تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821137999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزيع بنزين يورو 4 در 8 کلان‌شهر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۴۷ب.ظ)
توزيع بنزين يورو 4 در 8 کلان‌شهر کشور موج - معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: به زودي در 8 کلان‌شهر بنزين يورو 4 توزيع مي‌شود که نتايج و دستاوردهاي آن منجر به بهبود کيفيت زندگي مردم مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست يک روزه مديران کل حفاظت محيط زيست استان‌ها با مديران عامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي با حضور متصدي معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست کشور، سيد ابريشمي، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران در اصفهان در 28 مرداد برگزار شد.
سعيد متصدي گفت: يکي از رسالت‌هاي اصلي که سبب برگزاري اين نشست شده است تغييري است که در سياست‌هاي کلي سازمان محيط زيست در دولت يازدهم به وجود آمده است.
وي با بيان اين که سازمان محيط زيست بر اساس 5 فرايند اصلي، سياست‌هاي خود را تبيين مي‌کند، گفت: نخستين اصل و سياست در اين سازمان تعامل متقابل با ديگر ارگان‌ها و سازمان‌ها است که برگزاري اين نشست مشترک مصداق بارز اين تعامل است.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست ابراز کرد: در دو سال گذشته و از آغاز فعاليت دولت يازدهم با بخش‌هاي مختلف وزارت صنعت تعاملات بسيار خوبي در زمينه‌هاي مختلف از جمله صنعت خودروهاي کشور برقرار شده که نتيجه آن امروز آن است که همه خودروهاي کشور استاندارد يورو 4 را رعايت مي‌کنند، مبحثي که 8 سال مسکوت مانده بود.
وي با بيان اين که توسعه صنعتي همراه با بهبود کيفيت و رعايت استانداردهاي محيط زيستي از ديگر اولويت‌ها و سياست‌هاي سازمان است، گفت: امروز سازمان بر خود لازم مي‌داند که مطابق استانداردهاي جهاني حرکت کند.
متصدي عنوان کرد: براساس تعاملي که با وزارت صنعت در بخش خودروسازي کشور به وجود آمد به زودي در 8 کلان‌شهر بنزين يورو 4 توزيع مي‌شود که نتايج و دستاوردهاي آن منجر به بهبود کيفيت زندگي مردم مي‌شود به نحوي که در استان تهران شاهد افزايش 40 روز هواي پاک بيشتر و در استان اصفهان حدود 3 ماه هواي پاک بيشتر را شاهد بوديم.
وي تاکيد بر قانونگرايي و رعايت قوانين و مقررات را از ديگر سياست‌هاي سازمان عنوان کرد و گفت: برخي از قوانين را که شايد در مواقعي موجبات رکود و يا توقف واحد صنعتي را فراهم کرده بود اصلاح کرديم همچنين در راستاي قانون‌مداري بر تقويت تفکر تخصص‌گرايي و سيستمي کميته‌هاي استاني را براي ارزيابي زيست محيطي تشکيل داديم.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست افزود: افزايش و يا توسعه شهرک‌هاي صنعتي و تمرکز واحدهاي توليدي در شهرک‌ها و نواحي صنعتي همراه با کاهش ميزان صنايع پراکنده و آلوده از ديگر سياست‌هاي سازمان محيط زيست است، متأسفانه هيچ کشوري مثل ايران داراي پراکندگي صنعتي در بخش واحدهاي توليدي نيست.
وي بيان کرد: انتقال واحدهاي صنعتي و توليدي به نواحي و شهرک‌هاي صنعتي يکي از نقش‌هاي موثري است که بايد مديران عامل شرکت شهرک‌ها و وزارت صنعت ايفا کنند چرا که با اين انتقال علاوه بر ارتقاي تکنولوژي‌هاي واحدهاي صنعتي، نفع‌هاي زيادي به محيط زيست مي‌رسد.
وي اذعان کرد: ما امروز با يکسري چالش‌هاي زيست محيطي در کشور روبه‌رو هستيم، اين چالش‌ها به آلودگي‌هاي زيست محيطي کمتر بر مي‌گردد و بيشتر متوجه منابع اوليه تأمين کننده واحدهاي توليدي چون آب و خاک است. متأسفانه در توسعه صنعتي در سال‌هاي گذشته کمتر به اين موضوع توجه شد و امروز ما شاهد کمبود شديد اين منابع غني اوليه در کشور هستيم.
بنا بر اين گزارش، برگزاري پنل تخصصي تشريح فرآيند بررسي و تأييد مطالعات ارزيابي زيست محيطي در سازمان حفاظت محيط زيست و بررسي چالش‌ها و مسائل مرتبط با آن و صدور گواهينامه شهرک‌هاي صنعتي سبز و ضوابط و معيارهاي استقرار واحدهاي صنعتي، پنل تخصصي برنامه‌ها و مسائل مديريت فاضلاب و پسماند و استفاده مجدد از پساب تصفيه شده تصفيه خانه‌هاي فاضلاب شهرک‌ها و نواحي صنعتي از جمله برنامه‌هاي پيش بيني شده اين نشست است.
همچنين پنل برنامه‌هاي پايش لحظه اي و آزمايشگاه معتمد در شهرک‌ها و نواحي صنعتي، بررسي چالش‌ها و مسائل مربوط به آن و جمع بندي نشست، صدور بيانيه پاياني و مبادله تفاهم نامه همکاري مشترک از جمله برنامه‌هاي ديگر پيش بيني شده اين نشست است.
هماهنگي در جهت نيل به اهداف توسعه پايدار، تحقق بخشيدن به اهداف زيست محيطي مرتبط با شهرک‌ها و نواحي صنعتي کشور و استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني از اهداف برگزاري اين نشست مشترک عنوان شده است.
گفتني است تعامل، تسهيل و روان سازي فعاليت‌هاي جاري و بيان چالش‌ها و مشکلات موجود سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران و همچنين سازمان حفاظت محيط زيست از اهداف ديگر اين نشست است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن