تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820117831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري و تعامل قوه قضائيه و حوزه پزشکي از ضرورت هاي بسيار مهم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۵۷ق.ظ)
همکاري و تعامل قوه قضائيه و حوزه پزشکي از ضرورت هاي بسيار مهم است موج - رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: همکاري و تعامل قوه قضائيه و حوزه پزشکي يکي از ضرورت‌هاي بسيار مهم است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر ولايتي در جلسه ديدار وزير بهداشت و منتخبين جامعه پزشکي با رئيس قوه قضائيه که به مناسبت فرا رسيدن روز پزشک برگزار شد؛ ضمن بيان اين مطلب گفت: اميدواريم با تاسي از پزشکان به نام ايراني رنگي از پزشکاني چون بوعلي سينا و رازي داشته باشيم.
وي با بيان اين که در گذشته طبابت و پزشکي با حکمت و علوم ديني و انساني همراه بود گفت: پزشکي بدون فلسفه، عرفان و علوم ديني معنا ندارد.
ولايتي با تاکيد بر ضرورت حفظ هويت ايراني مشاهير ايراني گفت: اين که سالروز تولد ابن سينا را روز پزشک مي‌ناميم، يکي از راه‌هاي تثبيت هويت ايراني بودن چنين افرادي است.
ولايتي با بيان اين که بايد از هويت ملي بزرگانمان دفاع بکنيم، تصريح کرد: حفظ نام بزرگان امروز از اهميت ويژه اي برخوردار است و هر روز مدعياني پيدا مي شوند که تلاش دارند اين بزرگان را به نام خود ثبت کنند. وي گفت: امروز نياز داريم اسوه‌هاي تاريخ پزشکي را الگو قرار دهيم و به آن‌ها بباليم و اسلاميت و ايرانيت آن‌ها را ارج بنهيم.
وي با بيان اين که کتاب ابو علي سينا در حوزه فلسفه پيشتاز است، گفت: اگر کتاب او 600 سال در حوزه شرق و غرب معتبر بود به دليل برخورداري او از منطق قوي و آميخته بودن علم پزشکي با فلسفه، عرفان و علوم ديني است.
به گفته وي، اولين دايره المعارف طب باليني به نام «الحاوي» در 23 جلد توسط زکرياي رازي در فلسفه و حکم تأليف شده و پزشکان ايراني در گذشته به همه علوم؛ به خصوص علوم حکمت مشرق بودند.
ولايتي در ادامه از آيت الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه، خواست راهي را به پزشکان نشان دهد که حکمت به پزشکي بازگردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن