تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815012517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم و خصوصیات دهه کرامت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم و خصوصیات دهه کرامت
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم: احیای صفت کرامت را یکی از عوامل مبارزه با فقر دانست.


به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن در قم با اشاره به دهه کرامت وجود ارزشمند امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) در ایران و مراجعات مکرر مردم خدمت این بزرگواران را بسیار ارزشمند دانست و گفت : مردم این خواهر و برادر را اهل کرامت می دانند به همین دلیل فاصله بین ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را دهه کرامت نامیده‌اند. 


حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم گفت: بزرگداشت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تنها به معنای بزرگداشت آنها نیست بلکه به معنای ترویج سیره کرامت در جامعه است که سبب برطرف شدن مشکلات اجتماعی می شود .


وی با بیان اینکه این دهه سبب می‌شود تا مردم به پیشگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیشتر مراجعه داشته باشند و ویژگی‌های این بزرگواران را شناسایی کرده و سعی کنند خودشان را به کرامت متصل کنند که یکی از خصوصیات کرامت دستگیری از فقرا و نیازمندان است و به این وسیله کسانی که توانایی مالی دارند، مشکل نیازمندان را برطرف می‌کنند. 



همچنین با بیان خصوصیات حضرت معصومه (س) گفت : این بانوی بزرگوار در دامان پدر بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر(ع) پرورش یافتند و حداقل 17 سال در کنار برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) بودند و این آثار تربیتی این دو امام بزرگوار است که روی حضرت معصومه(س) متبلور شده و ایشان را به عنوان انسان فرهیخته، عابد و معصوم به جامعه معرفی می‌کند. 



حضرت معصومه (س) به علت دوری از گناه و انجام واجبات و فرایض الهی معصوم بودند و مورد مراجعه بسیاری از مردم درباره مسائل شرعی بودند و احکام را از ایشان سوال می‌کردند و حضرت معصومه(س) به درستی پاسخ تمام سوالات را می‌دادند که این جایگاه اجتماعی ایشان در نزد مردم آن زمان بوده است. 


انتهای پیام/پ








اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

ایرانیان نمک پرورده امام رضا (ع) هستند
برنامه ویژه هلال احمرقم در حرم حضرت معصومه(س)
نمایش قرآن كريم به دست خط مبارک امام رضا (ع) در كتابخانه آستان قدس رضوی





۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن