تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813471410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پهلوانان جوان ايراني قهرمان جهان شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۹ق.ظ)
پهلوانان جوان ايراني قهرمان جهان شد موج- شاگردان محمد طلايي با شکست روسيه و آذربايجان بالاتر از اين دو تيم قهرمان جهان شد.
به گزارش خبرگزاري موج، تيم ملي کشتي آزاد جوانان کشورمان در شرايطي براي دومين سال پياپي به عنوان قهرماني جهان دست يافت که امسال تيمي جوان‌تر از سال قبل راهي سالوادور باهيا برزيل کرده بود.
با وجود اين تيم ايران در اين مسابقات با کسب ۶۲ امتياز بالاتر از آذربايجان و روسيه ايستاد تا براي دومين سال پياپي قهرمان جهان شود. در اين مسابقات شاگردان طلايي نشان دادند که فاصله زيدي با روس‌ها پيدا کرده‌اند. تيم ايران در اين مسابقات به ۲ طلا و ۴ نقره دست يافت و يک کشتي‌گير کشورمان روي سکوي پنجمي قرار گرفت.
در وزن ۵۰ کيلوگرم که ۱۸ نفر به‌روي باسکول رفته‌اند، عليرضا گودرزي پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف رازميک ميساکيان از ارمنستان رفت و با نتيجه ۹ بر ۴ به برتري رسيد. وي در دور سوم با مارکو آزارلو ايتاليا مصاف داد و در نهايت با حساب ۳ بر صفر به برتري رسيد تا راهي ديدار نيمه‌نهايي شود. گودرزي در نيمه‌نهايي با حساب ۴ بر ۲ حسين‌اف از آذربايجان را برد تا راهي فينال مسابقات جوانان جهان شود. گودرزي در فينال با اسپنسر لي از آمريکا مصاف کرد و در کمتر از يک دقيقه روي يک غافلگيري ۱۰ بر صفر شکست خورد.
در وزن ۵۵ کيلوگرم که ۱۹ نفر به روي باسکول رفتند، محمد نامجو مطلق در دور نخست با نتيجه ۱۲ بر يک يرسون هنائو از شيلي را شکست داد. وي در دور دوم با ويکتور ليزن از آلمان مصاف داد و در نهايت با حساب ۱۰ بر صفر به برتري دست يافت. وي در دور سوم پسمسقلو از ترکيه را با حساب ۶ بر ۳ شکست داد تا راهي نيمه نهايي شود. نامجو در نيمه نهايي به مصاف ماهير امير ارسلان‌اف آذربايجاني رفت و با شکست ۴ بر ۲ برابر او از رسيدن به فينال باز ماند. نامجومطلق در ديدار رده‌بندي به مصاف خاسانخوس از روسيه رفت که برابر وي با حساب ۶ بر ۴ شکست خورد تا دستش از مدال برنز کوتاه بماند.
در وزن ۶۰ کيلوگرم ايمان صادقي در دور اول به مصاف سليم گوزان از ترکيه رفت و با نتيجه ۲ بر يک به برتري دست يافت. وي در دور دوم با رشيدوف از روسيه پيکار کرد و وي را نيز با حساب ۲ بر يک در يک کشتي نفس‌گير شکست داد تا راهي دور سوم شود. صادقي در دور سوم با حساب ۱۱ بر صفر دسين از دومنيکن را برد تا وي راهي ديدار نيمه‌نهايي مسابقات شود.
آزادکار وزن ۶۰ کيلوگرم کشورمان در مرحله نيمه‌نهايي با جاهيد حسن‌زاده از آذربايجان سرشاخ شد و در يک کشتي زيبا با نتيجه ۱۰ بر ۶ اين کشتي‌گير آذربايجاني را برد تا راهي فينال مسابقات شود. صادقي در فينال به مصاف ابراهيم عبدالحميد از مصر رفت و در نهايت با حساب ۱۲ بر ۲ برابر اين حريف خود به پيروزي رسيد تا نخستين طلايي تيم ايران باشد.
در وزن ۶۶ کيلوگرم جمال عبادي در دور اول در ثانيه‌هاي پاياني با نتيجه ۷ بر ۶ مغلوب کنچادزه از گرجستان شد. در ادامه کار با شکست حريف گرجستاني عبادي برابر رقيب ژاپني، آژادکار کشورمان از دور مسابقات کنار رفت.
در وزن ۷۴ کيلوگرم که ۲۹ کشتي‌گير به‌روي باسکول رفتند، رضا مظفري در مبارزه اول به مصاف اسماعيل اينگن از بلغارستان رفت و با حساب ۱۰ بر صفر به برتري رسيد. وي در کشتي دوم با يوسوپوف از قرقيزستان سرشاخ شد که اين حريفش را نيز ۱۱ بر صفر برد. آزادکار وزن ۷۴ کيلوگرم کشورمان در مرحله يک‌چهارم نهايي با حساب ۱۱ بر صفر رامان چيتاش بلاروسي را برد تا راهي ديدار نيمه‌نهايي شود. وي در نيمه‌نهايي با نتيجه ۱۱ بر صفر ناگي از مجارستان را برد تا راهي فينال مسابقات شود. مظفري در فينال به مصاف گادجي از روسيه رفت و در يک ديدار حساس در نهايت با حساب ۷ بر ۵ شکست خورد تا به مدال نقره جهان برسد.
در وزن ۸۴ کيلوگرم که ۲۱ کشتي‌گير به روي باسکول رفتند، مجتبي گليج در مبارزه اول با نتيجه ۱۰ بر صفر ايرادلي متستوري از گرجستان را شکست داد. وي در دوم با ماگومد رسول گاجي ماگومدوف از آذربايجان مسابقه داد و با نتيجه ۱۱ بر يک حريف خود را برد تا راهي مرحله يک چهارم نهايي شود. گليچ در سومين کشتي خود به مصاف شوتا شيراي از ژاپن رفت و با نتيجه ۱۱ بر صفر حريفش را برد تا راهي نيمه نهايي شود. وي در نيمه نهايي به مصاف موسي علي‌يف روسيه‌اي رفت و در يک کشتي زيبا ۱۳ بر ۳ اين حريف خود را برد تا به فينال مسابقات برسد. کليج در فينال با خرميانکف از بلاروس مصاف داد و در نهايت با نتيجه ۱۲ بر ۲ اين حريف خود را شکست داد تا دومين طلايي تيم ايران در اين مسابقات باشد.
در وزن ۹۶ کيلوگرم سيد ايمان حسيني پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف محمد سعد از تونس رفت و با نتيجه ۱۲ بر ۴ به برتري دست يافت. وي در دور سوم با ريشانپريت رانديش از کانادا سرشاخ شد و با نتيجه ۱۱ بر صفر در کمتر از ۳ دقيقه به برتري رسيد تا وي نيز راهي ديدار نيمه‌نهايي شود. وي در نيمه‌نهايي به مصاف سينک از هند رفت و در نهايت موفق شد اين حريف را ۹ بر ۶ ببرد تا نخستين فيناليست ايران در روز اول باشد. حسيني در فينال با نتيجه ۷ بر ۲ مغلوب نورماگمد گادجيف آذربايجاني شد تا به مدال نقره برسد.
در وزن ۱۲۰ کيلوگرم امين طاهري در دور نخست با نتيجه ۱۶ بر ۶ مقابل تايکي ياماموتو از ژاپن به برتري دست يافت. وي در دور دوم با کريستوف راول از روسيه روبرو شد و در يک کشتي زيبا ۵ بر ۲ اين حريف خود را شکست داد تا راهي نيمه نهايي شود. طاهري در نيمه نهايي به مصاف يونس دده از ترکيه رفت و با نتيجه ۷ بر ۲ حريف خود را برد تا راهي ديدار فينال شود، اما در ديدار پاياني با نتيجه ۱۴ بر ۳ مغلوب سعيد گاميدوف از آذربايجان شد و به مدال نقره بسنده کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن