تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815191408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثروتمندترين مالکان باشگاه‌هاي ليگ برتر انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۳۱ق.ظ)
ثروتمندترين مالکان باشگاه‌هاي ليگ برتر انگليس موج-در اين گزارش نگاهي به مالکان ثروتمند تيم هاي انگليسي مي اندازيم.
به گزارش خبرگزاري موج، ليگ برتر انگليس جايي براي به نمايش در آمدن افراد ثروتمند است. افرادي که به واسطه اين ثروت خود مشهور هم شده اند. مالکاني که با خريد ستاره هاي دنياي فوتبال با يکديگر رقابت مي کنند و در عين حال اين رقابت باعث زيبايي فوتبال هم مي شود.
در اين گزارش ثروت مالکان ۲۰ تيم ليگ برتر را بررسي مي کنيم:
نوريچ سيتي – دليا اسميت/ ميشائل وين جونز ( ۲۳ ميليون يورو ) از دليا و همسرش، ميشائل دعوت شد که سال ۲۰۰۶ در يک دوره سخت مالي در باشگاه سرمايه گذاري کنند.
سوانسي سيتي – خانواده مورگان ( ۳۲ ميليون يورو )خانواده مورگان سال ۱۹۹۲ يک شرکت مسافربري تاسيس کردند و بعد از موفقيت هاي زياد ۱۷ سال بعد آن را به فردي به نام توماسون فروختند و سود زيادي نصيبشان شد.
اورتون – کن رايت ( ۳۳ ميليون يورو ) اين مالک سرمايه خود را از راه تهيه کنندگي يک تئاتر به دست آورد. تئاتري که حتي مورد استقبال شخصيت هاي برجسته اي چون برادران خوني و جوزف قرار گرفت. البته او در اورتون کمتر مورد تحسين طرفداران قرار مي گيرد. چرا که آن ها مدام از مالک خود درخواست دارند به طور کامل سرمايه گذاري هاي باشگاه را برايشان توضيح دهد.
کريستال پالاس – استيو پاريش ( ۴۵ ميليون يورو )يک کارشناس بازاريابي موفق که در سال ۲۰۱۰ با کمک سه تاجر ديگر باشگاه را از دست طلبکاران گرفتند. يکي از ويژگي هاي مديريتي او ، کلام صريحي است که دارد و دائما در حال ارتباط با طرفداران تيم در شبکه هاي اجتماعي است.
وست بروم ويچ – جرمي پيس ( ۵۰ ميليون يورو ) جرمي پيس قبل از ورود به هيئت مديره وست بروم از سال ۲۰۰۰ به عنوان کارگزار بانکي مشغول به کار شده بود.
بورن موث – ماکسيم دمين ( ۱۰۰ ميليون يورو )دمين به خاطر دمين بودن معروف نيست بلکه علت شهرت او تواضع و فروتني است که دارد. اين مرد روسي به عنوان يک مالک گيلاس سرمايه زيادي جمع کرد و براي صعود بورن موث به ليگ برتر خيلي تلاش کرد.
واتفورد – جان پائولو پوزو ( ۱۲۰ ميليون يورو )اين ثروتمند ايتاليايي از خانواده اي مي آيد که مالک ۳ باشگاه اودينزه ، گرانادا و واتفورد است. بارها مورد انتقاد واقع شده که چرا بين ۳ باشگاهي که مالکيت آن ها دست خودش است، انتقال هاي زيادي صورت مي دهد؟ اما همين کار او باعث شد واتفورد به ليگ برتر صعود کند. پوزو اين فصل هم خرج قابل توجهي براي تيمش انجام داده است.
استون ويلا – رندي لنرر ( ۶۴۰ ميليون يورو )سرمايه گذار آمريکايي که کار خود را از سال ۲۰۰۲ درست زماني که پدرش را از دست داد شروع کرد. چهار سال بعد او داگ آليس را با ۶۰ ميليون يورو خريداري کرد تا سر و صداي زيادي را به وجود آورد. در ماه مي ۲۰۱۴ لنرر قصد خود را براي فروش باشگاه اعلاک کرد اما هنوز مشتري پيدا نکرده است.
وست هام – ديويد سوليوان ( ۸۵۰ ميليون يورو )او در حالي به اينحا رسيده که در ابتدا شريک جرم ديويد گلد در جنايت هايي که او انجام داده بود شناخته شده بود. سوليوان سال ۲۰۱۰ با داشتن ۵۰ درصد سهام باشگاه معاون رئيس باشگاه وست هام شد.
استوک سيتي – خانواده کواتس ( ۹۲۵ ميليون يورو ) پيتر کواتس و خانواده اش ابتدا سهام کمپاني BET365 را خريداري کردند. البته پيتر خودش قبل از آن سهام دار باشگاه بود.
ليورپول – جک هانري( يک بيليون يورو ) هِنري امريکايي نيز يکي ديگر از سرمايه داراني است که مالک چند باشگاه است. او مالک باشگاه بيسبال بوستون رد ساکس است و در سال ۲۰۱۰ ليورپول را از دو چهره منفور در آنفيلد يعني تام هيکز و جورج جيلت امريکايي خريد. البته پس از اينکه کني داگليش افسانه اي و محبوب را در سال ۲۰۱۲ از باشگاه بيرون کرد، نظر هواداران در مورد او اندکي تغيير کرد.
لستر سيتي – sirvaddhanabrapha ( 1.4 بيليون يورو ) اين مالک باشگاه لستر را در سال ۲۰۱۰ خريداري کرد و با اسپانسر باشگاه قراردادي سه ساله امضا کرد. او هم اکنون به همراه پسر خود وظيفه اداره باشگاه را دارند.
ساوتهمپتون – کاترينا ليبنر ( ١.٩ بيليون يورو )
کاترينا هنگامي براي موفقيت خيز برداشت که از پدرش مارکوس ، ثروت زيادي به او رسيد. مرگ پدرش به دليل حمله قلبي براي او هم تلخ بود هم شانسي بزرگ!
ساندرلند – اليس شورت ( ٢.۴ بيليون يورو )
اين تاجر ايرلندي – آمريکايي قبل از سال ٢٠٠٨ که سهامدار باشگاه ساندرلند شود به ثروت بزرگي رسيد که او را در خريد باشگاه خيلي کمک کرد.
منچستر يونايتد – مالکوم گليزر ( ٣ بيليون يورو )
مالکوم گليزر با وام‌هاي فراواني که در سال ۲۰۰۵ از بانک گرفت موفق به خريد باشگاه منچستريونايتد شد تا اين تيم را تبديل به يکي از تيم‌هاي بدهکار کند. به همين خاطر هواداران از خانواده گليزر متنفر هستند به شکلي که گليزرها منفورترين خانواده مالک يک تيم در تاريخ فوتبال انگليس هستند.
نيوکاسل – مايک اشلي ( ٣.۵ بيليون يورو )
نظر مي رسد که مايک اشلي به دليل نداشتن پول کافي، ۴٫۲ از سهام خود در اسپورت دايرکت ، شرکتي که خود او تاسيس کرده، را به تازگي به مبلغ ۲۲۳ ميليون پوند به گولدمن ساکس فروخته است. اين بايد آن پاداش ۷۳ ميليوني که شرکاي او هفته پيش با بي رحمي به او ندادند را جبران کند.
آرسنال – استان کروئنکه ( ۴ بيليون يورو )
استن که علاقه زيادي به گفت‌وگو با رسانه‌ها ندارد، ۶۷ درصد از سهام توپچي‌ها را در اختيار دارد. البته او همواره درگيري‌هايي با ديگر سهامدار متمول آرسنال يعني عليشير عثمانف دارد زيرا مرد ازبک مي‌خواهد يکي از کساني باشد که براي باشگاه تصميم‌گيري کند.
تاتنهام – جو لوييس ( ۴.٩ بيليون يورو )
اين تاجر اهل باهاماس اخيرا بسيار گريزان است به طوري که حتي بدست آوردن يک عکس از او نيز کاري سخت است. البته طرفداران تاتنهام دوست دارند که اين غول چراغ جادو کارائيبي هنوز هم در اطراف باشگاه حضور داشته باشد. اگرچه او به آرامي در اطراف باشگاه است ولي هيچ کس نمي داند.
چلسي – رومان آبراموويچ ( ۵.٣ بيليون يورو )
بعد از گليزر با دارائي ۴٫۵ ميليوني پرش بلندي به مرد روس تبار و غول چراغ جادوي مشهور چلسي، رومن آبراموويچ خواهيم داشت.
آبراموويچ اولين کسي بود که گرايش به سمت خريد يک تيم معمولي و تبديل آن به يک تيم بزرگ را آغاز کرد. آن هم با هيچ چيز بجز پول.
از وقتي او در سال ۲۰۰۳ چلسي را خريد بيش از ۱ ميليارد دلار خريد کرد و ۳ ليگ برتر و ۱ جام قهرمانان اروپا به همراه تعداد زيادي از جام هاي ديگر پيروز شد.
منچستر سيتي – منصور بن زايد ( ٢٠ بيليون يورو )
پولدار ترين مرد ليگ برتر تيمي را در اختيار دارد که از سال ۲۰۰۸ تاکنون بيش از ۱ميليارد دلار خرج کرده است.
منچسترسيتي در طول ۵ سال به کمک پول نفت امارات و ثروت معاون نخست وزير و وزير رياست جمهوري امارات توانست از جنگ براي بقا به قهرماني در ليگ برسد.
اگرچه او تنها روي يک تيم سرمايه گذاري نکرد، برند منچسترسيتي آغاز يک همکاري با يک تيم نيويورکي بود و همين طور ظرفيت ورزشگاه اتحاد نيز بيشتر شد و به ۶۰۰۰۰ نفر رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن