تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814732207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور نسل جوان در مساجد سبب آباداني و رونق آن مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۵ق.ظ)
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: حضور نسل جوان در مساجد سبب آباداني و رونق آن مي‌شود موج - قم - عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: امام جماعت با برنامه ريزي و ارتباطات اجتماعي خويش به آبادي مساجد کمک کند چون آبادي مسجد به حضور چشم گير مردم به خصوص نسل جوان که آينده سازان ما هستند انجام مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به لزوم توجه به مساجد در دين اسلام و جايگاه آن در جامعه اظهار داشت: مساجد در اسلام مرکز همه فعاليت‌هاي اجتماعي و سياسي بوده و حتي آرايش نظامي در مسجد انجام مي‌شود و در دوران دفاع مقدس مساجد نقش موثري در بسيج نيروها داشتند.
وي افزود: مسجد يک پايگاه عبادي و سياسي اجتماعي از صدر اسلام بوده و تنها مرکزي که نقش اساسي در حوزه نظامي سياسي اجتماعي ايفا کرده مسجد بوده است.
آيت الله محمود رجبي با اشاره به اقدامات صورت گرفته دشمنان عليه مساجد بيان کرد: جايگاه مسجد در طول زمان تضعيف شده که بايد مساجد صدر اسلام را احيا کرده و بازگشتي به جايگاه رفيع مسجد شود، قرآن کريم تاکيد دارد اگر خداوند گروه‌هاي فاسد را به وسيله مؤمنين از بين نمي‌برد مساجد نابود مي شدند که اين مشخص مي‌کند نوک پيکان دشمنان به مساجد است و علت آن به دليل نقش اساسي مساجد در جامعه اسلامي است.
استاد حوزه علميه با اشاره به لزوم توجه دولت به مساجد گفت: يکي از برنامه ريزي‌هاي جدي اين است که دولت به سازمان مساجد کمک کند تا مديريت مساجد همراه با کار کارشناسي بر عهده افراد نخبه باشد.
وي با بيان اين که امام جماعت يک مسجد داراي وظيفه سنگيني است، بيان کرد: امام جماعت بايد نيروي فعال و خويش سليقه و داراي مديريت فرهنگي باشد و براي حضور چشم گير مردم برنامه ريزي شود و در درجه اول معارف اسلامي با بيان روز براي جوانان طراحي شود تاجوانان به سوي مساجد جذب شوند.
آيت الله محمود رجبي افزود: اگر امام جماعت داراي ارتباطات اجتماعي قوي باشد جوانان جذب مسجد مي‌شوند که بايد در کنار آن برنامه ريزي درست صورت بگيرد تا هم مساجد به جايگاه رفيع خويش برگردند و آباد شوند چون آبادي مسجد به حضور چشم گير مردم به خصوص نسل جوان که آينده سازان ما هستند، انجام مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن