تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815591698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کناره گيري داوود اوغلو از مسئوليت تشکيل حکومت ائتلافي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵۴ق.ظ)
کناره گيري داوود اوغلو از مسئوليت تشکيل حکومت ائتلافي موج - رئيس حزب عدالت و توسعه پس از ناکامي در تشکيل حکومت ائتلافي، از اين مسئوليت انصراف داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، احمد داوود اوغلو، رئيس حزب عدالت و توسعه، پس از آخرين تلاش اين حزب براي تشکيل حکومت ائتلافي باحزب حرکت ملي، از مسئوليت اين کار انصراف داده است.
در همين راستا نهاد رياست جمهوري ترکيه در بيانيه اي عنوان کرد: رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه 9 جولاي 2015 (18 تير) در جلسه هيئت وزيران مسئوليت تشکيل حکومت ائتلافي را به نماينده شهر قونيه در پارلمان ترکيه و رئيس حزب عدالت و توسعه يعني جناب آقاي احمد داوود اوغلو محول کرد. اما اکنون پس از ديدار وي با رئيس جمهور ترکيه، وظيفه تشکيل حکومت ائتلافي به اردوغان عودت داد.
احمد داوود اوغلو در اين ديدار به رجب طيب اردوغان گفت: با توجه به تمام تلاش ها و اقداماتي که انجام داده ام، امکان تشکيل حکومتي که از پارلمان ترکيه راي اعتماد دريافت کند وجود ندارد. به همين دليل از مسئوليتي که بر عهده بنده در جهت تشکيل حکومت ائتلافي گذاشته شده بود انصراف مي دهم.
در همين راستا رجب طيب اردوغان در اين جلسه از تلاش هاي احمد داوود اوغلو براي تشکيل حکومت ائتلافي تشکر کرده و اين انصراف را پذيرفته است.
لازم به ذکر است، اکنون تمام نگاه ها به کاخ نخست وزيري ترکيه است که آيا رجب طيب اردوغان، کمال قليچدار اوغلو، رئيس حزب جمهوري خواه خلق ترکيه را مسئول تشکيل حکومت ائتلافي در اين چند روز باقي مانده از مهلت 45 روز قانوني خواهد کرد؟ در همين حال گفته مي شود قصد رئيس جمهور ترکيه، برگزاري انتخابات مجدد پيش از موعد پارلماني است. وي اميدوار است در اين انتخابات بتواند به مانند 13 سال گذشته راي اکثريت را به دست آورد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن