تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821081990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با تلاش صنعتگران و فعالان اقتصادي صنعت ايران همچنان سرپا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۲۸ق.ظ)
معاون اول رئيس‌جمهوري: با تلاش صنعتگران و فعالان اقتصادي صنعت ايران همچنان سرپا است موج - معاون اول رئيس‌جمهوري گفت: برخي بخش‌هاي اقتصادي و صنعتي کشور نظير صنعت نفت و گاز از تحريم‌ها آسيب ديدند، با وجود اين صنعتگران و فعالان اقتصادي تلاش کردند که صنعت ايران را همچنان سرپا نگه دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهوري، در سفر يک‌روزه خود به استان مازندران در جمع فعالان اقتصادي اين استان به آسيب برخي بخش‌هاي اقتصادي و صنعتي کشور نظير صنعت نفت و گاز از تحريم‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود اين صنعتگران و فعالان اقتصادي تلاش کردند که صنعت ايران را سرپا نگه دارند.
وي با يادآوري مشکلات و موانع پيش روي فعالان اقتصادي براي تأمين مواد اوليه و ماشين‌آلات صنعتي افزود: صنعتگران در سال‌هاي گذشته سختي‌هاي زيادي را متحمل شدند؛ زيرا تحريم کنندگان ايران با وضع تحريم‌هاي هوشمند بخش‌هاي حساس اقتصادي و صنعتي را نشانه گرفته بودند تا موجب توقف اقتصاد ايران شوند.
جهانگيري با تأکيد بر اين‌که دوران سخت تحريم‌ها با پايداري و مقاومت فعالان اقتصادي کشور در حال سپري شدن است، تصريح کرد: اگر صنعتگران کشور و فعالان اقتصادي در دوران تحريم‌ها تسليم شده بودند و اقتصاد کشور زمين‌گير شده بود، بي‌ترديد هيچ کشوري حاضر به مذاکره با ما نبود.
معاون اول رئيس‌جمهوري ادامه داد: پس از روي کار آمدن دولت تدبير و اميد و با آرامش و ثباتي که در اقتصاد کشور ايجاد شد، تحريم کنندگان ايران فهميدند با دولتي مجرب و مديراني کاردان رو به رو هستند که توانسته‌اند تورم کشور را در يک سال ۲۵ درصد کاهش دهند و اين در حالي است که تحريم کنندگان ايران تصور مي‌کردند تورم به شکل صعودي بالا خواهد رفت و اقتصاد ايران متوقف خواهد شد.
وي با اشاره به توانمندي تيم مذاکره کننده هسته‌اي کشورمان گفت: تيم مذاکره کننده هسته‌اي، افرادي مسلط و توانمند بودند که توانستند در مدت مذاکرات سخنان منطقي خود را بر کرسي بنشانند و از حقوق ملت ايران دفاع کنند.
جهانگيري با تأکيد بر اهميت دوران پس از توافق، اين دوران را ويژه و استثنايي توصيف کرد و افزود: بايد مراقبت کنيم که انتظارات به شکل غيرواقعي در دوران پس از تحريم بالا نرود.
معاون اول رئيس‌جمهوري عنوان کرد: همه اعضاي دولت معتقد هستند که بخش خصوصي بايد مدار و محور اقتصاد کشور باشد و باورمان اين است که دولت نبايد متولي امور اقتصادي باشد؛ زيرا ورود دولت به عرصه اقتصادي براي بخش خصوصي ايجاد مزاحمت مي‌کند.
وي با تأکيد بر اين‌که در دوران پس از تحريم عرصه اقتصاد صحنه رقابت است، تصريح کرد: هرکس بخواهد در عرصه اقتصاد به فعاليت بپردازد بايد در حوزه رقابت ورود پيدا کند و چه براي پيمانکاري و چه در زمينه فروش محصولات بايد رقابت اقتصادي ملاک باشد.
جهانگيري خطاب به فعالان بخش خصوصي و توليدکنندگان گفت: اگرچه در دوران تحريم هزينه‌هاي اضافه بر شما تحميل شد، اما؛ اين مشکلات در دوران پس از تحريم از ميان خواهد رفت و به ياد داشته باشيد که براي ادامه حيات کارخانه‌هاي خود بايد کالاي با کيفيت و رقابتي توليد کنيد.
معاون اول رئيس‌جمهوري با انتقاد از اظهارنظر غير کارشناسي برخي افراد در خصوص اقتصاد مقاومتي افزود: بسيار ناراحت‌کننده است عده‌اي که الفباي اقتصاد را نمي‌دانند و در اقتصاد هيچ مسووليتي ندارند چنان راجع به اقتصاد حرف مي‌زنند که گويا در اين زمينه استاد هستند و هرگونه که مي‌خواهند دولت را نيز متهم مي‌کنند.
وي خطاب به اين افراد تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي را يک‌بار بخوانيد، نه اين‌که فقط کلمه اقتصاد مقاومتي را دريافت کنيد و براساس فهم خود آن را مورد تفسير قرار دهيد. با برخي تفسيرها از اين سياست‌ها، حتي اقتصاد يک روستا را هم نمي‌توان اداره کرد، درحالي‌که اقتصاد ايران جزو ۲۰ اقتصاد نخست جهان است و اداره اقتصادي با اين حجم و بزرگي، آسان نيست.
جهانگيري افزود: اقتصاد مقاومتي ۲۴ بند هوشمندانه و عالمانه دارد که مي‌تواند اقتصاد بزرگي همچون اقتصاد ايران را اداره کند و من خود را به بندبند و کلمه به کلمه آن متعهد مي‌دانم.
معاون اول رئيس‌جمهوري با تأکيد بر اين‌که يکي از جهت‌گيري‌هاي اقتصاد مقاومتي افزايش صادرات غيرنفتي است، گفت: تحقق افزايش صادرات غيرنفتي نيز به‌سادگي ميسر نيست، زيرا، همان‌طور که ما حاضر نيستيم بازار خود را به‌سادگي در اختيار کشورهاي ديگر قرار دهيم آن‌ها نيز نسبت به بازارشان حساس هستند و ما بايد براي ورود به بازارهاي بين‌المللي مدبرانه و با برنامه عمل کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن