تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821080467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکایی‌ ها نباید در عراق حضور داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آمریکایی‌ ها نباید در عراق حضور داشته باشند


نخست وزیر سابق عراق با بیان اینکه آمریکایی ها سالهاست برای تجزیه عراق تلاش می کنند، گفت: یکی از دلایلی که تاکید داریم نیروهای خارجی از جمله آمریکایی ها نباید در عراق حضور داشته باشند، همین مسئله است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، نوری المالکی پس از دیدار ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اصلاحات سیاسی درعراق با ضروری خواندن این اصلاحات افزود: معتقدم روند سیاسی عراق طی سالهای گذشته درست نبوده و قانون اساسی سراسر پرچالش و مین گذاری شده و با مشکلات فراوانی رو به رو بوده است. نوری مالکی گفت: ما نیازمند دقت، واقع نگری و برداشتن گام هایی مهم و اساسی هستیم که این خواست مردم و مرجعیت شیعه نیز است.
 
نخست وزیر سابق عراق در ادامه به تظاهرات و خواسته های مردم کشورش اشاره کرد و گفت: مردم خواستار ارائه خدمات از جمله آب و برق و حل مشکلات خود هستند و باید این مشکلات برطرف شود اما در عین حال همه ما به  قانون اساسی فعلی پایبند هستیم و نادیده گرفتن آن دامی از سوی برخی کشورهاست و باید مراقب آن باشیم.
 
وی تصریح کرد: آنها با سوء استفاده از خواسته های مردمی تلاش دارند علیه جریان اسلامی، مرجعیت و احکام دینی اقدام و سقوط روند سیاسی و قانون اساسی را دنبال کنند.
 
نوری مالکی همچنین درباره اظهارات ژنرال آمریکایی درخصوص تجزیه عراق گفت: این اظهارات قبلاً توسط ژنرال های دیگر آمریکایی مطرح شده بود و ما می دانیم که آنها سالهاست برای تجزیه عراق تلاش می کنند و یکی از دلایلی که ما مطرح می کنیم مبنی بر اینکه نیروهای خارجی از جمله آمریکایی نباید در عراق حضور داشته باشند همین مسئله است.

نخست وزیر سابق عراق همچنین در مورد حضور گروهک تروریستی داعش در این کشور تصریح کرد: آنقدر هم که درباره داعش می گویند نیروی قدرتمندی نیست و بعثی ها و تندروها امروز داعش را هدایت می کنند ؛ همانطور که دیدیم در موصل چگونه این شهر را به دست داعش دادند.

وی در ادامه گفت: عراق شکست ناپذیر است و تشکیل گروه حشد الشعبی یا همان نیروهای بسیج مردمی که در سال 2014 تاسیس شد نشان داد که کسی نمی تواند ما را شکست دهد. 
 
نوری مالکی درباره تشکیل اتحاد بین المللی برای مبارزه با داعش ابراز تردید کرد و گفت: نیروهای بسیج مردمی با توانمندی که دارند می توانند کار داعش را یکسره کنند اما دشمنان با این گروه تروریستی می خواهند یکپارچگی سوریه و عراق را هدف قرار دهند و نقشه تجزیه منطقه را دنبال کنند.

معتقدیم نیازی به میانجیگری با قانون شکنان وجود ندارد
 
همچنین ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از این دیدار گفت: دولت عراق یک دولت مردمی است با رای مردم بوجود آمده و هر گروه یا کسی باید نظرات خود را براساس قانون اساسی این کشور دنبال کند و دولت عراق بیش از آزادی های موجود در قانون اساسی این کشور به گروه ها و جریان های معارض و مخالف آزادی داده است.
 
او افزود: معتقدیم نیازی به میانجیگری با قانون شکنان وجود ندارد ولی با توجه به اینکه عراق از اقوام کرد، اهل تسنن و شیعه تشکیل شده که همه با سابقه طولانی در عراقی یکپارچه زندگی می کنند اگر نیاز به این معاضدت برای برطرف کردن حل اختلافات باشد جمهوری اسلامی ایران وارد می شود.

نوری مالکی همچنین در دیدار از مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار کمک این مرکز برای ارائه کارهای علمی و تحقیقاتی در عراق شد که آقای ولایتی  گفت: جمهوری اسلامی ایران آنچه در توان دارد در اختیار دولت و ملت عراق قرار می دهد و ما هم در مرکز تحقیقات استرتژیک آماده هرگونه همکاری با عراق هستیم.



دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن