تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820614953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولويت نخست صادرات گاز ايران به کشورهاي منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۰ق.ظ)
اولويت نخست صادرات گاز ايران به کشورهاي منطقه است موج - معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت اولويت نخست صادرات گاز ايران را کشورهاي منطقه دانست و گفت: صادرات گاز به کشورهاي منطقه سبب تعميق روابط ما با همسايگان خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، اميرحسين زماني نيا، معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت، با اشاره به اين‌که صادرات گاز ايران به کشورهاي منطقه در روابط سياسي ايران بسيار تأثيرگذار است، عراق را يکي از مشتريان گازي ايران دانست و گفت: با برقراري امنيت در خاک عراق، گاز ايران به‌زودي به اين کشور خواهد رفت.
وي با بيان اين‌که عراق مي‌تواند يک مصرف‌کننده بزرگ گاز ايران باشد، تصريح کرد: عمان، کويت، امارات، بحرين، عربستان، هند و پاکستان نيز به گاز ايران نياز خواهند داشت.
معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت با اشاره به اين‌که ايران براي رسيدن به جايگاه شايسته در تجارت جهاني گاز بايد در مصرف بهينه آن تلاش کند، افزود: بايد فرهنگ درست مصرف کردن در کشور نهادينه شود؛ هم اکنون حجم زيادي از گاز در نيروگاه‌هاي قديمي با راندمان پايين، خطوط لوله و همچنين مصارف خانگي به هدر مي‌رود.
وي بر لزوم واردات تکنولوژي مربوط به مصرف بهينه انرژي به کشور تأکيد کرد، گفت: يکي از موضوعاتي که وزير نفت در گفت و گو با شرکت‌هاي خارجي مطرح مي‌کند مربوط به همين موضوع است.
مدير عامل شرکت ملي صادرات گاز نيز پيش از اين درباره صادرات گاز به اروپا با تأکيد بر اين‌که اولويت نخست در صادرات گاز، کشورهاي است که از لحاظ جغرافيايي به ايران نزديک هستند، تصريح کرد: ايران مي‌تواند با ساخت حداکثر ۲۰۰ کيلومتر خط لوله، گاز را به کشورهاي حاشيه خليج‌فارس صادر کند و طبيعي است که اين کشورها به دليل هزينه، زمان کمتر و منافع بيشتر، اولويت نخست صادرات گاز هستند.
وي با بيان اين‌که ورود به بازار گاز اروپا از طريق خط لوله در شرايط فعلي حداقل به چهار هزار کيلومتر خط لوله نياز دارد که نيازمند هزينه بالا و زمان بيشتري است، تصريح کرد: البته اين بدان معني نيست که به بازار اروپا چشم نداشته باشيم، بلکه نگاه ما به اين بازار بلندمدت است؛ اميدواريم از طريق آل.ان.جي به بازارهاي اروپا دسترسي پيدا کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن