تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817933178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقاي رئيس سال سوم فرصت را از دست ندهيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۶ب.ظ)
آقاي رئيس سال سوم فرصت را از دست ندهيد موج - رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران در نطق پيش از دستور جلسه شورا با اشاره به فرا رسيدن ايام انتخابات رياست شورا براي سال سوم اين دوره خطاب به رئيس آينده شورا اظهار داشت: آقاي رئيس سال سوم شورا فرصت را از دست ندهيد.
به گزارش خبرگزاري موج، مشروح متن نطق پيش از دستور رحمت اله حافظي، رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران، در يک‌صد و هفتاد و پنجمين جلسه شورا به شرح زير است:
در آستانه سومين سال از عمر شورا و مهياي انتخاب سومين رئيس از چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران هستيم و بهانه خوبي است براي مروري سطحي بر آنچه که طي دو سال گذشته پشت سر گذاشتيم و آنچه که در نيمه دوم عمر شورا بر عهده‌داريم.
در دو سال گذشته دو عضو عزيز و دوست‌داشتني و محترم شورا تقبل مسووليت نمودند و اداره امور را به عهده گرفتند که در اينجا از زحمات آنان تشکر مي‌نماييم،‌ در زمان رياست هر دو بزرگوار، نام‌گذاري خيابان‌ها و معابر انجام شد، موارد ارجاعي توسط کميسيون باغات به صورت محرمانه به تصويب رسيد. در مورد خريدن يا نخريدن خانه فلان عالم يا انتخابات شوراياري‌ها، چندين جلسه و ده‌ها ساعت از وقت صحن را صرف کرديم موارد مربوط به برنامه پنج‌ساله دوم، گزارش حسابرس، تلفيق، تفريق و بودجه سنواتي با تمام نقاط قوت و ضعف به تصويب صحن رسيد و مصوبات ديگري نيز از صحن عبور کرد، ولي سوال مهم و قابل‌تأمل اين است که اين اقدامات تا چه حد از مشکلات مردمي که ما را به نمايندگي خود انتخاب نموده‌اند و در اين کلان‌شهر بي‌در و پيکر زندگي مي‌کنند، کاسته است؟ دغدغه‌هاي آنان چيست و آيا دغدغه‌هاي آنان در الويت قرار داشته است؟ بيشترين خسارتي که مردم متحمل مي‌شوند ناشي از چيست و ما چه اقدام مؤثر و به دور از شعارزدگي براي کاهش و حذف اين خسارت‌ها داشته‌ايم؟
آيا قصد داريم دو سال آينده را نيز به همين منوال پشت سر بگذاريم؟ آيا فکر نمي‌کنيم که هنوز هم فرصت باقي است و مي‌توان زمان از دست رفته را جبران نمود و تحولي عظيم در زيرساخت‌ها به وجود آورد که منشأ خير و برکت و افزايش رضايت شهروندان شود؟
آقاي رئيس سال سوم،‌ اين سال، سالي مهم تلقي مي‌شود اگر اين سال را از دست بدهيم جبران آن بسيار مشکل خواهد شد و پاسخ قانع‌کننده‌اي در پيشگاه خداوند و در برابر موکلين خود نخواهيم داشت، پس اگر قصد ورود به اين عرصه را داريد با نيت دگرگوني اساسي در زيرساخت‌هاي سنتي، ناکارآمد و پوسيده فعلي شورا و شهرداري که مورد پسند و حمايت عده‌اي قرار دارد، به نحوي گام برداريد که منافع مردم و اجراي قانون در الويت قرار گرفته و از پرداختن به دستورات از قبل تعيين شده براي شورا بر حذر باشيد. نقش نظارتي شورا و لزوم تجهيز آن به انواع فناوري‌هاي در دسترس همه اعضا، انعکاس علني عملکرد شورا و شهرداري در دوره‌هاي سه‌ماهه به افکار عمومي و ايجاد امکان حضور براي اصحاب رسانه در تمام جلسات علني شورا که دليلي براي عدم حضور آنان متصور نيست را جدي بگيريد.
در حال حاضر و با وجود حضور عده قابل‌توجهي از پرسنل خدوم و متعهد در لايه‌هاي مختلف مديريتي و کارشناسي در شهرداري متأسفانه يکي از اصلي‌ترين علل نارضايتي مردم، فساد اداري و مالي حاکم بر اين سازمان و زيرمجموعه‌هاي آن است که طي سنوات گذشته نه تنها ريشه کن نشده، بلکه دامنه آن وسعت نيز داشته و انجام سريع برخي امور از دو مسير، داشتن رابطه يا پرداخت رشوه قابل حصول است.
وجود خطوطي گاه روشن و گاه پيچيده و مبهم از برخي موارد فساد مالي حاکم بر اين دستگاه که نتيجه بي‌کفايتي و فقدان ساز و کارهاي مناسب نظارتي توسط شورا است، قابل‌ انکار نمي‌باشد. اين تهديدات در اثر نبود نظارت مؤثر و قوي توسط شورا و ساير نهادهاي نظارتي، ضعف و نقايص موجود در قوانين، مقررات، رويه‌ها، گردش کار، نوع طراحي فرايندها و نبود سامانه‌هاي کنترل داخلي از يک‌سو و محرمانه تلقي کردن بودجه و گزارش‌هاي مالي و عملکرد شهرداري از سوي ديگر، در حال تشديد است.
به کساني که از مطالب اخير برآشفته‌اند توصيه مي‌کنم پيام مقام معظم رهبري به همايش مقابله با فساد اداري را يک‌بار ديگر مرور نموده و راه را براي اصلاح امور باز نمايند، زيرا؛ طي سال سوم اين اقدامات و اصلاحات يک ضرورت است، نه يک انتخاب.
مي‌توان طي دو سال آينده با مديريتي مبتني بر علوم روز که بحمدالله در سفرهاي متعدد شاهد آن بوده‌ايد و ايجاد زيرساخت‌هايي که ارتباط مستقيم و چهره به چهره مردم با مبادي متعدد شهرداري را حذف نمايد، بخش عظيمي از اين مشکلات را مرتفع نمود.
حال که تمامي ما مدعي پيروي از رهبري هستيم، بايد تأمل نماييم که از زمان پيام مذکور تا اين لحظه چه اقدام عملي براي مقابله با فساد اداري حاکم بر شهرداري و شرکت‌ها و سازمان‌هاي تابعه آن انجام داده‌ايم؟ چه کسي و چه زماني قرار است مرهمي بر اين زخم رو به رشد بگذارد؟ معتقدم اين موارد از مطالبات رهبري است که هنوز پاسخي به آن داده نشده است.
طي دو سال گذشته و هر دو دوره رياست روساي اصلاح‌طلب و اصولگراي شورا، سوال از شهردار تهران کليد خورد و احتمال مي‌رود عده‌اي از حضور مجدد هرکدام از اين دو بزرگوار بر کرسي رياست سال سوم شورا دلخور و ناراحت بوده و عبور از چمران و مسجد جامعي را کليد زده و بخواهند با بازي‌هاي سياسي بي‌ارزش تلاش نمايند از خارج شورا، سازوکارهاي مديريتي اين نهاد را عهده‌دار شوند و براي شورا تصميم سازي نمايند، قطعا صاحبان زر و زور و تزوير نيز که منافع خود را در تهديد ببينند با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي سه‌گانه خود وارد عرصه خواهند شد، ضروري است که هوشيار بوده ضمن توجه به اهميت و ظرفيت بسيار بالاي سال سوم و فرصت باقيمانده براي ايجاد تحولات زيربنايي، به سوگندي که در آغاز نمايندگي ياد کرده‌ايم پاي بند بوده و مصالح و صرفه و صلاح مردم را فداي روابط دوستانه، حزبي و جناحي و ساير موارد شبهه‌ناک نکنيم.
خداوندا ما را براي لحظه‌اي به خودمان وا مگذار و ما را به آنچه خير و صلاح و مورد رضاي توست رهنمون ساز.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن