوع استقبال مي‌کنند. براي نمونه اگر مردم آگاه باشند که به ازاي مصرف هر کيلووات ساعت در يک ساختمان، حدود 800 گرم CO2 توليد و موجب آلودگي و چالش‌هاي زيست‌محيطي در کشورمان مي‌شود، مصرف انرژي خود را مديريت و در راستاي کاهش مصرف آن حرکت خواهند کرد.
اين مسوول سازماني با اشاره به برگزاري دوره‌هاي آموزشي در استان‌ها و سازمان‌هاي مختلف تأکيد کرد: متأسفانه در طول اين دوره‌ها مشاهده کرده‌ايم که حتي قشر تحصيل‌ کرده کشور اطلاعاتي از مبحث انرژي و شرايط دشوار توليد و ميزان اتلاف آن ندارند.
وي با ارائه مثالي خاطرنشان کرد: براي نمونه نمي‌دانند براي توليد يک کيلووات برق، بايد چندين بشکه نفت سوزانده شود که درنهايت حدود 70 تا 80 درصد آن به دود و گرما و فقط 20 تا 30 درصد از آن تبديل به انرژي الکتريکي شده و تحويل مصرف کننده نهايي مي‌شود. حيف است که اين ثروت با ارزش در ساختمان‌ها به راحتي اتلاف شود و هيچ‌ گونه ارزش افزوده‌اي براي مردم در پي نداشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن