تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805444389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از آمادگی وزیر ارشاد برای توضیح در خصوص فیلم «قصه‌ها» تا حکم دبیری جشنواره برای میرکریمی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از آمادگی وزیر ارشاد برای توضیح در خصوص فیلم «قصه‌ها» تا حکم دبیری جشنواره برای میرکریمی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در صحن مجلس و پاسخگویی در خصوص فیلم «قصه‌ها» ابراز آمادگی کرد.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینمای ایران در این هفته با اتفاقات متعددی همراه بوده است که در اینجا به آنها اشاره می شود.


*آمادگی وزیر ارشاد برای پاسخگویی به مجلس


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد که برای پاسخگویی به پرسش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره فیلم «قصه‌ها» در صحن علنی مجلس حضور پیدا خواهد کرد.


علی جنتی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی سوال یکی از نمایندگان مجلس در اعتراض به اکران فیلم «قصه‌ها» توضیح داد: وقتی نماینده‌ای درباره مساله خاصی سوال داشته باشد آن سوال در کمیسیون مربوطه مطرح می‌شود. بنده هم روز دوشنبه 19 مرداد ماه برای پاسخگویی درباره فیلم «قصه‌ها» در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتم اما از آنجا که آن نماینده از پاسخ من قانع نشد‌، همان سوال را در صحن علنی مجلس مطرح خواهد کرد و من در آنجا باید پاسخگو باشم.


جنتی درباره وضعیت اکران فیلم «رستاخیز» توضیح داد: این فیلم از ابتدای نگارش فیلمنامه مورد تایید مراجع بوده است اما با این حال، نمی‌توان نسبت به حساسیت برخی مراجع در مورد این موضوع بی‌اعتنا باشند.ما برای حل این مشکل به کارگردان اعلام کرده‌ایم هاله‌ای از نور روی چهره حضرت ابوالفضل ایجادکند که اگر چنین شود ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. همچنان که صدا و سیما که کاملا زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری اداره می‌شود نیز در سریال مختار بخش‌های مربوط به حضرت ابوالفضل را به طور کامل حذف کرد. 


جنتی ادامه داد: در مورد فیلم‌هایی مانند «رستاخیز» ملاک ما فتوای مقام معظم رهبری است اما در عین حال خود را ملزم می‌دانیم تا به فتوای سایر مراجع که با این موضوع مخالف هستند‌، احترام بگذاریم.


*تعجب رییس سازمان سینمایی از احضار به مجلس


رییس سازمان سینمایی گفت: انتظار نداشتیم برای فیلم قصه‌ها از سوی نمایندگان مجلس مورد سوال قرار بگیریم


حجت‌الله ایوبی درباره سوال یکی از نمایندگان مجلس درباره اکران فیلم قصه‌ها که منجر به حضور وزیر ارشاد در صحن علنی مجلس خواهد شد، اضافه کرد: به هر حال مجلس حق سوال دارد و وظیفه ما هم پاسخگویی است، اما انتظار نداشتیم در مورد فیلم قصه‌ها مورد سوال قرار بگیریم و نمایندگان مجلس، هم وقت خود را بگیرند و هم وقت ما را. در مورد فیلم قصه‌ها سوءتفاهمی وجود داشت زیرا گاهی مخالفت‌هایی درباره فیلم‌هایی اتفاق می‌افتد که هنوز نمایندگان آنها را ندیده‌اند. اما وقتی نمایندگان فیلم را دیدند کاملا متقاعد شدند که این فیلم هیچ مشکلی برای اکران ندارد و جالب اینجاست که آن‌ها بعد از اکران فیلم را دیدند و تصمیم ما را برای نمایش آن معقول دانستند اما یکی از نمایندگان به نام خانم طبیب‌زاده هنوز این سوال برایش وجود دارد و ما هم در پی همین پرسش با همراهی آقای وزیر به کمیسیون فرهنگی رفتیم ولی از آن‌جا که ایشان قانع نشد باز هم باید در صحن علنی مجلس حاضر شویم.


*«محمد رسول الله (ص)» تنها نام رسمی فیلم مجیدی


در رسانه‌های گروهی از عناوین مختلفی برای فیلم مجید مجیدی درباره زندگی حضرت محمد (ص) استفاده می‌شود، روابط عمومی این پروژه ،از همه رسانه‌ها در خواست کرد تا تنها از عنوان «محمد رسول الله (ص)» برای این فیلم استفاده شود.


از زمان آغاز تولید این فیلم ،در رسانه‌های مختلف از عناوین متفاوتی برای این فیلم استفاده شده است اما در آستانه اکران عمومی این فیلم ،مقرر شد تنها از عنوان «محمد رسول الله (ص)» برای این فیلم استفاده شود و تنها نام رسمی فیلم «محمد رسول الله (ص)» خواهد بود.


اکران «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی قرار است از اوایل شهریورماه به شکل گسترده‌ای در سینماهای تهران و شهرستانها آغاز‌ شود.


*آخرین اخبار از هفدهمین جشن خانه سینما


دبیر هفدهمین جشن خانه سینما گفت:در جشن امسال خانه سینما به خواست صنوف امسال این شرط را گذاشتیم که کاندیدا از اعضای صنوف خانه سینما باشند و تنها سه صنف استثنا شده‌اند.کارگردان‌های فیلم اول،بخش بازیگری و فیلمنامه که اگر هر کدام از این موارد مورد پسند داوران بودند و از اعضای صنف نبودند دست داوران باز است که انتخاب‌های بیرون از صنف داشته باشند.خانه سینما این امکان و امادگی را دارد که هر شب در خدمت داوران محترم باشد و فیلم‌ها با کیفیت مطلوب در این سالن که به همت یک گروه حرفه‌ای بازسازی شده برای انها نمایش داده شود و در کنار هم فیلم‌ها را ببینیم .خواهش ما امسال این بود که از صنوف، اشخاصی برای داوری معرفی شوند که خودشان فیلم نداشته باشند.امیدوارم با این ،لطف شورای مرکزی صنوف نتیجه بهتری بگیریم.


مازیار میری مدیر اجرایی جشن هفدهم نیز گفت:«از 11 گروه داوری و یک گروه که فیلم اول و استعدادجوان را داوری می‌کنند. برخی از صنوف سرشاخه‌هایشان را هنوز به ما معرفی نکرده‌اند که خواهش من این است که زودتر این کار را انجام دهند این به این دلیل است که ما باید با گروه داوری ارتباط داشته باشیم و باید سرشاخه را زودتر بشناسیم و در مرحله بعد سرشاخه‌ها باید در انتخاباتی گروه ناظر و شمارش آرا را مشخص کنند.


تا پایان روزجمعه 23 مردادماه فیلمهای سینمایی روزمبادا به کارگردانی (فائزه‌عزیزخانی)،شهرموشها2 به‌کارگردانی(مرضیه‌برومند) ،زیباتر از زندگی به کارگردانی (انسیه‌شاه‌حسینی)،تابور به کارگردانی(وحیدوکیلی‌فر)، مجرد 40 ساله به کارگردانی(شاهین باباپور) ، ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه به کارگردانی(ابراهیم ابراهیمیان)، آرایش غلیظ به کارگردانی(حمید نعمت‌الله)، ماهی وگربه به کارگردانی(شهرام مکری)، من از سپیده صبح بیزارم به کارگردانی (علی کریم)، کاغذ خروس نشان به کارگردانی(مریم میلانی)، انارهای نارس به کارگردانی (مجید رضا مصطفوی)، روباه به کارگردانی(بهروز افخمی) ، ردکارپت به کارگردانی (رضاعطاران) برای داوران این بخش به نمایش درآمده است


*نمایش «روغن مار» کارگردان پیشکسوت سینما در هنر و تجربه


فیلم «روغن مار» جدیدترین ساخته علیرضا داودنژاد از 21 شهریورماه در گروه «هنر و تجربه» اکران عمومی می‌شود.


به گفته داود نژاد؛ فیلمبرداری در تهران و شمال اتفاق افتاده و این فیلم بازیگران معروفی ندارد و همه نابازیگر هستند.


علیرضا داودنژاد که پس از ساخت «کلاس هنرپیشگی» در چند سال گذشته برای ساختن فیلم‌نامه‌های مختلفی تلاش کرد و به نتیجه نرسید، اخیرا در سکوت خبری «روغن مار» را تولید کرد و به گروه هنر و تجربه ارایه کرده است.


این هنرمند در کارنامه هنری‌اش ساخت فیلم‌های چون «مصائب شیرین»، «مرهم»، «هوو»، «کلاس هنرپیشگی،«بچه‌های بد» و... را دارد.


*جوایز خارجی برای یک ایرانی


فیلم کوتاه «ماهی و من» در ادامه حضور موفق بین‌المللی خود توانست سه جایزه از دو جشنواره سینمایی در کشورهای ایتالیا و اسپانیا کسب کند.


«ماهی و من» ساخته بابک حبیبی فر در جشنواره فیلم «کاسله» در ایتالیا موفق شد، بصورت مشرک با فیلمی از کشور میزبان جایزه بهترین فیلم کوتاه را از آن خود کند و از نگاه داوران جوان این رویداد سینمایی نیز عنوان بهترین فیلم را به دست آورد.


*ساخت «انتظار» با موضوع شهدای غواص


انجمن سینمای جوانان کاشان مستند کوتاه «انتظار» را با موضوع شهدای غواص کلید می‌زند، فیلم «انتظار» به نویسندگی، کارگردانی و تدوین علی خوشدل روایت حضور شهدای غواص را حکایت می‌کند و قصه‌ای متفاوت از زندگی و شهادت نوجوان 16 ساله غواص است.


عوامل این مستند کوتاه عبارتند از: رضا قاسمی، مسعود دست آموز و محسن روشن روان: تصویربردار، اپراتور هلی شات: وحید فرشچی با دستیاری علی محمد بیگی، صدابردار: علی گرجی، محمد علی افتخارنیا: مشاور طرح ، سید مهدی موسوی: مدیریت تولید و عکاسی.


همچنین او، تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی از دومین جشنواره فانوس و تندیس و دیپلم افتخار بهترین تدوین فیلم مستند از سومین جشنواره فانوس را در کارنامه کاری خود گنجانده است.


*اظهارات مهتاب کرامتی برای تامین دیه 4 زندانی


مهتاب کرامتی در مراسم اکران خیریه فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت: ما همه این‌جا هستیم که فقط یاد بگیریم، بتوانیم ببخشیم و قضاوت نکنیم.


این بازیگر که پیش‌تر نیز در برنامه‌های مختلف خیریه یونیسف و کمپین علیه ایدز شرکت داشته است، در سینما «فرهنگ» حاضر شد و گفت: « فاصله ما با کسی که در زندان است ممکن است مرز بسیار باریکی باشد. خشم برای همه ممکن است و در یک لحظه خشم ممکن است برای هرکسی اتفاق بدی بیفتد و کار غیرقابل جبرانی سر بزند. گذشت را یاد بگیریم و به جامعه یاد بدهیم. دل‌مان می‌خواهد در سینما این فرهنگ جا بیفتد که هر فیلمی یک اکرانش را به امور خیریه مثل این یا کمک به بیماران سرطانی یا هر مشکلی که دوست داریم دیگر در جامعه نباشد، اختصاص بدهد.


فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» برای تامین دیه ۴ زندانی محکوم به قصاص به نمایش درآمد و با همکاری انجمن حمایت از زندانیان، گروه هنر و تجربه و کانون مروجین صلح قرار بود یک میلیارد تومان کمک برای تامین دیه این چهار زندانی فراهم کنند.


مهتاب کرامتی، حسین هدایتی،جواد نوروز بیگی، عباس غزالی، علیرضا تابش و امیرحسین علم‌الهدی از جمله افرادی بودند که در مراسم شنبه شب حاضر شدند.


در ادامه مراسم حاضرین به میزان توانایی مالی خود مبالغی به این کمپین کمک کردند.


*حکمی که میرکریمی از ایوبی گرفت


رئیس سازمان سینمایی با صدور حکمی " سید رضا میرکریمی " کارگردان سینما و مدیرعامل خانه سینما را به سمت دبیری جشنواره بین‌الملل فیلم ایران منصوب کرد.


با جدا سازی بخش ملی و بین المللی جشنواره فیلم فجر،امسال بخش ملی به دبیری "محمد حیدری" در دهه فجر(بهمن 94) و بخش بین‌الملل تحت عنوان جشنواره بین الملل ایران به دبیری " سید رضا میرکریمی" در اردیبهشت 95 برگزار خواهد شد.


*اعتراض سیدعلی صالحی به یک فیلم


سیدعلی صالحی به استفاده بدون اجازه از نام کتابش در فیلم «مردن به وقت شهریور» اعتراض کرد.


در یادداشت ارسالی این شاعر پیشکسوت آمده است: «به اطلاع می‌رساند که فیلم «مردن به وقت شهریور» هیچ ارتباطی با مجموعه شعر «عاشق شدن در دی ماه/ مردن به وقت شهریور» ندارد و مسئولین و کارگردان این فیلم بدون اجازه رسمی و کتبی از شاعر، اقدام به مصادره این عنوان کرده‌اند. از آن‌جا که کارگردان این فیلم اعلام کرده است که استفاده از شعر صالحی با اجازه او بوده‌، قانونا اعلام می‌شود که اگر اجازه‌نامه‌ای دارند‌، حتما منعکس کنند، وگرنه مخاطبان سینمای ایران‌ باید مطلع شوند که این‌گونه سرقت‌های آشکار‌، شایسته جامعه هنری نیست.


فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور» به کارگردانی هاتف علیمردانی هم‌اکنون در حال اکران است.


*تصمیمات جدید برای اکران «محمد رسول الله (ص)


اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» از چهارم شهریور ماه در 40 سینمای تهران و با سرگروهی سینماهای آزادی و ماندانا آغاز می‌شود.


غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه 26 مردادماه این شورا بیان کرد: در این جلسه مقرر شد به دلیل اهمیت و شرایط ویژه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجید مجیدی و فضایی که برای سینمای ایران به وجود آورده، این فیلم را در دو سرگروه سینمایی ماندانا و آزادی اکران کنیم.


وی افزود: براین اساس فیلم «محمد رسول الله (ص)» از چهارم شهریورماه همزمان با تهران در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود و طبق گفته محمدرضا صابری، مدیرعامل شرکت نورتابان شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند، برای نمایش این فیلم تجهیز شده‌اند.


*ذوب شدن پادشاه در گروه هنر و تجربه


تیزر فیلم سینمایی «ذوب شدن پادشاه» در آستانه آغاز اکران این فیلم رونمایی شد.


قرار است فیلم سینمایی «ذوب شدن پادشاه» در سینما فرهنگ ،خانه هنرمندان ایران،موزه سینما،پردیس سینمایی کوروش،پردیس سینمایی هویزه مشهد،سینما سوره اصفهان در سانسهای مختلف به نمایش در بیاید.


در فیلم «ذوب شدن پادشاه» بازیگرانی همچون لیلا زارع، فرشید نوابی، نسیم ادبی، شهرزاد کمالزاده، سینا رحمانی وفرخ نعمتی حضور دارند.


در خلاصه داستان فیلم آمده است:شهرت و مقبولیت شیرین است اما انزوا نیز بدنبال دارد.


*«من می‌خوام شاه بشم» در راه زوریخ


فیلم مستند بلند «من می‌خوام شاه بشم» به کارگردانی «مهدی گنجی»، به بخش «دیدگاه دنیای جدید» جشنواره فیلم زوریخ سوئیس راه یافت.


یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زوریخ» طی روزهای دوم تا دوازدهم مهرماه 1394 در کشور سوئیس برگزار خواهد شد و فیلم مستند «من می‌خوام شاه بشم» ساخته مهدی گنجی، در بخش غیر رقابتی «دیدگاه دنیای جدید» این جشنواره روی پرده خواهد رفت.


*پوستر انگلیسی یک فیلم ایرانی


پوستر انگلیسی فیلم سینمایی «نزدیکتر» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی برای به نمایش درآمدن در جشنواره فیلم مونترال طراحی و منتشر شد.


طراح پوستر توسط امیرصحاف‌نیا با مدیریت هنری ابراهیم حقیقی انجام شده است.


«نزدیکتر» در جشنواره سال گذشته به نمایش درآمد، در بخش فیلم‌های اول نامزد بهترین کارگردانی شد و مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.


اولین حضور بین‌المللی فیلم در سی‌ونهمین دوره جشنواره مونترال خواهد بود که از 27 آگوست تا تا 7 سپتامبر (5 تا 16 شهریور) در کانادا برگزار می‌شود


مونترال به عنوان تنها جشنواره رقابتی آمریکای شمالی مورد تایید فیاپف (فدراسیون بین المللی تهیه کنندگان فیلم) است. بازار فیلم هم در این جشنواره برگزار می‌شود.


*«چهارشنبه 19 اردیبهشت» در جشنواره مجازی ونیز


فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند در چهارمین دوره جشنواره مجازی ونیز (سالا وب) به نمایش گذاشته خواهد شد.


فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند که به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره‌ی «ونیز» در بخش افق‌های این رویداد سینمایی حضور خواهد داشت، در بخش جشنواره مجازی این رویداد سینمایی همراه با 15 فیلم دیگر نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.


فیلم‌های حاضر در این بخش پس از نمایش در جشنواره فیلم ونیز به مدت پنج روز در وب‌سایت ویژه "جشنواره مجازی ونیز" (سالا وب) برای نمایش قرار گرفته خواهند شد.


هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان از دوم سپتامبر آغاز می‌شود و تا ۱۲ سپتامبر (11 تا 21 شهریور ماه) ادامه خواهد داشت.






انتهای پیام/




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

از مبارزه ایوبی برای اکران فیلم توفیفی تا ستاره‌ای که بازیگری اقناعش نمی کند
بی‌اطلاعی رئیس سازمان سینمایی از وضعیت فیلم‌ها و تفکیک جشنواره کودک و نوجوان
از حواشی دنباله‌دار «رستاخیز» تا راه‌یابی «چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت» به ونیز
از واکنش سینماگران به توقیف «رستاخیز» تا آرزوی جالب پولاد کیمیایی برای سینما
از گلایه تهیه کننده «خانه دختر» تا حضور بدلکاران فیلم جیمز باند در «بادیگارد»
از مطالبه جنجالی خواننده سنتوری تا قرار ملاقات شهاب حسینی
از پیام ستاره سینما به اختلاسگران تا جوایز سوال برانگیز جشن حافظ
از اظهارات جنجالی مسعود کیمیایی تا معرفی پنجمین بازیگر خوش پوش برتر دنیا
از خداحافظی بازیگر پیشکسوت تا نتیجه دیدار سینماگران با رییس رسانه ملی
از بازیگری یک مجری تا حاشیه‌های سینمای ایران در کن





۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن