تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817073537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی


مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی با سخنرانی رئیس جمهور آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام و المسلمین روحانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی بر همکاری صنایع دفاعی با سایر بخش های صنعتی تاکید کرد. رئیس جمهور با تبریک ‌ این روز به همه سربازان خط مقدم صنعت وتکنولوژی دفاعی افزود:‌ آنچه امروز ما در این نمایشگاه مشاهده کردیم و کار و تلاش و فعالیتی که وزارت دفاع در پشتیبانی نیروهای مسلح انجام داده بسیار امیدبخش بود.
روحانی افزود: اینکه در راستای دستیابی به اهداف تکنولوژی صنعت دفاعی ، وزارت دفاع ما با معاونت فناوری ریاست جمهوری تشریک مساعی  و هم افزایی دارند بسیار خشنود کننده است.
رئیس جمهور گفت: من سال گذشته تاکید کردم که  صنعت دفاعی منحصرا در آن بخش هایی که دارای طبقه بندی و اسرار نظامی است باید ویژه وزارت دفاع یا بعضی از بخشهای ویژه نیروهای مسلح باشد.
وی افزود: اما در بقیه امور ما باید از دستاورد صنعتی بیرون استفاده کنیم؛ ما باید سفارش دهنده و همکار باشیم و این صنعت را به بخش بیرون وزارت دفاع مخصوصا بخشهای غیردولتی منتقل کنیم که این کار هم به نفع نیروهای مسلح ، هم به نفع مردم و هم به نفع صنعت کشور است.
رئیس جمهور ادامه داد: به هر حال در بسیاری از صنایع و تحولات  علمی، آغازش با نیروهای مسلح  و یا ابتدا برای تامین نیازهای نیروهای مسلح بوده  است .
آقای روحانی گفت: همه تحولاتی که امروز در زمینه ارتباطات و اطلاعات می بینید؛  از کجا شروع شده است؟‌ شروع آن از نیروهای مسلح است و شروع آنها در بسیاری از بخشهای تکنولوژی، هوا فضا و بخش دریایی از نیروهای مسلح است.
وی افزود: بنابراین نیروهای مسلح ما ضمن ایجاد یک فکر و ایده باید قادر باشند در مقام اجرا درست تقسیم بندی کنند که اگر 10 شق دارند، 2 شق را خودشان بردارند  و 8 شق را به بیرون سفارش بدهند.

  روحانی در ادامه  سخنانش در مراسم روز صنعت دفاعی افزود : نیروهای مسلح ما باید نیازهای خود را دسته بندی کنند  و بخش هایی را به بیرون سفارش بدهند تا ایران بتواند  برای دفاع از کشور، صنعت خود را با صنایع دفاعی ترکیب کند .
وی گفت : کشور ما به دفاع اعتقاد دارد  همچنان که اسلام  به عنوان دین رحمت، کلمه  دفاع را جایگزین  کلمه جنگ کرد و در اولین آیه قرآن درباره جهاد آمده که  خداوند  از مردان با ایمان دفاع می کند لذا  دفاع  صفت خداست که ما به عاریت   گرفته ایم و مدافع اصلی خداست .
رئیس جمهور افزود : اسلام به جای جنگ،  کلمه دفاع را جایگزین کرد و همه جنگ های اسلام و حتی جهادهای ابتدایی به معنای واقعی کلمه، دفاع  از سرزمین یا ایمان و آزادی مردم بود و به یک معنا همه جهادهای اسلام می تواند جهاد دفاعی باشد .
روحانی گفت : در کشور ما هم  ابتدا وزارت جنگ  وجود داشت  که یک بار در دوران مرحوم مصدق به وزارت دفاع تبدیل شد اما بعد از کودتای 28 مرداد این نام  بار دیگر تغییر کرد و وزارت جنگ  تشکیل شد تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از تغییرات کوتاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تشکیل شد .
وی افزود : وزارت جنگ  و وزارت دفاع فقط یک نام  نیستند  بلکه پشت سرش محتوای بلندی وجود دارد  و آرمان ما آرمان دفاع است و آرمان جنگ نیست  . رئیس جمهور گفت : دین ما و نظام ما مردم سالار است و جنگ سالار نیست  و دنبال جنگ و تجاوز نیستیم  در حالی که  کشورهایی وجود دارند که نوع صنعت آنها نشان می دهد دکترین آنها  دکترین  تجاوز است  مثل ناوهای هواپیمابر که جزیره متحرکی هستند  که برای حمله به کشورهای آن سوی دنیا به کار می روند . روحانی افزود : نوع موشک ها و هواپیماهای ساخته شده آنها  نشان می دهد آنها به دنبال این هستند که چگونه به آن سوی دنیا بروند ، بجنگند مسلط شوند  و به اهداف خود برسند و ابایی ندارند  که از سلاح های ضد بشری و ضد انسانی بهره برداری کنند .
وی گفت : صنعت دفاعی یک کشور نشان از آرمان  آن دارد  و همواره صنعت دفاعی ما برای دفاع  از سرزمین  ، مردم  و منافع ما  طراحی شده  است و اهل تجاوز نیستیم .
روحانی افزود : در طول تاریخ مقاطعی وجود داشته که اگر دنبال تجاوز بودیم  برای ما مقاطع طلایی بود  مثل زمان حمله عراق (به کویت) که اگر ما  دنبال انتقام بودیم  بهترین زمان  برای حمله  در دوران ضعف و گرفتاری آن کشور بود و آنقدر عراق متجاوز به انسانیت ما  باور داشت که  همه نیروهای خود را به مرزهای جنوبی خود برده  و مرز 1000 کیلومتری شرقی خود را رها کرده بود .   روحانی در ادامه سخنرانی خود در مراسم روز صنعت دفاعی اظهار داشت: رسیدن به توافق کار مهمی بود که همه کشورهای جهان با آن موافقند و تنها یک رژیم نامشروع و گروهی جنگ طلب در امریکا با آن مخالفند. وی افزود: این اتفاق در جهان بی نظیر است. ادامه دارد ...

  روز 31 مردادماه، سالروز تاسیس وزارت دفاع به عنوان "روز صنعت دفاعی" در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است. نخستین مراسم گرامیداشت این روز، امروز شنبه با حضور رئیس جمهور در سازمان هوافضای وزارت دفاع برگزار شد. قبل از سخنرانی رئیس جمهور، از موشک نقطه زن فاتح 313 رونمایی شد.    


شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن