تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813173142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش پیشگیری از اعتیاد باید از دبستان آغاز شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان: آموزش پیشگیری از اعتیاد باید از دبستان آغاز شود خبرگزاری پانا: استاندار فارس با بیان این که آموزش در زمینه مقابله با اعتیاد به مواد مخدر را باید از آموزش و پرورش و از سنین دبستانی آغاز کرد، گفت: باید به دانش آموزان بیاموزیم مواد مخدر و اعتیاد به آن چه معایبی دارد تا از کودکی مشکلات اعتیاد در ذهن آنان شکل بگیرد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۶ مرداد ساعت 13:08

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس سید محمد علی افشانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان كه با حضور دكتر جزینی قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: با تاكید بر این كه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، اظهار داشت: اجتماعی كردن امر مبارزه با مواد مخدر و درگیر كردن خانواده ها، در این زمینه بسیار موثر است.
وی نقش سازمان های مردم نهاد را بسیار بالاتر از آن چیزی كه در ذهن مدیران وجود دارد دانست و با بیان این كه فضای مجازی یكی از عرصه هایی است كه حضور تشكل های مردم در آن موثر خواهد بود، افزود: اولین اقدام ما باید فعال سازی این نهادهای اجتماعی به هر میزان ممكن باشد و در این زمینه حضور دولت باید كمرنگ باشد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به این كه معضل اعتیاد به مواد مخدر باعث نگرانی همه افراد جامعه است، ادامه داد: این بلای خانمانسوز هزینه های سنگینی برای مردم و نظام اسلامی به بار می آورد زیرا بخش عظیمی از نیروی انسانی فعالی كه می توانند در چرخه توسعه و عمران كشور موثر باشند از عرصه فعالیت خارج شده و از سوی دیگر جامعه نیز متحمل هزینه های سنگینی برای نجات معتادان و جلوگیری از ابتلای سایر افراد به این معضل می شود.
استاندار فارس مبارزه با مواد مخدر باید محله ای شود و عده ای از مردم باید متولی پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر در محلات خود باشند.
مهندس افشانی گفت: مبارزه محله ای با مواد مخدر موجب می شود رقابتی میان محلات و در مراحل بعد میان شهرهای مختلف در زمینه مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود و به این ترتیب خواهیم توانست رشد تعداد مبتلایان به اعتیاد را متوقف كنیم و در ادامه كاهش و ریشه كنی مصرف مواد مخدر را پیگیری كنیم.
وی با اشاره به این كه صدا و سیما باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم تلاش های زیادی برای آگاه سازی جامعه و مبارزه با مواد مخدر صورت دهد، افزود: مساجد در سطح كشور باید طی برنامه های منظم و مشخص به این موضوع بپردازند و روحانیون نیز به صورت گسترده در برنامه های خود، حساسیت ویژه ای برای این موضوع قائل شوند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان این كه بخش زیادی از قاچاق مواد مخدر به وسیله اتباع غیر مجاز بیگانه صورت می گیرد، خواستار مقابله با ورود اتباع غیرمجاز به كشور شد.
استاندار فارس با تاكید بر این كه نیروی انتظامی استان به صورت مثبت و توانمند در حوزه های مختلف به انجام وظیفه مشغول است، اظهار داشت: مجموعه دستگاه های مسئول استان باید به صورت منسجم با هم همكاری كنند تا نقش موثری در كاهش ترانزیت و توزیع مواد مخدر و نیز اعتیاد جوانان به مواد مخدر داشته باشیم.
مهندس افشانی با بیان این كه بیكاری و افسردگی نقش موثری در اعتیاد به مواد مخدر دارد، ادامه داد: وظیفه اساسی ما ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل بیكار و نجات آنان از افسردگی است













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن