تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820375492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز اجرای قانون حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: آغاز اجرای قانون حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب و تأیید مجلس و شورای نگهبان، از آغاز اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد.

به گزارش بسیج ،رضا محمدسلیمانی افزود : قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، در جلسه 23 فروردین 94 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 22 اردیبهشت به تأیید شورای محترم نگهبان رسید. دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، ادامه داد: این قانون در راستای اصل هشتم قانون اساسی و به منظور تحقق وظیفه همگانی امربه معروف و نهی از منکر در ارتباط با مردم و دولت، تدوین و ظرفیت بسیار مناسبی را برای اجرای فراگیر این دو فریضه الهی در سطح جامعه فراهم کرده است. محمدسلیمانی، تصریح کرد: با عنایت به تصویب و لازم الاجرا شدن این قانون، بستر قانونی برای نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم شده و در این راستا حمایت مسئولین را می طلبد تا در راستای حمایت ارزش های اسلامی، بیش از پیش در ادای دین و انجام تکلیف تلاش و جدیت و کوشش کنند. وی، آمران به معروف و ناهیان از منکر را به دو دسته عام و ضابطان قضایی تقسیم کرد و گفت: انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر، یک وظیفه عمومی است که عامه مردم می توانند در این راستا تلاش کنند؛ ولی علاقه مندان همکاری بعنوان ضابط می توانند به دفاتر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان و شهرستان ها مراجعه و پس از طی دوره های آموزشی، کارت ضابطین را دریافت و انجام وظیفه کنند. به گزارش بسیج، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، در 24ماده 18تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رسیده و لازم الاجرا می باشد. در این قانون، معروف و منکر، تعریف و محدوده آن به اضافه وظایف اعضای ستاد امربه معروف و نهی از منکر و حمایت های قضایی از آمران و ناهیان از منکر مشخص شده است. بر اساس ماده 7 این قانون، مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی باشد.  

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




شنبه 31 مرداد 1394 - 11:27:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن