تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821250790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات گردشگري در قم پيگيري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵ق.ظ)
استاندار قم: مشکلات گردشگري در قم پيگيري مي شود موج - قم - استاندار قم بر پيگيري مشکلات گردشگري در حوزه هاي مختلف صنايع دستي، سرمايه گذاري در بخش گردشگري تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، استاندار قم در ديدار با مدير کل ميراث فرهنگي قم و معاونين با اشاره به گزارشي از وضعيت تاسيسات گردشگري در استان قم گفت: توسعه زيرساخت ها گردشگري در استان بايد مورد توجه قرار گيرد از اين رو مشکلات گردشگري مورد بررسي قرار گرفته و پيگيري مي شود.
سيد مهدي صادقي افزود: استان قم ام القرآي جهان اسلام است و به علت زائر پذيري شهر مقدس قم و ورود زائران ايراني و غير ايراني بايد زيرساخت هاي تاسيسات گردشگري فراهم شود.
در ادامه اين ديدار مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم، با بيان اين که بيش از 450 واحد تاسيسات گردشگري در اين استان وجود دارد، گفت: از اين تعداد 104 واحد هتل، 120 واحد مجتمع هاي پذيرايي و بين راهي، 150 خانه مسافر و 56 آژانس خدماتي و ساير واحدها از زائران پذيرايي مي کنند.
وي افزود: در حال حاضر 9 هزار تخت در استان قم موجود است که ظرفيت اين تخت ها به علت حضور زائران در تعطيلات تابستاني تکميل است.
رضايي، با اشاره به اين که 40 واحد هتل در حال ساخت است، گفت: 457 ميليارد تومان تا کنون سرمايه گذاري براي ساخت و ساز اين تعداد واحد صورت گرفته است که هر کدام با 10 الي 90 درصد پيشرفت فيزيکي همراه است.
وي افزود: با تعامل باتک ها در ارائه تسهيلات تا سه سال آينده و برخي از هتل ها تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
مدير کل ميراث فرهنگي قم، گفت: با احداث اين تعداد هتل براي دو هزار و 500 نفر اشتغال ايجاد شده و پنج هزار و 500 تخت به تخت هاي استان اضافه مي شود.
وي با بيان اين که 30 مجتمع پذيراي و بين راهي در حال احداث است، اظهار داشت: براي اين تعداد مجتمع يک ميليارد و 500 ميليون تومان در حال سرمايه گذاري است که با بهره برداري اين مجتمع ها براي چهار هزار و 111 نفر ايجاد اشتغال مي کند.
وي افزود: همچنين با تکميل اين تعداد مجتمع ها 20 هزار و 850 تخت در استان براي پذيرايي از مسافران آماده مي شود.
رضايي، خاطر نشان کرد: توسعه زير ساخت هاي گردشگري در استان قم نيازمند تعاملات نهادهاي مربوطه در خصوص ارايه تسهيلات، بحث عوارض، ماليات، واگذاري اراضي و ساير موارد است تا بتوان بخش خصوصي و سرمايه گذار را براي توسعه و آباداني اين استان ترغيب کرد.
وي در بخش ديگر از سخنان با اشاره به اينکه 15 هزار هنرمند در اين استان فعاليت مي کنند گفت: اين تعداد هنرمند براي معرفي صنايع دستي نيازمند اختصاص نمايشگاه و بازارچه هستند.
وي افزود: در صورتي که شهرداي با تعاملات لازم محدوده مسجد امام حسن (ع) تا حرم مطهر را به هنرمندان اختصاص دهد از اين رو هنرمندان مي توانند با استفاده از ظرفيت زائران ايراني و خارجي صنايع دستي خويش را معرفي کرده و بازار فروش و اشتغالزايي را فراهم سازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن