تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814964566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتنه‌انگيزي براي تثبيت رژيم‌صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فتنه‌انگيزي براي تثبيت رژيم‌صهيونيستي
رمزگشايي از يك فتنه عميق. فتنه‌اي كه اين روزها منطقه غرب آسيا را فراگرفته و با شكل جنگ شيعه و سني چهره خود را نمايان كرده است
نویسنده : جعفر تكبيري 


رمزگشايي از يك فتنه عميق. فتنه‌اي كه اين روزها منطقه غرب آسيا را فراگرفته و با شكل جنگ شيعه و سني چهره خود را نمايان كرده است. هشدار اين فتنه بزرگ در سخنان اخير رهبر معظم انقلاب قرار داشت. سخناني كه به صراحت بر نقش جريان استكبار براي ايجاد شكاف ميان مردم منطقه تأكيد مي‌كند تا از اين مسير شرايط را براي نفوذ خود در ميان ملت‌هاي منطقه فراهم كند. ايشان در اين خصوص فرمودند: «نقشه‌ اين دشمن در اين منطقه عمدتاً بر دو پايه استوار است - البته شعب زيادي دارد لكن عمده اين دوتاست- يكي عبارت است از ايجاد اختلاف، دومي عبارت است از نفوذ. اين اساس نقشه‌ دشمن در اين منطقه است: ايجاد اختلاف؛ اختلاف بين دولت‌ها و بعد اختلاف بين ملت‌ها كه خطرناك‌تر از اختلاف دولت‌ها، اختلاف ملت‌هاست؛ يعني دل‌هاي ملت‌ها را نسبت به يكديگر چركين كنند و عصبيت بيافرينند، با نام‌هاي مختلف. حالا يك‌وقت مسئله‌ پان‌ايرانيسم و پان‌عربيسم و پان‌تركيسم و اين حرف‌ها بود، يك روز هم مسئله‌ سني و شيعه و تكفير و مانند اينهاست؛ به هر عنواني كه بتوانند، ايجاد اختلاف كنند.»
اين گفته‌هاي مقام معظم رهبري در حالي بود كه اين روزها در كشورهاي مختلفي اعم از عراق، سوريه، يمن، افغانستان و پاكستان درگيري‌هاي شديد قوميتي شكل گرفته كه رسانه‌هاي غربي نيز تلاش زيادي مي‌كنند كه در كنار اين درگيري‌ها چهره دين مبين اسلام را مخدوش و اين جدال‌ها را، جدال ميان شيعه و سني معرفي كنند.

   عوايد استكباري
اما شايد سؤال اصلي اين باشد كه دليل تلاش جريان استكبار براي مخدوش كردن چهره اسلام چيست؟‌ پاسخ به اين سؤال را بايد بي‌شك در موج بيداري اسلامي جست‌وجو كرد. موضوعي كه رهبر معظم انقلاب نيز در سخنان خود به صراحت به آن اشاره كردند. درست همزمان با تشديد موج بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و سرنگوني حكومت‌هاي ديكتاتور وابسته به جريان استكبار كه سبب از بين رفتن منافع غرب در منطقه حساس غرب آسيا شد به يكباره اين موج مسير خود را تغيير داد و سمت كشورهاي غربي رفت، تا جايي كه لندن و نيويورك نيز درگير حركتي شدند كه بسياري از كارشناسان آن را متأثر از موج بيداري اسلامي قلمداد مي‌كردند. موجي كه باعث شوكه شدن سياستمداران اين كشورها شد. در اين حركت‌هاي اعتراضي مردمي كه سال‌ها زير استبداد رژيم‌هاي غربي زندگي سختي را مي‌گذراندند، ضمن همذات‌پنداري با مردم كشورهاي عربي كه موفق شده بودند خود را از زير يوغ حاكمان مستبد نجات دهند به خيابان‌ها آمدند و خواستار احقاق حقوق خود شدند.
موضوعي كه تا مدت‌ها تمركز مقامات انگليس و امريكا را به هم زده بود و سرانجام پس از اعمال خشونت گسترده عليه معترضين كه منجر به كشته شدن تعداد بسيار زيادي نيز شد، موفق به كنترل موقت اين بحران شدند. حال استراتژيست‌هاي اين كشورها با درك اين مطلب كه ريشه اصلي و الهام‌بخش اين قيام‌هاي مردمي در سراسر دنيا، اسلام است، تمامي تلاش خود را به كار بسته‌اند تا به هر طريق ممكن ضمن مقابله با اسلام، عملاً ريشه اين حركات را در كشور خود كور كنند. بنابراين به خوبي مشخص است كه آنها با معرفي دروغين داعش و النصره به عنوان نماينده دنياي اسلام در سطح جهان و جامعه خود به دنبال آن هستند كه چهره‌اي ديگر از بيداري اسلامي به مردم معرفي كنند. علاوه بر اين وجود جريان تندرو در داخل اسلام همواره دليل خوب و محكمي است كه بتوانند به تخريب چهره دنياي اسلام بپردازند.

  تأمين منافع اقتصادي  از آشفتگي كشورهاي اسلامي
از سوي ديگر نگاهي به گستره فعاليت جريان تكفيري در دنياي اسلام‌ كه دامنه نفوذ آن در كشورهاي اسلامي نظير يمن، عراق، سوريه، پاكستان، عربستان و كشورهاي اسلامي آفريقايي به خوبي قابل مشاهده است، نشان مي‌دهد كه غرب‌- و به ويژه امريكا و انگليس- اين گروهك تروريستي را به ابزاري براي ايجاد ناامني در دنياي اسلام تبديل كرده است.
اين در حالي است كه وجود منابع سرشار انرژي در كشورهاي اسلامي و همچنين وجود بازارهاي بزرگ مصرف در اين كشورها، چشم طمع بسياري را متوجه منطقه خاورميانه كرده است. حال وجود اين ناامني نه تنها باعث مي‌شود كه اين كشورها هزينه‌هاي زيادي را براي تأمين امنيت خود بپردازند و همين امر باعث مي‌شود كه نتوانند به پيشرفت اقتصادي دست پيدا كنند و براي تأمين هزينه‌هاي خود نيز بايد اقدام به خام‌فروشي منابع انرژي خود با قيمتي بسيار ناچيز به كشورهاي استعماري كنند. بنابراين اين خود دليلي موجه است تا امريكا و شركاي غربي‌اش با تقويت موج ناامني در منطقه و كشورهاي اسلامي عملاً كمك بزرگي نيز به اقتصاد خود كنند.

   اتهامات واهي عليه ايران
حمايت‌هاي علني امريكا و انگليس از گروهك‌هاي ‌تروريستي- تكفيري در حالي است، كه آنها براي آنكه روي ارتباطات خود با اين گروهك‌ها سرپوش بگذارند، همواره اتهامات دروغي را در خصوص ارتباط ايران و كمك جمهوري اسلامي به جبهه مقابل اين جريان مطرح كرده‌اند. اين در حالي است كه جمهوري اسلامي از ديرباز به عنوان دشمن گروه‌هاي تروريستي در منطقه به شمار مي‌آمد و بارها هشدارهاي خود را در خصوص شكل‌گيري موج ناآرامي به سران كشورهاي منطقه ابلاغ كرده است. اين واقعيت نه مربوط به چند سال اخير، بلكه به دوران قبل از جنگ غرب در افغانستان بازمي‌گردد كه جمهوري اسلامي همواره با حمايت از نيروهاي ائتلاف شمال افغانستان به دنبال نابودي طالبان در اين كشور اسلامي بود. علاوه بر اين جمهوري اسلامي همواره به عنوان يكي از اصلي‌ترين قربانيان جنايت‌هاي طالبان در منطقه به شمار مي‌رود كه قطعاً وجود همين جنايت‌ها خود دليل محكمي براي دشمني با جريان‌هاي تكفيري است. جنايت‌هايي نظير حمله به كنسولگري جمهوري اسلامي در مزارشريف كه منجر به شهادت ديپلمات‌هاي ايراني شد و همچنين بمب‌گذاري‌هاي مختلف گروهك جندالشيطان به عنوان يكي از شاخه‌هاي طالبان در مناطق شرق كشور تنها گوشه كوچكي از جنايات تكفيري‌ها عليه جمهوري اسلامي است.

  تلاش براي بقاي رژيم صهيونيستي
نكته‌اي ديگر كه حمايت غرب از جريان‌هاي تكفيري در منطقه را توجيه مي‌كند، موضوع موجوديت رژيم صهيونيستي است. موجوديتي كه بقاي آن جز با اختلاف و جنگ در منطقه حاصل نمي‌شود. بي‌شك وجود يك اتحاد بزرگ در جهان اسلام، اين موقعيت را به وجود مي‌آورد كه كشورهاي اسلامي متوجه مشكلات فلسطين شوند و براي نجات اين كشور از سلطه رژيم صهيونيستي حركتي هماهنگ انجام دهند. از اين رو حاميان غربي رژيم صهيونيستي با طراحي چنين جنگ‌هايي در منطقه نه تنها موقعيت اين رژيم را تثبيت مي‌كنند، بلكه جنايات اين رژيم در كشتار مردم مسلمان فلسطين را نيز توجيه‌پذير مي‌كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن