تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805304338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط اینترنتی ۲۵ هزار روستا، امسال برقرار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ارتباط اینترنتی ۲۵ هزار روستا، امسال برقرار می شود


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آماده شدن زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها و مناطق کمتر برخوردار گفت: امسال به ۲۵ هزار روستای کشور اینترنت خواهد رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، واعظی دراولین همایش ملی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی افزود: با تلاش های صورت گرفته سال گذشته 8 هزار روستا به اینترنت متصل شدند و ما این حرکت را با اتصال همه روستاهای بالای 20  خانوار در سال آینده ادامه خواهیم داد.
  وی گفت: در سال 93 به صورت مشخص 240 میلیارد تومان برای توسعه ارتباطی روستاها هزینه شد و برای سال 94 نیز برنامه داریم تا در این حوزه 324 میلیارد تومان هزینه کنیم.

واعظی افزود: برای اشتغالزایی در روستاها چاره ای جز گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه فضای مجازی نداریم.

وی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات برای ایجاد دیتاسنترهایی در مناطق مختلف کشور گفت: با ایجاد این دیتاسنترها شبکه ای ابری به وجود می آید که همه روستاها و مناطق شهری را به طور مساوی زیر چتر خدماتی خود خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی دیگر از اهداف توسعه فناوری ارتباطی در روستاها را گسترش گردشگری دانست و افزود:‌ اگر بتوانیم با شناساندن روستاها و مناطق طبیعی سراسر کشور از طریق فضای مجازی، زمینه های توسعه گردشگری را فراهم کنیم توسعه اقتصادی نیز به روستاها خواهد رسید و این موضوع مانع از مهاجرت از روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته به شهرها خواهد شد.

واعظی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: در مذاکرات هسته ای که منجر به عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شد تمام حقوق ایران به رسمیت شناخته شد و تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت یک پیروزی بزرگ است که متعلق به مردم، نظام و رهبری است.

وی با انتقاد از برخی انتقادها درباره جمع بندی مذاکرات هسته ای افزود: با توجه به این که نزدیک زمان برگزاری انتخابات هستیم برخی افراد به دلیل وابستگی به جریان های سیاسی تلاش دارند این پیروزی بزرگ را تخفیف داده و آن را کوچک و مقطعی معرفی کنند.

واعظی کار کردن برای مناطق روستایی و کمتر برخوردار را کاری بزرگ توصیف کرد و گفت: این کار، تبلیغاتی و شعاری نیست و ما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تغییر مأموریت بعضی از سازمان ها و نهادها نظیر پست بانک تلاش داریم به روستاها خدمتی موثر برسانیم.

وی همچنین اتصال روستاها به اینترنت را یک ضرورت دانست و افزود: بردن اینترنت پرسرعت به روستاها فقط برای دیدن سایت نیست بلکه اتصال روستاها به اینترنت زمینه و بستری برای توسعه آموزش، بهداشت و سلامت الکترونیک در این مناطق است. بیش از ده میلیون نفر از اینترنت تلفن همراه استفاده می کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ هم اکنون تعداد مشترکان اینترنت به بالای ده میلیون نفر رسیده و بیش از ده میلیون نفر نیز از اینترنت تلفن همراه استفاده می کنند.

محمود واعظی در پاسخ به سوالی که علیرغم وعده هایی که داده شده بود مشکل قیمت و کیفیت اینترنت حل شود اما مشاهده می شود که اپراتورها کم فروشی می کنند، گفت: هیچ کس ادعا ندارد همه اپراتورها کم فروشی می کنند بلکه ما شاهدیم که برخی از این اپراتورها خدمات خوبی ارائه می دهند ضمن اینکه سامانه 195 در خدمت مردم است و آنهایی که مطمئن هستند کم فروشی می شود به سازمان تنظیم مقررات اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: در بحث تعرفه ها نیز ما جزء دستگاههایی بودیم که در کشور در سال گذشته 25 درصد تعرفه ثابت ای دی اس ال را کاهش دادیم.

 واعظی افزود: برای این کار نیز ابتدا فروش زیرساخت ها را کاهش دادیم تا آنها بتوانند به مردم تخفیف بدهند.

وی ادامه داد: در بحث موبایل نیز تعرفه اینترنت را از 5 ریال به نیم ریال کاهش دادیم و در واقع در بحث بسته ها حتی از نیم ریال نیز کمتر شد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: اکنون نیز درخواست ما این است که سازمان تنظیم مقررات، نظارت خود را بیشتر کند.

واعظی افزود: اکنون این نظارت آنطور که باید و شاید انجام نشده است و باید بودجه این کار را بیشتر کنیم و اینگونه نباشد که شرکت ها برای اینکه سود بیشتری ببرند پهنای باند محدودی به مشترکان بدهند.

واعظی در باره توسعه زیرساخت های خدمات الکترونیکی روستایی گفت: ما باید بتوانیم فعالیت های روستایی را اقتصادی کنیم تا سوددهی داشته باشد.

وی افزود: ما نمی توانیم بخش خصوصی را مجبور کنیم در جایی سرمایه گذاری کند که سود نداشته باشد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما در سال گذشته برای توسعه آی سی تی روستایی 240 میلیارد تومان و امسال 324 میلیارد تومان اختصاص داده ایم و هدف ما این است آنچه که برای آن سرمایه نیاز بود انجام دهیم و در ادامه بخش خصوصی وارد عرصه شود .



دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن