تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805341823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت راه و شهرسازي پيمانکار و کارفرماي مسکن مهر نيست/پيشنهاد افزايش دوباره سقف تسهيلات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۱۹ق.ظ)
وزارت راه و شهرسازي پيمانکار و کارفرماي مسکن مهر نيست/پيشنهاد افزايش دوباره سقف تسهيلات موج - قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي با يادآوري وظايف قانوني وزارت راه و شهرسازي در قبال طرح ملي مسکن مهر تأکيد کرد: وظيفه وزارت راه و شهرسازي در قبال طرح مسکن مهر تنها واگذاري زمين است، اين وزارتخانه پيمانکار و کارفرماي مسکن مهر نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد اصغري‌مهرآبادي، قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي، به مواردي در خصوص علت افزايش قيمت مسکن مهر، وظيفه قانوني وزارت راه و شهرسازي در قبال مسکن مهر و احتمال اختصاص رقمي ديگر براي تکميل اين طرح ملي اشاره کرد.

علت افزايش قيمت مسکن مهر
قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسکن مهر، تحريم‌ها و تورم را عوامل اصلي افزايش قيمت مصالح ساختماني مسکن مهر دانست و در اين‌باره توضيح داد: با توجه به تحريم‌ها و تورم‌ها، قيمت مصالح ساختماني افزايش يافت که تأثير مستقيم خود را در هزينه تمام شده ساخت مسکن گذاشت و بالا رفتن هزينه ساخت، عدم پرداخت آورده‌هاي نقدي توسط متقاضيان کم بضاعت و بي‌بضاعت را به دنبال داشت.
وي ادامه داد: براي کمک به حل اين مشکل، دو دستورالعمل در دولت قبل و يک دستورالعمل در دولت يازدهم به‌منظور خروج پروژه‌ها از رکود صادر شد که به اين منظور طي برگزاري جلسات متعدد و کارشناسي، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در هر متر مربع بر قيمت مسکن مهر افزوده شد تا اين پروژه متوقف نشود. اين اعمال قيمت از سويي به عدم رکود ساخت و سازها کمک کرد، اما؛ از سوي ديگر مردم توان پرداخت اين افزايش قيمت را نداشتند، بنابراين از آغازين روزهاي دولت جديد، وزير راه و شهرسازي به دنبال حل شدن اين مشکل بود و از شهريورماه سال گذشته مصوبه افزايش سقف تسهيلات را پيگيري کرد.
مهرآبادي با بيان اين که مجوز شوراي پول و اعتبار براي افزايش سقف تسهيلات از ۲۵ به ۳۰ ميليون تومان تنها ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر را پوشش مي‌داد، علت اين امر را ثابت نگه داشتن سقف تسهيلات از سوي شوراي پول و اعتبار يعني رقم ۵۰ هزار ميليارد تومان دانست.
وي افزود: مسکن مهر نيازمند مبلغ پنج هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان ديگر است که اين موضوع در حال پيگيري است. در حال حاضر، ۷۹۱ هزار واحد مسکن نيازمند دريافت تسهيلات ۲۵ به ۳۰ ميليون تومان است که اميدواريم اين تسهيلات تأمين شود.
اين مقام مسوول وزارت راه و شهرسازي ابراز اميدواري کرد: با دستورات صادر شده از سوي معاون اول رئيس جمهور، پيگيري‌ها از بانک مرکزي و کمک سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در تأمين اعتبارات تکميل خدمات زيربنايي مسکن مهر در زمان تعيين شده به پايان برسد.
قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسکن مهر به جلساتي که با شوراي مسکن استان‌ها در خصوص مسکن مهر برگزار مي‌کند اشاره کرد و تصريح کرد: در اغلب استان‌ها، شوراي مسکن فعال است که من در اين جلسات تأکيد کرده‌ام حتي اگر لازم باشد مسوولان استاني بايد با استقراض، پروژه مسکن مهر را به پايان ببرند.
وي گفت: ۲۵۰ هزار واحد مسکن آماده تحويل، اما؛ فاقد خدمات زيربنايي است که مردم با حسرت به اين واحدها نگاه مي‌کنند، اما؛ نمي‌توانيم واحد بدون آب و برق را به مردم تحويل دهيم؛ از طرف ديگر هر چه از عدم ارائه خدمات زيربنايي و ساکن نشدن متقاضيان بگذرد هزينه نگهداري اين واحدها بيشتر مي‌شود.
مهرآبادي به مشکل ديگري در خصوص آورده‌هاي مردمي اشاره و اظهار کرد: مردمي که متقاضي دريافت مسکن مهر هستند، مستأجرند و اجاره خانه مي‌پردازند، اما؛ وقتي از آنان خواسته مي‌شود براي دريافت دفترچه قسط اقدام کنند، نمي‌توانند همکاري کنند چون علاوه بر اجاره خانه بايد قسط هم بدهند و توانايي پرداخت هر دو رقم را ندارند که دستگاه‌هاي متولي لازم است دست‌به‌دست هم دهند تا اين مشکلات زودتر برطرف شود.
مهرآبادي در ادامه با يادآوري مجدد وظايف قانوني وزارت راه و شهرسازي در قبال طرح ملي مسکن مهر تأکيد کرد: وظيفه وزارت راه و شهرسازي در قبال طرح مسکن مهر تنها واگذاري زمين است، اين وزارتخانه پيمانکار و کارفرماي مسکن مهر نيست. تکميل مسکن مهر از طريق خود مالکين که زمين در اختيارشان است و تسهيلات دريافت مي‌کنند و تعاوني مسکن که از وزارت راه و شهرسازي زمين دريافت مي‌کند بايد دنبال شود و ما هيچ نقشي در اين فرايند نداريم، با اين حال هر جا مشکلي باشد ما ورود مي‌کنيم چون نمي‌توانيم نسبت به اين طرح بي‌تفاوت باشيم؛ به همين منظور بارها براي ساخت مساجد و مدارس و تأمين خدمات زيربنايي و روبنايي مسکن مهر از محل يارانه‌ها کمک کرده‌ايم.
وي تأکيد کرد: هيچ‌گونه مسووليت اصلي، رسمي و تکليف قانوني در خصوص مسکن مهر روي دوش وزارت راه و شهرسازي نيست، اما؛ با توجه به اين که مثلا؛ در يک پروژه هزار واحدي آماده‌سازي‌ها انجام نمي‌شد اين وزارتخانه به عنوان ناظر ورود پيدا کرد.
به گفته مهرآبادي، البته در تفاهم‌نامه‌هاي سه‌جانبه هم يک‌طرف بانک، طرف ديگر سازنده و طرف سوم وزارت راه و شهرسازي است که وزارتخانه به‌منظور سرعت بخشيدن به پروژه‌ها اين تفاهم‌نامه را امضا کرد.
وي در همين‌باره خاطرنشان کرد: از مجموع دو ميليون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور، ۵۵۰ هزار واحد مربوط به تفاهم‌نامه‌هاي سه‌جانبه است و وزارتخانه در مقابل مابقي واحدها هيچ مسووليتي ندارد، اما؛ از طرف ديگر هم نمي‌توانيم خودمان را کنار بکشيم چون مردم فقط چشمشان به وزارت راه و شهرسازي است و نه وزارتخانه‌هاي متولي ديگر که از اول هم حدس مي‌زديم تنها سراغ ما مي‌آيند در حالي که ما مسووليت اصلي را نداريم.
مهرآبادي با بيان اين که هر تصميمي که در خصوص اختصاص اعتبارات به واحدهاي استاني مسکن مهر مي‌گيرد وزير راه و شهرسازي با آن موافق است، اظهار کرد: تاکنون يک‌بار هم نشده من در جلسات استاني تصميمي بگيرم و اعتباري را از محل يارانه‌هاي مسکن مهر اختصاص دهم و وزير راه و شهرسازي با آن مخالفت کند، آخوندي به‌منظور تکميل مسکن مهر با تصميمات موافقت مي‌کند و مي‌خواهد با همکاري دولت اين طرح ملي در موعد مقرر به پايان برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن