تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820752022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح جزئيات طرح نجات ذخاير آبي زيرزميني کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۴۹ب.ظ)
تشريح جزئيات طرح نجات ذخاير آبي زيرزميني کشور موج - قائم‌مقام وزير نيرو با تشريح جزئيات طرح نجات ذخاير آبي زيرزميني کشور گفت: در قالب ۱۱ طرح ويژه موضوع معالجه و نجات بخشي منابع زيرزميني آبي انجام مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، ستار محمودي، قائم‌مقام وزير نيرو، درباره آخرين اقدامات صورت گرفته به منظور نجات ذخاير زيرزميني آب کشور و طرح تعادل بخشي منابع آب گفت: ماهيت اين طرح مهم است از اين منظر که در چند دهه اخير منابع آب زيرزميني به دليل شدت برداشت و بهره‌برداري با کاهش حجم و افت سطح آب مواجه شده است.
قائم‌مقام وزير نيرو اظهار داشت: اين روند در آغاز دولت يازدهم در برنامه‌هاي اصلي وزارت نيرو قرار گرفت تا براي آن چاره‌جويي شود. در مجموع وقتي‌که منابع آب کم شده تالاب‌ها و درياچه‌ها از جمله اروميه و بختگان خشک شدند.
محمودي ادامه داد: از سويي از ۶۰۹ دشت کشور، حدود ۲۹۴ دشت دچار پايين رفتن سطح آب زيرزميني و کاهش حجم شده و در برخي دشت‌ها نيز تغيير در کيفيت آب اتفاق افتاده است. براي اين منظور در گذشته طرحي در دست انجام بوده است ولي به دلايل گوناگون از جمله تأمين منابع مالي، حمايت نشد.
وي خاطرنشان کرد: در دولت جديد اين موضوع آسيب‌شناسي شد و وزارت نيرو به دنبال اصلاح و به روز رساني طرح نجات ذخاير زيرزميني آب کشور رفت. اين طرح در اصل از ۱۱ پروژه اصلي تشکيل شده که هر يک نيز داراي زيرمجموعه‌هايي است.
اين مقام مسوول در وزارت نيرو اظهار داشت: همچنين گستره طرح نجات بخشي کليه دشت‌هاي کشور را شامل مي‌شود و در هر يک از دشت‌ها به‌تناسب آن منطقه اجرايي مي‌شود. در برخي دشت‌ها محدود کردن برداشت منابع آب، در برخي ديگر تغذيه مصنوعي و اقداماتي ديگر از اين دست دنبال مي‌شود.
به گفته محمودي، براي امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات اين طرح حدود ۸ برابر شده و اين اقدام گام بزرگي در نجات بخشي ذخاير آبي کشور تلقي مي‌شود، البته به شرطي که اين منابع محقق شود و تخصيص يابد، چون در اين بخش موضوع درآمد نيست و بحث هزينه دنبال مي‌شود تا منجر به معالجه دشت‌ها شود.
قائم‌مقام وزير نيرو تأکيد کرد: همچنين اهتمام مديران و پشتيباني مالي از طرح در اين بخش بسيار حائز اهميت است. طرح شامل بخش‌هاي جزئي کوچکي است که در هر يک از دشت‌هاي کشور به اجرا گذاشته مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن