تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821071627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لوح ثبت جهانی باغ اکبریه بیرجند رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول:
لوح ثبت جهانی باغ اکبریه بیرجند رونمایی شد
لوح ثبت جهانی باغ اکبریه بیرجند رونمایی شد لوح ثبت جهانی باغ اکبریه با حضور معاون میراث فرهنگی کشور در خراسان جنوبی رونمایی و به استاندار خراسان جنوبی تقدیم شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ، معاون میراث فرهنگی کشور در این مراسم از مسئولان استانداری و میراث فرهنگی استان های کشور خواست برای حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی و باغ های تاریخی ایران بیش از پیش تلاش کنند.
وجه‌اله خدمتگزار  استاندار خراسان جنوبی نیز در مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی باغ اکبریه بیرجند اظهار کرد: ایران در همه ابعاد و رشته‌ها دارای سرمایه‌های زیادی بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
وی با بیان این که میراث فرهنگی زیادی در کشور وجود دارد و زمینه برای بازدید از آن در چهار فصل سال وجود دارد، تصریح کرد: این آثار ماندگار باید به دنیا معرفی شده و زمینه برای بازدید از آن‌ها فراهم شود.
وی افزود: آثار تاریخی از جمله مواردی هستند که ذوق، اندیشه، هنر و فرهنگ مردمان گذشته را بیان می‌کند و اثراتی که بر جای می‌ماند ماندگارترین آثار و نشانه فرهنگ و تمدن آن مردمان است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید توانمندی‌ها، استعدادها و ظرفیت استان‌ها را مشخص و شناسایی کند.
خدمتگزار افزود: در ماه گذشته در خراسان جنوبی نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان برپا شد که در این نمایشگاه شاهد بودیم مردمی که در روستا زندگی می‌کنند از چه پتانسیل و ظرفیت‌های زیادی در تمامی زمینه‌ها برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بهترین آثار تاریخی، جاذبه‌ها و صنایع‌دستی را دارد، گفت: در این زمینه امکانات استانی جوابگوی رشد این آثار نیست که سازمان میراث فرهنگی باید کار شناسایی استعدادها و ظرفیت استان را انجام دهد.
خدمتگزار با اشاره به افتتاح نمایندگی وزارت خارجه در استان یادآور شد: با افتتاح این نمایندگی آماده برگزاری تور گردشگری خارجی و استقبال از سفیران دیگر کشور‌ها در استان هستیم.
در این مراسم از ماکت کتاب باغ‌های تاریخی خراسان رونمایی شد و لوح ثبت جهانی باغ اکبریه به استاندار خراسان جنوبی اهدا و وظیفه حفظ و گسترش این باغ بر عهده وی نهاده شد
باغ اکبریه بیرجند به دلیل داشتن معماری ایرانی اسلامی شامل معماری قدیمی شش ضلعی و متنوع و به نمایش گذاشتن سیستم های آبیاری کهن با کانال های مستحکم آبیاری، در خرداد سال ۱۳۹۰ به عنوان باغ تاریخی ایرانی در فهرست باغ های جهانی یونسکو ثبت شده است.
 
  منبع: خبرگزاری میراث آریا




۹۴/۵/۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن