تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815618174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته های خودروسازان در تیتر امشب برملا شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ناگفته های خودروسازان در تیتر امشب برملا شد


برنامه تیتر امشب برای روشن شدن تکلیف خریداران خودرو با دعوت از رئییس شورای رقابت و مشاور انجمن خودروسازان ایران به بررسی این موضوع پرداخت که با توجه به کاهش تقاضا آیا قیمت ها رو به کاهش است یا افزایش، اما این گفتگو پرده از بسیاری مسائل نیز برداشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در روزهای اخیر برخی خودروسازان ساز  افزایش قیمت را کوک کرده اند. در حالی شاهد این درخواست هستیم که در بازار قیمت برخی خودروها ارزان تر از قیمت کارخانه است و شورای رقابت هم که بعنوان مسئول تعیین قیمت خودرو مشخص شده تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است . "تیتر امشب" آخرین شب مرداد ماه 94 این موضوع را که خودرو در سراشیبی قیمت است یا سربالایی قیمت بررسی کرده است.

رضا شیوا  رییس شورای رقابت درباره شرایط بازار در خصوص قیمت خودرو گفت: از سال گذشته خودروسازان شرایطی گذاشته شد و خودروسازان از آن همکاری کردند و حاشیه بازار از بین رفت و قیمت خودروهای زیر 2500 سی سی در سایت های خودروسازان نوشته می شد و واسطه دیگر در فروش دخالت نداشت، و اما بعد از بحث توافق انتظار مردم در کاهش خودرو بود و به همین دلیل ما با افت تقاضا مواجه شدیم و اکنون تولید و تقاضا متناسب نیستند و با توجه به رکود تورمی ، هنوز عرضه و تقاضا همخوانی ندارد. وی ابراز امیدواری کرد که سرمایه گذاران خارجی با تولید کنندگان داخلی همکاری کنند و تکنولوژی و نوآوری وارد کشور شود و گفت: خودروهای داخلی فاقد تکنولوژی هستند و نیاز است که در این بخش سرمایه گذاری شود. آقای شیوا با بیان اینکه اکنون تقاضا پایین است و بهترین موقع برای خرید است و الان قیمت در کف است.


داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه بهترین فارغ التحصیلان در حوزه صنعت خودرو اکنون در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند، گفت: عوامل محیطی سبب شده است که در صنعت خودروسازی نوآوری نداشته باشیم. وی به مراسم تودیع مدیرعامل سابق ایران خودرو اشاره کرد که گفته بود: من یک فایلی دارم که 7 هزار استخدام دستوری به من تحمیل شده بود.

میرخانی رشتی به وزارت محرابیان که حتی در تعیین معاونان ایران خودرو نیز اعمال نفوذ می کرد نیز اشاره کرد و گفت: باید در خصوص کیفیت ابتدا ریشه های این بی کیفیتی را بررسی کرد، و مردم حق دارند که از این مسائل مطلع شوند. وی درباره افزایش قیمت خودرو گفت: توهمی که در اذهان عمومی وجود دارد که قیمت پایین می آید باید این توهم از بین برود. مشاور انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد: نخریدن خودرو سبب بیکار شدن 100 هزار نفر می شود و تبعات سیاسی و اقتصادی بسیاری دارد. وی در ادامه سخنان خود از شورای رقابت خواست که طبق فرمول خود و به رغم وجود رکودی که وجود دارد بر اساس قانون قیمت ها را اعلام و به وظیفه خود عمل کند. میرخانی رشتی به یکی از واردکنندگانی که از سال 2014 تا کنون 3 هزار خودرو وارد کشور کرده و در گمرک مانده و به تازگی ترخیص شده است گفت: با توجه به اینکه خودروهای 2016 تا چند ماه دیگر وارد بازار می شوند این وارد کننده اقدام به کاهش 20 میلیون تومانی قیمت خودورهایش کرده است که این موضوع سبب به هم خوردن توازن قیمت در بازار خودروهای داخلی و خارجی شده است. سیدهادی حسینی نماینده مجلس یکی دیگر از مهمانان تیتر امشب بود که به طور تلفنی وارد بحث شد تا درباره شرایط بازار خودرو اظهار نظر کند. این نماینده مجلس گفت: اقتصاد علمی بر منطق اقتصاد کشور ما حکمفرما نیست، و فشارهایی که در ادوار مختلف بر صنعت خودروسازی وارد شده سبب شده که خودروسازی زیر بار حاشیه ها قرار بگیرد. وی تاکید کرد: اگر خودروسازان را مجبور به کاهش قیمت کنیم، خودروسازان ناگزیر به توقف تولید هستند، اما خودروسازان تعهدات خود را در قبال قطعه سازان رعایت نمی کنند، در حالیکه خودروسازان پیش فروش می کنند و نظام خودرو سازی در رابطه با قطعه سازان ظالمانه است. در ادامه برنامه به سرمایه گذاری های خودروسازان در سوریه و ونزوئلا نیز اشاره ای شد که  در ویدئو قابل مشاهده است.


دانلود

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن