تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 25 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811244449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نداشتن برنامه‌اي مدون براي نظام ساخت‌وساز خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۳ق.ظ)
نداشتن برنامه‌اي مدون براي نظام ساخت‌وساز خصوصي موج - عضو شوراي مرکزي سازمان نظام‌مهندسي با اعلام نداشتن برنامه‌اي مدون براي نظام ساخت‌وساز خصوصي، بهبود کيفيت ساختمان‌ها را وابسته به همکاري انبوه‌سازان دانست و تأکيد کرد: اصرار مهندسان و انکار انبوه‌سازان در ساخت‌وساز راه به‌جايي نمي‌برد.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي اژدري‌مقدم، عضو شوراي مرکزي سازمان نظام‌مهندسي، درباره اصلاحاتي که قرار است بر مبحث مقررات دوم ملي ساختمان اعمال شود و نقشي که اين تغييرات مي‌تواند در بهبود نظام ساخت‌وساز در کشور داشته باشد، گفت: بعد از حدود ۱۶ سال و با روند افزايش جمعيت، تغييرات سريع شهرنشيني و ورود افراد متخصص، غيرمتخصص و حتي سوداگران در بخش ساخت‌وساز نياز بود تا تغييراتي متناسب با نياز روز جامعه بر مقررات قبلي اعمال شود که اين کار نيز در جريان است.
عضو شوراي مرکزي سازمان نظام‌مهندسي با تأکيد بر ضرورت تغيير در مبحث دوم مقررات ملي ساختمان افزود: در حال حاضر، رابطه بين مالک به عنوان کارفرما و مهندسان مجري، طراح و ناظر رابطه‌اي تعريف شده و مشخص نيست. در عين حال که عناصر ديگري تحت عنوان سرمايه‌گذار وارد مباحث ساخت‌وساز شده‌اند که بايد براي فعاليت آن‌ها در اين فرايند تعريف مشخصي وجود داشته باشد و روابط جديدي براي آن‌ها تعريف شود.
عضو سازمان نظام‌مهندسي استان سيستان و بلوچستان با اشاره به اين نکته که تغييراتي که اعمال مي‌شود بايد با لحاظ کردن تمامي جوانب امر باشد افزود: مبحث مقررات ملي ساختمان به تمامي جوانب امر پرداخته، اما؛ نکته اين است که ما از تمامي مباحث آن استفاده کامل نکرده‌ايم. مبحث دوم مقررات ملي ساختمان حاوي نکاتي بود که اگر رعايت مي‌شد به‌ طور حتم اين امکان به وجود مي‌آمد که بخشي از مشکلات ساخت‌وساز در کشور حل شود.
اژدري مقدم ادامه داد: مبحث دوم مقررات ملي ساختمان در زمان تصويب و اجرا مسووليت تمام مهندسان را در قسمت‌هاي مختلف تعيين کرده بود و در مورد نقشه‌بردار حاوي نکاتي است که هنوز هم به‌طور کامل به اجرا درنيامده است.
به گفته وي، اصلاحاتي که قرار است در مبحث دوم مقررات ملي ساختمان اعمال شود بايد براي کامل شدن و تجربه به عنوان نمونه در چند استان به اجرا دربيايد و عملياتي شود تا نقاط ضعف آن مشخص شود.
اين عضو شوراي مرکزي سازمان نظام‌مهندسي کشور همچنين گفت: در اجرا، دستگاه‌هاي دولتي بحث قراردادها و شرايط عمومي پيمان را دارند که نحوه فعاليت با کارفرما، حدود اختيارات کاملا مشخص هستند به همين خاطر نيز بايد در مورد ساخت‌وسازهاي خصوصي و اجراي کامل و بي‌نقص مبحث دوم مقررات ملي ساختمان شرايط عمومي تعريف شده مدون وجود داشته باشد. به اين دليل که نظام ساخت‌وساز خصوصي بيش از ساخت‌وسازهاي دولتي در کشور هزينه مي‌کند و بايد براي آن برنامه مدوني تهيه شود.
اژدري‌مقدم در پاسخ به اين پرسش که رعايت نشدن مبحث ۱۹‌ مقررات ملي ساختمان براي استفاده بهينه از مصرف سوخت در کشور چرا در اکثر ساختمان‌ها به اجرا درنيامد؟ گفت: رعايت مقررات ملي ساختمان الزامي است، اما؛ با توجه به اينکه قيمت سوخت در کشور نسبت به ساير کشورها پايين است و بيش از يک‌سوم سوخت کشور در ساختمان‌ها مصرف مي‌شود و مالکان براي سوخت هزينه چشمگيري را پرداخت نمي‌کنند ترجيح مي‌دهند به‌جاي پرداخت بيشتر هزينه ساخت‌وساز ساختمان، هزينه سوخت را پرداخت کرده و روش‌هاي سنتي را اجرا کنند. از آنجايي که اجرايي کردن مبحث ۱۹ مقررات ملي ساختمان هزينه‌هاي اوليه ساخت‌وساز را بالا مي‌برد مالکان و به ويژه سرمايه‌گذاران راضي نمي‌شوند اين هزينه را پرداخت کنند، اصرار مهندسان ناظر، طراح و مجري کارساز نخواهد بود.
وي با اشاره به پايين بودن قيمت گاز در ايران نسبت به استانداردهاي جهاني، گفت: مصرف سوخت و به ويژه گاز در ايران 5 برابر قيمت جهاني است به همين خاطر ضرورت دارد بازنگري اساسي در مباني قيمت‌گذاري و قانوني داشته باشيم. در نظام ساخت‌وساز خصوصي اصرار مهندسان و انکار انبوه‌سازان راه به‌جايي نمي‌برد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن